Temat: Zapisy umowne
Witam,
Proszę o opinię czy Wykonawca wypowiadając umowę z okresem 3 mc jest zobowiązany do zapłaty kary wg. poniższych zapisów?
§ 10
ROZWIĄZANIE, WYPOWIEDZENIE I ODSTĄPIENIE OD UMOWY
1. Umowa może zostać rozwiązana w każdym czasie za porozumieniem stron.
2. Każdej ze stron przysługuje możliwość wypowiedzenia niniejszej umowy w każdym czasie jej obowiązywania za 3 miesięcznym okresem wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego.
3. Zamawiający może w każdym czasie wypowiedzieć umowę bez zachowania okresu wypowiedzenia, jeżeli wykonawca nie wykonuje umowy lub wykonuje ją w sposób nienależyty,. W takim przypadku zamawiający może powierzyć wykonanie zastępcze przedmiotu umowy innym podmiotom na koszt wykonawcy,
4. W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. W takim przypadku wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy.
5. Poza postanowieniami ust. 4, zamawiający może odstąpić od umowy ze skutkiem natychmiastowym, w następujących przypadkach:
a) wykonawca nie rozpoczął wykonywania przedmiotu umowy bez uzasadnionej przyczyny oraz nie reaguje na złożone na piśmie wezwanie zamawiającego do rozpoczęcia wykonywania usług,
b) jeżeli wykonawca powierzy świadczenie usług na podstawie niniejszej umowy w całości lub części innym wykonawcom, bez zgody zamawiającego wyrażonej pod rygorem nieważności na piśmie.
c) wykonawca nie wykonuje usług zgodnie z warunkami umownymi lub w rażący sposób zaniedbuje zobowiązania umowne.
6. Odstąpienie od umowy może nastąpić tylko i wyłącznie w formie pisemnej wraz z podaniem uzasadnienia wysłane listem poleconym.
7. Wypowiedzenie umowy lub odstąpienie od umowy następuje z zachowaniem formy pisemnej poprzez pisemne oświadczenie wraz z podaniem uzasadnienia wypowiedzenia lub odstąpienia.
§ 11
KARY umowne I ODSZKODOWANIE
1. W przypadku niewykonywania lub nienależytego wykonywania obowiązków przez wykonawcę, zamawiający ma prawo każdorazowo naliczyć karę umowną wobec wykonawcy w wysokości 10 % miesięcznego wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 8 ust. 2 niniejszej umowy, za każdy dzień, w którym umowa nie została należycie wykonana.
2. W przypadku co najmniej trzy krotnego w ciągu miesiąca stwierdzenia nienależytego wykonania obowiązków przewidzianych w umowie zamawiający ma prawo naliczyć karę umowną wobec wykonawcy w wysokości 50 % miesięcznego wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 8 ust. 2 niniejszej umowy.
3. Wykonawca jest obowiązany do zapłacenia zamawiającemu kary umownej z tytułu odstąpienia od umowy przez którąkolwiek za stron, z przyczyn zależnych od wykonawcy, w wysokości 20 % wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 8 ust. 1 niniejszej umowy.
4. Wykonawca jest obowiązany do zapłacenia zamawiającemu kary umownej w przypadku wypowiedzenia umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy ? w wysokości 20 % wynagrodzenia umownego brutto określonego w § 8 ust.1 niniejszej umowy.
5. Za skierowanie bez akceptacji zamawiającego do wykonywania przedmiotu umowy osoby innej niż wskazanej w załączniku nr do niniejszej umowy w wysokości 0,02% , wartości umowy określonej w § 8 ust. 1 umowy
6. Zamawiający jest obowiązany do zapłacenia wykonawcy kary umownej z tytułu odstąpienia od umowy przez którąkolwiek za stron, z przyczyn zależnych od zamawiającego z zastrzeżeniem § 10 ust. 4 niniejszej umowy, w wysokości 20 % wynagrodzenia umownego brutto, o którym mowa w § 8 ust. 2 niniejszej umowy.
7. Należności z tytułu kar umownych zamawiający może potrącić z faktur wystawionych przez wykonawcę. W przypadku, gdy kar umownych nie można potrącić z należności wykonawcy, wykonawca zobowiązuje się do zapłaty kar umownych w terminie 30 dni od daty otrzymania wezwania wraz z notą obciążeniową.
8. Strony zobowiązują się do zapłaty kar umownych w terminie 30 dni od daty otrzymania wezwania wraz z notą obciążeniową.
9. Wykonawca ponosi wobec Zamawiającego pełną odpowiedzialność karną i majątkową za wszelkie szkody powstałe w związku z realizacją usług wyrządzone Zamawiającemu przez personel Wykonawcy oraz osoby trzecie w przypadku nie dołożenia przez personel Wykonawcy należytej staranności przy wykonywaniu umowy.
10. Zamawiający zastrzega sobie prawo dochodzenia odszkodowania uzupełniającego jeśli powstała szkoda przewyższy wysokość kar umownych.
11. W przypadku kontroli Stacji Sanitarno ? Epidemiologicznej, w wyniku, której stwierdzone zostaną uchybienia w zakresie czystości i porządku w pomieszczeniach szkoły, wszelką odpowiedzialność ponosi Wykonawca. Wykonawca zobowiązany jest do pokrycia szkód wynikających z działań lub zaniechań związanych z realizacją niniejszego zamówienia.
12. Jeżeli suma kar umownych naliczonych od początku umowy przekroczy 60 % wartości kwoty wynagrodzenia, o której mowa w § 5 ust. 1 niniejszej umowy, zamawiający może odstąpić od umowy z winy wykonawcy, bez obowiązku wypłaty odszkodowania.
13. Przedstawicielem zamawiającego pełniącym nadzór nad realizacją przedmiotu umowy oraz osobami, które będą dokonywać kontroli jest Dyrektor Szkoły. W trakcie dokonywania kontroli, obecność przedstawiciela wykonawcy nie jest wymagana.
14. Niewykonanie lub nienależyte wykonanie przedmiotu umowy będzie udokumentowane przez zamawiającego w postaci fotografii oraz notatki służbowej, która będzie stanowić podstawę do naliczenia kar umownych. O stwierdzeniu niewykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, zamawiający niezwłocznie zawiadomi wykonawcę pisemnie lub faksem.
§ 12
ZMIANA ISTOTNYCH POSTANOWIEŃ UMOWY
1. Strony dopuszczają możliwość zmiany istotnych postanowień zawartej umowy w zakresie dotyczącym:
a) zmiany osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu umowy,
2. Strony dopuszczają możliwość zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy w przypadku wprowadzenia w życie, po podpisaniu umowy, regulacji prawnych wywołujących potrzebę zmiany umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takiej zmiany.
3. Wszelkie zmiany i uzupełnienia dotyczące niniejszej umowy wymagają pisemnej formy, pod rygorem nieważności.
Czy w związku z powyższymi zapisami jest możliwość zmiany wartości ofertowej umowy?
Pozdrawiam
i dziękuję za odpowiedzi.