1

Temat: środki na realizację zamówienia - Etapy

Mam problem,

mieliśmy otrzymać dofinansowanie na przebudowę 2 świetlic-niestety nic z tego.
Chcemy jednak zrealizować inwestycję no ale jest problem z kasą. W budżecie zapisane jest ok. 300 tyś. , natomiast szacunek to ponad 600 tyś.
Chcemy rozłożyć inwestycję na 2 lata by w przyszłym roku zabezpieczyć środki  ale w tym roku wyłonić wykonawcę. Do tego chcielibyśmy wykorzystać całą kwotę na realizację zamówienia w tym roku-wiadomo po przetargu są oszczędności a my chcemy pieniądze wydać.

1) może podzielić inwestycję na Etapy i zastrzec, że realizacja drugiego etapu uzależniona będzie od uzyskanych środków finansowych w roku 2013??? (proszę o propozycje zapisów),
lecz,
2) jeśli podzielę inwestycję na Etapy to nie wykorzystam oszczędności przetargowych

"nie zawsze w chwili podpisania umowy zostaje zaciągnięte zobowiązanie w pełnej wysokości, niekiedy jedynie do wysokości kosztu realizacji umówionego etapu.
sygn. DF/GKO-4900-20/27/06/326 Orzeczenie Głównej Komisji Orzekającej z 7 września 2006 r.

Ktoś ma pomysł?

2

Odp: środki na realizację zamówienia - Etapy

Ma.
Ustawa wspomina o prawie opcji. Pierwszy wariant idzie w tym kierunku i niech tak idzie. Napiszcie wyraźnie ile można w danym okresie (rzeczowo czy finansowo), a pozostałą część zostawcie na dalsze okresy, stosownie do możliwości finansowych. Warto przewidzieć uzgadnianie harmonogramów w przyszłości, a obowiązkowo zmiany cen.
Wartość zamówienia oczywiście też obowiązkowo na całość.

3

Odp: środki na realizację zamówienia - Etapy

Oczywiście, już nie raz robiło się takie postępowania, etapy jak najbardziej, i racja hubala.

4

Odp: środki na realizację zamówienia - Etapy

Do tej pory byłam przekonana, że prawa opcji nie można stosować przy robotach budowlanych... ale ok.

Przykładowo - ograniczę Wykonawcę finansowo na dany rok po to by wykorzystać wszystkie posiadane środki.
(zapis w siwz:  Etap II realizowany będzie po zabezpieczeniu niezbędnych środków finansowych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość ograniczenia zakresu robót lub ich etapowania w zależności od posiadanych środków finansowych)

I tak - w danym roku zrealizuje Etap I ale czy będzie mógł przystąpić do realizacji Etapu II w sytuacji gdy nie będziemy mieli kasy na jego całkowite sfinansowanie?

Jakie znaleźć rozwiązanie, by jednak wydać kasę przypadającą na rok bieżący ???

Jeśli chodzi o zmianę cen to to jest dla mnie niejasne.

5

Odp: środki na realizację zamówienia - Etapy

Moim zdaniem jeżeli zadanie ma być realizowane przez 2 lata powinno być zapisane w Wieloletnim Planie Finasnowym gminy, przy czym w obu latach muszą być zapisane planowane konkretne kwoty na to zadanie. Nie można przeprowadzić postępowania i podpisać umowę na realizację całego zadania na które nie są zabezpieczone środki finansowe w WPF.

6

Odp: środki na realizację zamówienia - Etapy

Podbijam temat. Nadal nie mogę wybrnąć z sytuacji.
Zakładam, że podzielę kosztorys na Etapy, w danym roku Etap I w 2013 Etap II.

Chodzi mi o przykład zapisów -Etapowania tzn. zrobię następujący zapis w SIWZ (umowie)

"W roku 2012 zostaną sfinansowane roboty do wysokości brutto ................zł (wpiszę kwotę jaką Zamawiający zamierza przeznaczyć dzięki temu po oszczędnościach przetargowych i po zmianie harmonogramu do umowy, w roku 2012 będę mogła opłacić część etapu II)
po uzyskaniu środków zostaną sfinansowane roboty w 2013 r. do wysokości brutto .............zł.

Etap II realizowany będzie po zabezpieczeniu niezbędnych środków finansowych. Zamawiający zastrzega sobie możliwość ograniczenia zakresu robót lub ich etapowania w zależności od posiadanych środków finansowych"
+ do tego Wpisanie inwestycji do WPF.

proszę o pomoc i ew. przykładowe zapisy SIWZ i Umowy.