1

Temat: sumować razem czy osobno ?

Miasto przeprowadziło remont budynku (inwestycję) za 50 000 zł netto. W budynku mieści się jednostka budżetowa gminy. Dyrektor tej jednostki chce przeprowadzić w tym budynku kolejny remont za 50 000 zł netto.
Podczas pierwszego remontu zamawiającym była Gmina.
Teraz zamawiającym byłaby jednostka budżetowa gminy - dyrektor tej jednostki.
Roboty będą dotyczyły tego samego obiektu.
Pytanie brzmi czy te dwie roboty należy łączyć ze sobą ?

2

Odp: sumować razem czy osobno ?

Nie, nie trzeba łączyć.

3

Odp: sumować razem czy osobno ?

Budynek należy do Prezydenta Miasta i wydział inwestycji oraz dyrektor jednostki podlegają Prezydentowi Miasta. Nie powinno się tego łączyć w odniesieniu do jednego budynku ??

4

Odp: sumować razem czy osobno ?

Ale w takim przypadku warto przygotować argumenty, że tych obecne roboty nie zostały celowo zapomniane wcześniej.

5

Odp: sumować razem czy osobno ?

hubal napisał/a:

Ale w takim przypadku warto przygotować argumenty, że tych obecne roboty nie zostały celowo zapomniane wcześniej.

O to chodzi!

6

Odp: sumować razem czy osobno ?

najprościej z księgowości, iż są zapewnione nowe środki na ten cel:)

7

Odp: sumować razem czy osobno ?

mateusz napisał/a:

Miasto przeprowadziło remont budynku (inwestycję) za 50 000 zł netto. W budynku mieści się jednostka budżetowa gminy. Dyrektor tej jednostki chce przeprowadzić w tym budynku kolejny remont za 50 000 zł netto.
Podczas pierwszego remontu zamawiającym była Gmina.
Teraz zamawiającym byłaby jednostka budżetowa gminy - dyrektor tej jednostki.
Roboty będą dotyczyły tego samego obiektu.
Pytanie brzmi czy te dwie roboty należy łączyć ze sobą ?

A tu may odpowiedź
Podczas pierwszego remontu zamawiającym była Gmina.
Teraz zamawiającym byłaby jednostka budżetowa gminy - dyrektor tej jednostki.

Dwaj Zamawiający, dwa szacowania, dwa zamówienia

Przyznam się, że zdarzało się tak zrobić

8

Odp: sumować razem czy osobno ?

nie zawsze tak przejdzie dlatego lepiej zabezpieczyć sie papierem.

9

Odp: sumować razem czy osobno ?

doris233 napisał/a:

Podczas pierwszego remontu zamawiającym była Gmina.
Teraz zamawiającym byłaby jednostka budżetowa gminy - dyrektor tej jednostki.

Dwaj Zamawiający, dwa szacowania, dwa zamówienia

Przyznam się, że zdarzało się tak zrobić

No to się udało.
A czy nie jest tak,  że gmina ma władzę nad tamtą jednostką oraz odpowiedzialność materialną, oraz może przejmować zadania albo zadawać według własnej woli? I czy nie jest tak, że oba budżety ustala w jednym czasie, w jednym dokumencie jeden organ czyli rada gminy? W takiej sytuacji można nabrać wątpliwości co do odrębności zamawiających.

10

Odp: sumować razem czy osobno ?

Hubalu Jeśli chodzi o szkoły to posiadają swoją odrębność, mają własny plan finansowy, ale to dosyć skomplikowane ze względu na szereg uregulowań prawnych odnoszących się do oświaty:ustawa o samorządzie gminnym, ustawa o systemie oświaty.Dyrektor szkoły jest kierownikiem jednostki sektora finansów publicznych więc  jest odpowiedzialny za całość gospodarki finansowej tej jednostki.

Oczywiście można by  było się  posprzeczać i w tym temacie (nie będę wchodzić w szczegóły, bo i nie miejsce na to)
pozdrawiam