1

Temat: Pomocy - szacowanie wartości zamówienia w rama kilku Projektów

Witam.
Pomóżcie mi w następującej kwestii. Mianowicie Gmina złożyła kilka wniosków o dofinansowanie. Trzy z nich zostały zaakceptowane i zostały zawarte umowy:
1. W ramach pierwszej umowy o dofinansowanie w przedszkolu znajdującym się w miejscowości "X"Gmina zrealizuje:
1.1) roboty remontowe (wartość 45000 zł netto),
1.2) zakupi tam pomoce dydaktyczne (wartość 80000 netto).

2. W ramach drugiej umowy o dofinansowanie w przedszkolu znajdującym się w miejscowości "Y"Gmina zrealizuje:
2.1) zakup pomocy dydaktycznych (wartość 18000 zł netto)
2.2) zakup umeblowania (38000 zł netto)

3. W ramach trzeciej umowy o dofinansowanie w przedszkolu znajdującym się w miejscowości "Z"Gmina zrealizuje:
3.1) zakup nowych mebli (wartość 9000 zł netto),
3.2) zakup sprzętu AGD (wartość 10000 zł netto),
3.3) zakup komputera (wartość 3000 zł netto),
3.4) zakup programu logopedycznego (wartość 3000 zł netto)
3.5) zakup pomocy dydaktycznych (wartość 8000 zł netto)
3.6) roboty remontowe o wartości szacunkowej 32000 zł netto.

Niby fajnie. Jednak Komórka merytoryczna wymyśliła sobie, aby to wszystko ująć w jednym przetargu podzielonym na 10 Części.

Podobno szkoleniowiec z Instytucji Pośredniczącej w ramach szkolenia (na którym niestety mnie nie było) przekazał informację, że zamówienia realizowane w ramach kilku projektów należy szacować łącznie.

Jest to dla mnie chory pomysł:
Ad. 1 W ramach pierwszej umowy ogłosiłbym przetarg na dostawę pomocy dydaktycznych, a roboty puścił poza ustawą

Ad.2 W ramach drugiej umowy wszystko puściłbym poza ustawą, gdyż według mnie są to dwa niezależne postępowania (przedmiotowo różne zamówienia).

Ad.3 Sytuacja identyczna jak w przypadku nr 2.


Tak bym ja zrobił. Jednak za cholerę nie jestem w stanie łopatologicznie tego wytłumaczyć odpowiednim osobom - tylko dlatego że ktoś tak powiedział na szkoleniu.

Sporo czasu już poświęciłem na przeszukiwanie internetu tylko po to aby znaleźć opinię w tej sprawie. Niestety był to czas zmarnowany. Niczego nie znalazłem.

Dlatego proszę Was o opinie oraz ewentualne komentarze, wyroki, literaturę - o ile moje założenie jest prawidłowe. Jeśli natomiast się mylę również proszę o naprostowanie mojej osoby smile

2

Odp: Pomocy - szacowanie wartości zamówienia w rama kilku Projektów

Wszystko do kupy i podziel segmentami i zobacz co wyjdziejakie  jakie wartości wartości pamiętaj że należy dodać inne rodzajowo tożsame zamówienia występujące w Twojej  jednostce:
meble
pomoce dydaktyczne + program logopedyczny
sprzęt AGD
sprzęt komp
roboty remontowe - już widać, że będzie przetarg

3

Odp: Pomocy - szacowanie wartości zamówienia w rama kilku Projektów

peri78 napisał/a:

Sporo czasu już poświęciłem na przeszukiwanie internetu tylko po to aby znaleźć opinię w tej sprawie. Niestety był to czas zmarnowany. Niczego nie znalazłem.

http://www.uzp.gov.pl/cmsws/page/?D;663;szacowanie_wartosci_i_udzielanie_zamowien_objetych_projektem_wspolfinansowanym_ze_srodkow_unii_europejskiej..html
Dobra opinia.

4

Odp: Pomocy - szacowanie wartości zamówienia w rama kilku Projektów

Ten komentarz już czytałem. Niestety nie jest on dla mnie do końca jasny. Jak dla mnie to sprzęt AGD, komputery czy też meble to różne postępowania. Ponadto skoro są to trzy różne projekty, więc i przeznaczenie jest chyba różne, ponieważ w projektach założono osiągnięcie trzech różnych celów.
Trochę inaczej wyglądałaby sytuacja, gdyby jedna umowa o dofinansowanie obejmowałaby trzy przedszkola. Wtedy byłoby wszystko dla mnie jasne.

Nina powiedz mi, jak wszystko do kupy? Czy chodzi tobie, aby dokonać sumowania zamówień danego rodzaju (czyli 5) i na podstawie tych szacunków wszczynać postępowania? I tam gdzie wyjdzie mi wartość poniżej 14000 euro - robimy poza ustawą, tak?
To by było już bardziej logiczne rozwiązanie niż zamówienie z podziałem na 10 Części. W takim przypadku rozpisałbym najwyżej dwa przetargi (każdy z podziałem na odpowiednie części)

Dobrze myślę?

5

Odp: Pomocy - szacowanie wartości zamówienia w rama kilku Projektów

Wg mnie należy zsumować wydatki w ramach grup - pomoc dydaktyczna ABC, meble ABC itd. Dla mnie nie ma znaczenia źródło finansowania. Istotny jest rodzaj zakupu. Jeżeli gmina planuje dokonać zakupów poza w/w projektami (np komputery, meble) powinna również włączyć to w odpowiednie grupy zakupowe.

6

Odp: Pomocy - szacowanie wartości zamówienia w rama kilku Projektów

Właśnie dlatego umieściłem ten link:
nie ma znaczenia źródło finansowania ani sposób przeznaczenia, ważne jest tylko spełnienie trzech tożsamości i powinieneś iść ścieżką, które wskazali Ci nina i jarosław.

7

Odp: Pomocy - szacowanie wartości zamówienia w rama kilku Projektów

Tak też właśnie zrobię. Wielkie dzięki za odpowiedź.

8

Odp: Pomocy - szacowanie wartości zamówienia w rama kilku Projektów

Czy roboty remontowe przeprowadzone w przedszkolu X i Z należy łączyć?

9

Odp: Pomocy - szacowanie wartości zamówienia w rama kilku Projektów

Myslę, że nawet wg nowej definicji obiektu budowlanego nie ma potrzeby łączenia tych remotów, aczkolwiek nie widzę przeszkód aby połączyć (być może da to wymieny efekt np. niższe ceny itp.). W każdym razie uważam, że potraktowanie tych remontów jako oddzielnych zamówień błędem nie będzie.

10

Odp: Pomocy - szacowanie wartości zamówienia w rama kilku Projektów

Popieram Cię bipi, ale jak jest kontrola to trzeba się ładnie gimnastykować, tłumaczyć i uzasadniać.

11

Odp: Pomocy - szacowanie wartości zamówienia w rama kilku Projektów

Eeee tam przy rb to wystarczy tylko nową definicję obiektu rzucić wink Nie się głowią co autor mial na myśli wink

12

Odp: Pomocy - szacowanie wartości zamówienia w rama kilku Projektów

przerabiałem podobną sprawę u mnie, z tym że nikt nie mógł uwieżyć że należy szacować i sumowac zamówienia tożsame bez względu na źródło finansowania
mówi o tym opinia:
- Przygotowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w-wa 2011 PARP i UZP s.11
- Informator uzp nr 4/2011 s.24
- zalecenie Świętokrzyskiego Biura Rozw Reg z 06-05-11
należy sumować zamówienia tożsame rodzajowo nawet jak 10 projektów realizujemy,

ja bym pogrupował i zobaczył jakie to kwoty
na RB zrobił bym PN z dwoma zadaniami,
pomoce dydaktyczne to widać że PN