1

Temat: pytanie

Zarządzeniem Wójta mamy powołaną stałą komisję przetargową wraz z regulaminem pracy. W skład tej komisji wchodzi m. in. sekretarz bądź upoważniony pracownik. Na otwarciu ofert nie było "stałego" sekretarza lecz osoba powołana na sekretarza. Czy dalszy etap postępowania może prowadzić "stały" sekretarz? Co zrobić tej sytuacji?

2

Odp: pytanie

Może prowadzić "stały" sekretarz kimkolwiek by on nie był. Brak członka komisji na otwarciu ofert nie eliminuje go z postepowania w dalszym etapie prac KP

3

Odp: pytanie

J.w.

4

Odp: pytanie

Czyli mam dołączyć notatkę, że w dalszym postępowaniu będzie brał udział "stały" sekretarz?

5

Odp: pytanie

Skoro masz zarządzenie wójta z którego wynika kto wchodzi w skład KP to poco jakieś dodatkowe pisma?

6

Odp: pytanie

u mnie nie jest istotne kto otwiera oferty i odczytuje informacje. Może to być tylko jedna osoba. Dopiero komisja przystępuje do prac i sprawdza oferty.

7

Odp: pytanie

Mam w regulaminie, że członkowie komisji dokonują otwarcia ofert. Na otwarciu podpisują listę...

8

Odp: pytanie

Do otwarcia ofert nie jest potrzebna KP. Wg mnie sekretarz moze zostać wlączona do prac KP w późniejszym etapie tym bardziej że jest on wymieniony w składzie powołanym zarządzeniem wójta

9

Odp: pytanie

A jeszcze mam 2 pytania: 1. Do postępowania została powołana komisja w skład, której wchodzą osoby inne niż te wymienione w skład "stałej" komisji, a do której stosujemy regulamin. W skład KP wchodzi 5 osób. W trakcie postępowania zachorował przewodniczący, zgodnie z regulaminem zastępuje go zastępca. W związku z tym w protokole w rubryce zatwierdzenie wyniku protokołu wpisuję nazwisko przewodniczącego i zaznaczam L4 i dołączam zwolnienie, czy nie wpisuję już go w tej rubryce?
2. Czy z każdego posiedzenia KP jest obowiązek pisania protokołu?

10

Odp: pytanie

1 Protokół zatwierdza ten kto jest do tego upoważniony czyli kierownik zamawiającego lub osoba przez niego upowazniona. Wg mnie nie trzeba opisywać w protokole dlaczego nie zatwierdził go ten pracownik tylko inny.

2 Zdania uczonych są podzielone. Modelowym sposobem dokumentowania postepowania jest sporządzanie protokołów z każdego posiedzenia/spotkania majacego wpływ na dokonanie czynności w postepowaniu. Łączy się z zasadą pisemności postępowania.

11

Odp: pytanie

Ojj, miałam na myśli zatwierdzenie wyniku postępowania pkt 14 protokołu.
A czy można robić jeden protokół ze wszystkich posiedzeń komisji?

12

Odp: pytanie

Nigdy się nad tym nie zastanawiałem. Ja mam protokoły ze wszystkich posiedzeń KP. ZP jest takim ogólnym protokołem.

13

Odp: pytanie

A co w tej sytuacji, KP jest 4 osobowa (przewodniczący, zastępca itp.), to w przypadku L4 przewodniczącego na protokole z posiedzenia KP wpisać w rubryce przewodniczący - zwolnienie lekarskie? Czy raczej kierownik zamawiającego musi odwołać i powołać kogoś innego?

14

Odp: pytanie

Wszystko zależy od zapisów Twojego regulaminu wewnętrznego regulującego działanie komisji.

15

Odp: pytanie

To zalezy od regulaminu, czy sa przewidziane zastępstwa, jak określono kworum, ile choruje członek KP. Jeżeli członka KP nie ma to nalezałoby wpisać przyczynę nieobecności w takim dodatkowym protokole. Właśnie te protokoły pozwalają ustalić później kto był, kiedy i jakie decyzje zapadły.

16

Odp: pytanie

Mam jeszcze jedną wątpliwość, kiedy kierownik Zamawiającego podpisuje Z-1: w momencie otwarcia ofert,  czy publikacji ogłoszenia o zamówienia w bzp?

17

Odp: pytanie

ZP-1 z chwilą otwarcia.

18

Odp: pytanie

Czy spośród stałej komisji do przeprowadzenia postępowania może być powołany np. skład 4 osobowy: zastępca, 2 członków i sekretarz.  Sekretarza na otwarciu nie ma.  Na liście obecności można wpisać urlopa, a jest obecni w dniu następnym. ZP-1 wypełni z datą pierwszego dnia po urlopie. Prace związane z badaniem ofert rozpoczęły się kiedy był już sekretarz. Czy taka sytuacja może mieć miejsce?

19

Odp: pytanie

No wcześniej przecież nie wypełni zp-1. ZP-1 wypełnia się w chwili kiedy osoba zobowiazana mogła zapoznać się z ofertami - wykonawcami którzy oferty złożyli, przed dokonaniem czynności w postępowaniu.
Oświadczenie ma gwarantować że osoba wykonująca czynności w postępowaniu jest bezstronna.

20

Odp: pytanie

Czyli taka nieobecność i wpisanie na liście: urlop wchodzi w grę, tak?

21

Odp: pytanie

Jeżeli stosujecie jakieś listy potwierdzające udział w pracach KP czy spisujecie protokoły z posiedzeń KP to jak najbardziej można wskazać przyczynę nieobecności.

22

Odp: pytanie

W regulaminie pracy KP mam, że protokoły z posiedzeń podpisuje przewodniczący i sekretarz, co zrobić kiedy na jednym z posiedzeń nie ma sekretarza, podpisuje tylko przewodniczący? Czy może lepiej, aby taki protokół podpisywała cała komisja?