1

Temat: sprawozdanie

czy w związku z planowaną do wprowadzenia zmianą zasad sprawozdawczości trzeba będzie udzielić informacji o wszystkich dokonanych zakupach (np. dokonywanych w trybie zakupów bieżących), czy tylko o zamówieniach  dokonanych na podstawie publicznego zaproszenia do składania ofert na podst. art. 4 pkt 8 Ustawy (np. poprzez tzw. "zapytanie ofertowe")?

2

Odp: sprawozdanie

Moim zdaniem wszystkie umowy zawarte w 2013 roku wink

3

Odp: sprawozdanie

Wszystkie zakupy i wydatki.

4

Odp: sprawozdanie

jak kupiłeś w 2013 roku np. kawę za 30 zł, to wartość tą też trzeba będzie wliczyć do tej ogólnej kwoty. niestety.
w poniedziałek jadę na szkolenie, może dowiem się czegoś więcej.

5

Odp: sprawozdanie

bardzo proszę o informacje po szkoleniu, jeśli będą tam omawiane konkrety

6

Odp: sprawozdanie

ja również przyłączam się do prośby mulinka

7

Odp: sprawozdanie

4.8 to suma wszystkich udzielonych zamówień do 14000 euro na podstawie umów (standardowe umowy), umów zlecenie/o dzieło (u mnie istnieje oddzielny rejestr tego rodzaju umów), zakupów na podstawie faktury/paragonu (np za kwiaty, bilety i inne drobne zakupy), opłat za szkolenia (u mnie pojedyncze polecenia zapłaty bez umowy na podstawie rachunku łatwe do zweryfikowania bo prowadzony jest rejestr).
Zamawiający udzielający dotacji (na pewno będzie to gmina, powiat) winni podać w sprawozdaniu informację o udzielonych dotacjach - art 4.7.

U dużych zamawiających na pewno jest sporo obszarów do sprawdzenia. Mam spore obawy czy jednostki organizacyjne w rodzaju szkoły, zdają sobie sprawę z nowego obowiązku. Właściwie przepis zobowiązuje każdą najmniejszą jednostkę wydającą środki publiczne do zarejestrowania się w BZP i przekazania sprawozdania.

8

Odp: sprawozdanie

chyba zanosi się na to, że przez parę weekendów będę spisywać dane z faktur z mijającego roku  sad

9

Odp: sprawozdanie

Jeżeli nie prowadzisz rejestrów a raczej mało kto prowadzi rejestr najmniejszych zakupów to czeka cię przepatrzenie wszystkich faktur smile

10

Odp: sprawozdanie

Od marca 2013 prowadzę sobie takie zestawienia, trochę mi to ułatwi smile

11

Odp: sprawozdanie

jak chcecie prowadzic te rejestry?kazda faktura bedzie przez Was przechodzic?a co z umowa?nieraz inna kwota z umowy a inna na fakturze bo częściowa tylko..

12

Odp: sprawozdanie

Zamówienia udzielone
- wartość umowy
- w przypadku braku umowy faktura (czyli łuskanie faktur niezwiązanych z umowami)

13 (edytowany przez Marta 2013-11-22 09:00:58)

Odp: sprawozdanie

czyli chcesz zeby kazda umowa i kazda faktura przez ciebie przeszla
a skad pewnosc ze trafi do twoje biurko kazda umowa?
kazdy paragon, kazde zlecenie

14

Odp: sprawozdanie

Akurat ja nie mam z tym problemu, każda faktura "przechodzi" przez moje rączki smile

15

Odp: sprawozdanie

Marta napisał/a:

czyli chcesz zeby kazda umowa i kazda faktura przez ciebie przeszla
a skad pewnosc ze trafi do twoje biurko kazda umowa?
kazdy paragon, kazde zlecenie

Np przez wprowadzenie rejestru umów.

16

Odp: sprawozdanie

ok powiedzmy ze mamy i rejestr umow i faktur
czy nie powielą sie te kwoty ( z faktury i umowy)przy zliczaniu lacznej kwoty?

17

Odp: sprawozdanie

Faktura powinna być opisana, co jest podstawą dokonania wydatku.

18

Odp: sprawozdanie

niestety wszystkie wydatki ale nie np. związane z ustawą o nieruchomościach, prawa pracy (dla mnie np. delegacje są do tej ostatniej)

19

Odp: sprawozdanie

Jeżeli umowa jest podpisana 22 grudnia a obowiązuje od 01.01.2014r to gdzie ją wpisać ? za rok 2013 czy 2014?

20

Odp: sprawozdanie

Za 2013r., zamówienie zostało udzielone.

21

Odp: sprawozdanie

Marcel napisał/a:

Za 2013r., zamówienie zostało udzielone.

tak jest

22

Odp: sprawozdanie

Proszę o informację jakie pozycje są wypisane w tym rejestrze? Nie wiem jak mam się zabrać do tego:(

23

Odp: sprawozdanie

szad napisał/a:

w poniedziałek jadę na szkolenie, może dowiem się czegoś więcej.

i coś ciekawego mówili na szkoleniu?
są już jakieś wytyczne, dobre praktyki?

24

Odp: sprawozdanie

w sumie to nie jestem wiele mądrzejszy.
szkolący stwierdził, że w samorządach to najczęściej wystąpić mogą: nabycie nieruchomości, przyznanie dotacji. wtedy należy podać ilość i wartość.
co ujmować w łącznej kwocie z art. 4 pkt 8 to nie wyjaśnił.
ja tu podam wartość wszystkich rachunków i faktur, które płaciłem w 2013 roku.
teoretycznie wszystkie faktur przechodzą przez moje ręce bo muszę postawić stosowną pieczątkę.
szkolący stwierdził, że przy umowach zlecenia i o dzieło trzeba brać wartość umowy a nie to co klient dostanie na rękę.

W grudniowym Monitorze  zamówień publicznych ma być zamieszczony wzór wypełnionego sprawozdania i jakiś komentarz. Mam nadzieję, że UZP też uaktualni na swojej stronie komentarz do wypełniania sprawozdania.

Na szkoleniu większy nacisk położono na sprawy dot. podwykonawstwa.
Cała sztuka teraz polega na napisaniu dobrego projektu umowy.

25

Odp: sprawozdanie

Super, bardziej istotną sprawą będzie właśnie sprawa podwykonastwa!