1

Temat: Problem z podwójną gwarancją

Witam wszystkich.
Mam następujący Problem.
W postępowaniu na dostawę 24 rodzajów opon miałem 2 kryteria oceny ofert: cena 76% oraz okres gwarancji - 24%.
Za 36 m-cy Wykonawca nie otrzymywał żadnych punktów. Oczywiście zastosowałem pełną rozpiskę ile punktów za jaki okres.
Z 5 wykonawców jeden postanowił skomplikować sprawę: w formularzu ofertowym na pierwsze 4 pozycje udzielił 60 m-cy gwarancji a na pozostałe 36 m-cy. Zamawiający wymagał od wykonawców wpisania w formularzu ofertowym okresu gwarancji (ale nie wpisano, że mogą lub nie mogą być różne okresy na poszczególne rodzaje opon).
Mam pytanie: co zrobić? czy na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 2 odrzucić, bo zmienić w ramach wyjaśnień w. nie mogę? czy traktować to (tylko nie wiem na jakiej podstawie) jako omyłkę pisarską (wyk. sam zmodyfikował zapisy w tym zakresie w formularzu ofertowym)?
Proszę o pilną pomoc, bo kończy mi się termin powoli a nie wiem jak podejść do tematu.
Pozdrawiam
Adi

2

Odp: Problem z podwójną gwarancją

Nie rozumiem - z Twego warunku wynika, iż im dłuższy okres gwarancji tym lepszy przecież ?? coś tu przekombinowane

3

Odp: Problem z podwójną gwarancją

Policzyć proporcjonalnie albo unieważnić jak tego nie zrobisz. Odrzucić - dobre sobie.

4

Odp: Problem z podwójną gwarancją

psz napisał/a:

Policzyć proporcjonalnie albo unieważnić jak tego nie zrobisz. Odrzucić - dobre sobie.

Nie bardzo wiem w jaki sposób policzyć proporcjonalnie....
Pozostali 4 wykonawcy podali jeden okres gwarancji a tylko ten 1 wymyślił 2 okresy.
Ponadto w poprzednich latach nie zdażyła mi się taka sytuacja i nie wpadłbym na to...
Zapisy obliczenia punktów były proste:
36 m-cy - 0 pkt
60 m-cy - 24 pkt
W żadnym z dokumentów nie ma mowy o różnych gwarancjach dla różnych pozycji w formularzu cenowym.
W jaki sposób policzyć proporcjonalnie jeżeli ma 20 pozycji....
Takie rozwiązanie byłoby chyba nierównym traktowaniem wykonawców.

5

Odp: Problem z podwójną gwarancją

Czy w formularzu oferty przy każdej pozycji było miejsce na wpisanie okresu gwarancji?

Proporcjonalnie czyli ilość w pozycji do całości.

6 (edytowany przez Adi78 2014-06-27 11:26:54)

Odp: Problem z podwójną gwarancją

No właśnie o to chodzi, że w formularzu cenowym nie było żadnej dodatkowej kolumny pozwalającej na wpisywanie gwarancji do każdej pozycji.
W formularzu ofertowym było tylko jedno zdanie: udzielamy zamawiającemu gwarancji jakości na dostarczone opony przez okres ... m-cy licząc od daty odbioru (z zastrzeżeniem ze nie może wynosić mniej niż 36 m-cy).
Tak jak pisałem powyżej wyk. to zdanie zmodyfikował podając w pozycjach 1-4 60 m-cy a dla pozostałych 36 m-cy.



Dzięki za pomoc....przemyślałem temat i chyba faktycznie przeliczę z proporcji, bo to będzie bezpieczniejsze a nikt mi raczej niczego nie zarzuci.

7

Odp: Problem z podwójną gwarancją

ja bym odrzuciła ofertę- zapis w formularzu ofertowym i cenowym wskazuje na konieczność wpisania jednego okresu gwarancji dla wszystkich elementów zamówienia. Wykonawca modyfikując f. cenowy podał różne okresy gwarancji, niezgodnie z SIWZ cyt: "udzielamy zamawiającemu gwarancji jakości na dostarczone opony przez okres ... m-cy licząc od daty odbioru (z zastrzeżeniem ze nie może wynosić mniej niż 36 m-cy)"

8

Odp: Problem z podwójną gwarancją

Nikt jednego okresu gwarancji nie wymagał. Ewentualny wymóg byłby bez sensu, przecież to wpływa na ocenę ofert.