1

Temat: Czy i jak sumować dotacje w ciągu roku

Dzień dobry - mój pierwszy post na forum.

Oto moje pytanie.
Mamy w jednostce plan zamówień publicznych. Zrobiony w styczniu, co jakiś czas aktualizowany.

Dostajemy też dużo dotacji. Celowych i podmiotowych.
Na początku roku nie były uwzględnianie w planie, więc mógłbym je traktować jako nieplanowane.
ALE. Czy kategorie wydatków, które ponoszę w związku z dotacją łącze z innymi wydatkami tego typu, które mam zawarte w planie?
Np. mamy wrzesień, dostaje dotacje na 100 tys złotych, z czego 40 tys złotych mogę przeznaczyć na zakup mebli. W planie od początku roku mam przeznaczone na zakup mebli - 300 tys złotych (więc wiadomo - przetarg). Wydałem już 100 tys, do końca grudnia planuje wydać 200 tys. Czy w związku z tym te 40 tys. też wydaje na meble - czy powinienem je połączyć z tymi 200 tys które zamierzam wydać? I robić przetarg? Czy traktować dotację jako zupełnie "coś nowego, co z niczym mi się nie połączy"?

Czy jest różnica w tym jaką dotację dostajemy? Czy łącze je z tym co zamierzam wydać do końca roku na podobne zakupy

Bardzo bym prosił o pomoc - może jakiś wyrok, albo interpretacja sad

2

Odp: Czy i jak sumować dotacje w ciągu roku

To powinno pomóc.

http://www.uzp.gov.pl/cmsws/page/?D;663;szacowanie_wartosci_i_udzielanie_zamowien_objetych_projektem_wspolfinansowanym_ze_srodkow_unii_europejskiej..html

3

Odp: Czy i jak sumować dotacje w ciągu roku

Oszacuj z tymi z planu ale nie udzielonymi.

4

Odp: Czy i jak sumować dotacje w ciągu roku

szacujesz ponownie zamówienia do realizacji na dany okres czasu czyli 200+40 i masz wynik

5

Odp: Czy i jak sumować dotacje w ciągu roku

Dokładnie.

6

Odp: Czy i jak sumować dotacje w ciągu roku

Poczytaj sobie poniższą publikację - dosyć czytelnie wytłumaczony problem (strony 7-9).
http://www.parp.gov.pl/files/74/81/469/12698.pdf