Ok, na Twoją odpowiedzialność, tak na szybko: sprawa jest skomplikowana, otóż możliwe są dwie ścieżki:
Sięgnąłem do uzasadnienia projektu rozporządzenia a tam stoi: "Projektowany § 9 ust. 2 stanowi powtórzenie dotychczas obowiązującego § 3 ust. 4, z tą różnicą, że nie ogranicza go do podmiotów, które brały udział w realizacji części zamówienia, przepis będzie odnosił się do wszystkich podmiotów trzecich." - oznacza to, że intencją ustawodawcy było utrzymania dotychczasowej wersji z na zasadzie że MOŻE (oczywiście z ww. różnicą). Jednakże, dosłowne brzmienie przepisu nie pozostawia złudzeń - MUSI. Dodatkowo to MUSI, wzmacnia art. 22a ust. 3 Pzp, gdzie jest zwrot "bada". Ustawodawca chciał tak samo, a wyszło inaczej... (jak zwykle zresztą).
Podsumowując:
1. Możemy - taka była intencja ustawodawcy i tak podpowiada rozsądek, logika etc...
2. Musimy - tak stanowi literalne brzmienie przepisu rozporządzenia wzmocnionego brzmieniem 22a ust. 3 Pzp.
Ja rekomenduję drugą ścieżkę - z przyczyn ostrożnościowych, choć nie wykluczam że pojawi się na stronie UZP odmienna interpretacja, ale póki co... do nas należy decyzja.
Ps. Oczywiście o tych dokumentach musimy napisać w ogłoszeniu i SIWZ. Dodatkowo żądać MUSIMY tych dokumentów nawet jeśli nią żądamy ich od wykonawcy...