Odp: Nowelizacja - pogłoski
z tego co czytałem, to ta komunikacja elektroniczna będzie chyba obowiązywać od 18.10.2018
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Zakres stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych → Nowelizacja - pogłoski
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 … 25 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
z tego co czytałem, to ta komunikacja elektroniczna będzie chyba obowiązywać od 18.10.2018
na razie mamy komunikat UZP w zakresie stosowania przepisów póki nie ma nowelki
Czy może wiecie jak prace nad nowelą. Mamy maj.
Ja powoli przygotowuje sobie na brudno SIWZ. Nie wiem w końcu jak będzie wyglądał opis oferty i składania ofert.
Czy w zamówieniach pon. progów unijnych w SIWZ będziemy zawierać zapis, że wymagamy oferty w formie pisemnej.
Jak w formie elektronicznej to jak będzie wyglądało samo otwarcie ofert. Poczta wpłynie 10.05, a otwarcie 14.05 np. To co nie otwieram załącznika do tego terminu?
Co z częściami zamówienia. Jak będę robić postępowanie na ochronę i konwój gotówki, to muszę uzasadnić dlaczego z konwoju nie wyodrębnię oddzielnej części zamówienia. Czy można to uzasadnić tym, że sam konwój stanowi niewielki procent całości zamówienia, a podstawowymi zadaniami jest ochrona fizyczna osób i mienia. Czy mogę uzasadnić to tym, że ze względu na charakter prowadzonej instytucji wskazane jest żeby ze względów bezpieczeństwa nie powierzać usługi kilku wykonawcom. Poza tym nie ograniczamy podwykonawstwa i tak naprawdę Wykonawca może zlecić konwój mniejszej innej firmie.
Nie rozumiem też procedury odwróconej. Wykonawcy zawsze muszą złożyć oświadczenie w oparciu o art. 22.1 PZP. Ale jak nie złoży któryś z Wykonawców, to przy odw. procedurze wzywam go, czy nie?
Jak mamy postępowanie pon. progów unijnych to mam wpisać o co będę wzywać Wykonawcę , którego oferta będzie oceniona jak najwyżej. Czy taki zapis ma być w SIWZ? Gubię się w art. dot. warunków i wykluczenia.
Pełna elektronizacja zamówień wejdzie dopiero w 2018 r. W postępowaniach poniżej progów oferty składane będą jak dotychczas. Powyżej progów po wejściu nowelizacji musisz dopuścić składanie JEDZ, natomiast do momentu wejścia w życie nowelizacji gdyby zdarzyło się, że ktoś złoży ci JEDZ, to musisz go przyjąć. Mało tego odrębne JEDZ będą składać wszyscy konsorcjanci, podmioty trzecie, podwykonawcy.
Co do części reguła jest taka, że tam, gdzie można podzielić zamówienie na części, a tego nie zrobimy to będziemy musieli się tłumaczyć. W zakresie opisanego przez ciebie przypadku mam takie samo zdanie jak ty - czyli masz gotowe uzasadnienie.
Wykonawcy mają obowiązek potwierdzić spełnianie warunków udziału na każdym etapie postępowania. W postępowaniach wieloetapowych zaleca się jednakże aby dokumenty zweryfikować na 1 etapie przed zaproszeniem do składania ofert. Natomiast w postępowaniach jednoetapowych poniżej progów weryfikujesz zgodnie ze znowelizowanym art. 26 ust. 2, czyli tylko tego, którego ofertę ocenisz jako najkorzystniejszą. Jeżeli będzie brakowało jakiegoś dokumentu lub złożony obarczony będzie błędem, to nadal obowiązywać będzie uzupełnienie.
Jeśli chodzi o wykluczenie, to obowiązywać będą podstawy obligatoryjne i fakultatywne. Jeśli będziesz chciała zastosować te drugie, to będziesz musiała zamieścić stosowną informację w SIWZ.
Z tego co widzę na stronie Sejmu (no chyba, ze coś źle widzę ) to w porządku obrad na najbliższe posiedzenie nie ma żadnego punktu dotyczącego ustawy PZP. Ciekawe kiedy wejdzie w życie nowelizacja, bo chce jak najwięcej przetargów wypchnąć po staremu
Na dzień 11 maja przewidziane jest Sprawozdanie Komisji Gospodarki i Rozwoju o rządowym projekcie ustawy o zmianie ustawy ? Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw - pierwszy punkt "pod kreską" ;-)
Sorry To znaczy że jednak w tym terminie uchwalą ?
najpierwe sejm 11 maja , potem senat 12 maja i jak bez poprawek to podpis prezydenta i opublikowanie i wejście w życie po opublikowaniu myslę ze początek czerwca zacznie obowiązywać
W dniu 05.05.2016 r. przyjęto sprawozdanie podkomisji:
http://www.sejm.gov.pl/SQL2.nsf/poskomprocall?OpenAgent&8&366
chyba wczoraj sejm nie zdążyli zająć się nowelą
nawiązując
1. art. 96.1.11 - w przypadku możliwości podzielenia na części w protokole trzeba będzie przedstawić powody niepodzielenia na części
2. weryfikacja wykonawcy który został oceniony jako najkorzystniejszy będzie dot. progów unijnych art. 26.1 i tu będzie obowiązek wzywania do złożenia dokumentów, a w post. poniżej progów unijnych zamawiający może wzywac do złożenia dokumentów art. 26.2
chyba wczoraj sejm nie zdążyli zająć się nowelą
widocznie mieli ważniejsze sprawy na głowie , zresztą wystarczyło popatrzeć w tv
18. posiedzenie Sejmu ? pierwszy dzień obrad
"Sejm przeprowadził drugie czytanie rządowego projektu nowelizacji ustawy - Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw (pierwotny druk nr 366). Proponowane w nim rozwiązania stanowią pierwszy etap przekształcania systemu zamówień publicznych w silny instrument realizacji polityki gospodarczej i społecznej państwa. Będą sprzyjać realizacji ?Planu na rzecz odpowiedzialnego rozwoju?. W dokumencie tym, w odniesieniu do tworzenia systemu inteligentnych zamówień publicznych, zapowiedziano: odejście od kryterium najniższej ceny w przetargach, uwzględnianie kosztów eksploatacji, ułatwienia dla małych i średnich przedsiębiorstw, uwzględnienie punktów za innowacyjność i klauzul społecznych, promocję stabilnych miejsc pracy, preferowanie rzetelnych dostawców. Do projektu wprowadzono rozwiązania wdrażające dyrektywy 2014/24/UE i 2014/25/UE oraz włączono do niego regulacje, które nie są związane z wykonaniem przepisów unijnych. Przewidziano uproszczenie i uelastycznienie procedur w zamówieniach publicznych, korzystne dla zamawiających i wykonawców, szczególnie dla małych i średnich przedsiębiorców. Zostanie to zrealizowane m.in. przez lepsze wykorzystanie negocjacji jako sposobu doprecyzowania warunków umów z wykonawcami w celu uzyskania usługi najlepiej odpowiadającej potrzebom zamawiającego oraz zmniejszenie obowiązków formalnych na etapie ubiegania się o udzielenie zamówienia. W projekcie położono nacisk na promowanie i realne wykorzystywanie pozaekonomicznych celów zamówień publicznych. Są wśród nich takie kwestie jak: ochrona środowiska, integracja społeczna czy wspieranie innowacyjności. Zaproponowano również ustanowienie nowego instrumentu - partnerstwa innowacyjnego, wykorzystywanego do nabywania produktów i usług, które nie są jeszcze dostępne na rynku. Zaproponowano też promowanie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę i zatrudnienia osób defaworyzowanych przez wprowadzenie szerokiej klauzuli społecznej dotyczącej np. niepełnosprawnych. Ponadto projektowane rozwiązania mają zapewnić lepszy dostęp do rynku małym i średnim przedsiębiorcom przez np. łatwiejsze udzielanie zamówień w częściach. W projekcie zwrócono uwagę na uproszczenie procedur przy udzielaniu zamówień społecznych oraz niektórych innych usług, np. prawnych, hotelarskich, gastronomicznych, kulturalnych, zdrowotnych przez m.in. podwyższenie progu kwotowego, od którego istnieje obowiązek stosowania pełnego reżimu udzielania zamówień publicznych, a także możliwość zastosowania kryteriów jakościowych takich jak: dostępność, ciągłość i trwałość oferowanych kluczowych usług. Projekt przewiduje też m.in. wprowadzenie obowiązkowej komunikacji elektronicznej między wykonawcą a zamawiającym. Ma ona dotyczyć najważniejszych dokumentów w postępowaniu. Przewidziano też sytuacje, kiedy zamawiający będzie mógł odstąpić od tego wymogu przy składaniu ofert. Komisja Gospodarki i Rozwoju zaproponowała do projektu rozległe poprawki o charakterze redakcyjnym i legislacyjnym. Komisja proponuje też m.in. przeniesienie części kompetencji, które obecnie obowiązująca ustawa daje prezesowi Rady Ministrów (np. nadzór nad Prezesem Urzędu Zamówień Publicznych) na ministra gospodarki. Inna z komisyjnych poprawek odsuwa w czasie, do 1 stycznia 2017 r., wejście w życie przepisów dotyczących udzielania zamówień in-house, czyli takich które są udzielane wykonawcom, nad którymi kontrolę sprawuje zamawiający. Sprawozdanie na posiedzeniu Sejmu przedstawiła posłanka Maria Małgorzata Janyska. W związku z poprawkami zgłoszonymi w drugim czytaniu projekt ponownie skierowano do Komisji Gospodarki i Rozwoju."
http://www.sejm.gov.pl/Sejm8.nsf/komunikat.xsp?documentId=A85347D40671926EC1257FB000635EB5
Ostatnie zdanie: W związku z poprawkami zgłoszonymi w drugim czytaniu projekt ponownie skierowano do Komisji Gospodarki i Rozwoju.
http://www.sejm.gov.pl/sejm8.nsf/druk.xsp?nr=489
14 dni na wejście w życie po opublikowaniu-połowa czerwca?
uzupełnijące po staremu tylko bez 50%?
Dzisiaj trzecie czytanie...
14 dni na wejście w życie po opublikowaniu-połowa czerwca?
uzupełnijące po staremu tylko bez 50%?
A czy to nowe brzmienie przepisu nie oznacza konieczności przewidzenia konkretnego zakresu zamówienia uzupełniającego za konkretną kwotę - "oraz całkowita wartość tego zamówienia została uwzględniona przy obliczaniu jego wartości". Do tej pory operowaliśmy niedookreśloną kwotą - nie więcej niż 50%.
u mnie 10 czytanie i dalej nie wiem o co chodzi
I przegłosowane. Teraz do Senatu
cała ustawę przegłosowali czy tylko poprawki??
najbliższe posiedzenie senatu 18 i 19 maja
czyli wersja która pójdzie do senatu raczej bedzie ostateczną??
a teraz nie będzie art. 26.2b za to cos takiego:
Art. 22a. 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania
warunków udziału w postępowaniu lub obiektywnych i niedyskryminacyjnych
kryteriów, zwanych dalej ?kryteriami selekcji?, w stosownych sytuacjach oraz
w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na
zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nim stosunków prawnych.
i co kiedy to będą ,,stosowne sytuacje" i kto o tym ma decydować, wykonawca? czy zamawiający powinien to z góry określić w postępowaniu
mieli dopisać że musi być podwykonawcą
jest dalej w 22a.4
4. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji
zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach
innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane lub usługi, do
realizacji których te zdolności są wymagane.
i to trzeba pochwalić, a nie było nie wiadomo co
Informacja ze strony UZP:
https://www.uzp.gov.pl/aktualnosci/ustawa-o-zmianie-ustawy-prawo-zamowien-publicznych-oraz-niektorych-innych-ustaw-zostala-uchwalona-przez-sejm-w-dniu-13-maja-2016-r.
Uprzejmie informujemy, iż w dniu 13 maja 2016 r. podczas osiemnastego posiedzenia Sejmu odbyło się trzecie czytanie rządowego projektu ustawy o zmianie ustawy ? Prawo zamówień publicznych oraz niektórych innych ustaw.
Ustawa została uchwalona przez Sejm w brzmieniu określonym drukiem sejmowym nr 489 wraz z przyjętą poprawką nr 1 określoną w druku sejmowym nr 489-A.
Marszałek Sejmu skierował ustawę do dalszych prac parlamentarnych, które odbędą się w Senacie.
Poniżej linki do druków sejmowych:
http://www.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/0/B5E8EBF7E363F4F1C1257FB000289263/%24File/489.pdf
http://www.sejm.gov.pl/Druki8ka.nsf/0/96D48B8ADF4A1AEAC1257FB1004820FD/%24File/489-A.pdf
Czyli rozumiem, że 18 lub 19 maja (następne posiedzenie) Senat przyklepie ustawę i skieruje do prezydenckiego podpisu. Wiadomo, jakie ma być vacatio legis?
Ale data, piątek 13
Strony Poprzednia 1 … 5 6 7 8 9 … 25 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Zakres stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych → Nowelizacja - pogłoski
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc