1

Temat: Dowóz uczniów do szkół

Mam problem.. Jestem osobą początkującą w ZP i nie bardzo wiem jak to rozstrzygnąć. W zeszłym roku został przeprowadzony przetarg na Dowóz uczniów niepełnosprawnych do określonych placówek wychowawczo - szkolnych. Jednak w tym miesiącu do naszej Gminy sprowadza się rodzina z chorym dzieckiem, które będzie wymagało dowozu do zupełnie innej placówki ( inny powiat). Czy takie zamówienie łączy sie wartoscią z poprzednim przetargiem ( który trwa do czerwca 2017) i muszę przeprowadzić przetarg czy jest to zupełnie inna sprawa i mogę wybrać osobę ktora będzie dowozić to jedno dziecko do wybranej placówki bez przetargu. Nie mogę powierzyć tego zadania obecnemu wykonawcy bo jest to zupełnie inna trasa, która nie była przewidziana w SIWZ

2

Odp: Dowóz uczniów do szkół

Nowe zamówienie nie łączy się z poprzednim, ponieważ ogłaszając I postępowanie nie wiedziałaś, że dołączy jeszcze jedno dziecko. Jest to nowe postępowanie, które w zależności od wartości musisz przeprowadzić albo w trybie ustawowym, albo korzystając z art. 4.8 (regulamin udzielania zamówień poniżej 30 tys. ?). Najlepiej byłoby, gdybyś zleciła wykonanie usługi dowozu do dnia, w którym kończy się umowa w tym starym postępowaniu, tak, aby kolejny przetarg ogłosić dla całości.

3

Czy taką okoliczność można podciągnąć pod niemożliwe do przewidzenia?

4

Oczywiście, że tak. A o czym myślisz? 67.1.3?

5

Tak. Kontrolujący różnie to interpretują.

6 (edytowany przez Katiqq 2016-06-15 07:21:25)

Przypuszczam, że masz wartość poniżej 30 tys. ?, a do takich wartości ustawy nie stosuje się. Wykładnię znajdziesz w art. 4.8

7

Szacuj i udzielaj zamówienia jako oddzielnego niezależnego.

8

Dziękuję!  A jeżeli wyjdzie mi to poniżej 30 tyś euro to nie muszę robić przetargu?

9

A co z zamówieniem na kolejny okres wrzesień 2016 / czerwiec 2017 ?
Pewnie zostanie udzielone zamówienie na ten okres w 2016 r.