1

Temat: protokoły odbioru z usterkami

Mam pytanie Wykonawca z najkorzystniejszą ofertą na wykonanie prac geodezyjnych, dołączył jako potwierdzenie doświadczenia - protokoły odbioru prac wykazanych w wykazie usług. W protokole tym nie ma żadnych pieczęci urzędowych pozwalających zidentyfikować Zamawiającego. W wykazie usług wpisał że prace wykonano w terminie od 12.11.2013 do 1.08.2014. Usługę tą odbierano w 3 etapach. W 3 protokole (ostatnim) są zapisy odnośnie usterek, które powinien poprawić w terminie do 08.08.2014r.  i że zostaną naliczone kary umowne za nieterminowe wykonanie. Problem jest taki, że firma ta wykonywała już nam kiedys usługę i niestety poprawki i usterki ciągnęły sie miesiącami a Wykonawca ten był nierzetelny i Komisja się upiera żeby tego wykonawce wykluczyć jako nierzetelnego itd. Czy zatem nie powinniśmy wezwać wykonawce do przedłożenia jakiegoś dokumentu (umowy na jaką się powołuje w protokole) celem stwierdzenia kto był zamawiającym i również do przedłożenia ostatecznego protokołu stwierdzającego odbiór przedmiotu umowy bez usterek?

2

Odp: protokoły odbioru z usterkami

Przede wszystkim nie powinnaś uznać dokumentu po którym nie jesteś w stanie ustalić zamawiającego. Umowa w tym wypadku nie jest ci do niczego potrzebna, bo na protokole powinnaś mieć jednoznacznie określone kto był inwestorem. Pozostaje ci wezwać do uzupełnienia wykazu robót wraz z poświadczeniami lub zażądać oryginału ze wzg na nieczytelność. To, że były uwagi w ostatecznym protokole to jeszcze nie znaczy, że zamówienie zostało wykonane niezgodnie ze sztuką budowlaną.

3

Odp: protokoły odbioru z usterkami

w treści protokołów jest nr umowy (poza tym w wykazie usług zostało wpisane na rzecz kogo została usługa wykonana) co pozwoliło odnaleźć ogłoszenie o udzieleniu zamówienia na stronie tej jednostki, tylko w samym protokole nic nie było na temat Inwestora.

4

Odp: protokoły odbioru z usterkami

To dziwny ten protokół. Jakie masz wyjścia, napisałam powyżej. Umowa nie jest dokumentem poświadczającym nalezyte wykonanie.