Temat: braki w ofercie
Witam Wszystkich Forumowiczów!
Jestem nowicjuszką w zamówieniach publicznych, proszę więc starszych stażem Koleżanki i Kolegów o pomoc:
W SIWZ jest zapis:
Rozdział: WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW WRAZ Z DOKUMENTAMI
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania, w okolicznościach o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy.
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy mają obowiązek złożyć wraz z ofertą następujące dokumenty:
a. Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
b. aktualny odpis z właściwego rejestru
Te warunki Wykonawca spełnił.
W SIWZ zapisane jest dalej:
Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą spełniać warunki dotyczące:
a. Posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy ustawy nakładają obowiązek ich posiadania ? oceniane za zasadzie spełnia/ nie spełnia ? bez szczególnych wymagań- SPEŁNIŁ BO ZŁOŻYŁ OŚWIADCZENI o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu
b. Posiadania wiedzy i doświadczenia ? jeżeli wykaże , że wykonał robote na daną kwotę ? NIE WYKAZAŁ ROBOTY
c. Dysponowanie odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia ? miał wykazać , że dysponuje wymaganym sprzętem i kierownikiem robót z odpowiednimi uprawnieniami- NIE WYKAZAŁ
d. Sytuacji ekonomicznej i finansowej ? miał wykazać , że dysponuje odpowiednimi środkami lub zdolnością kredytową ? NIE WYKAZAŁ
Co dalej z taką ofertą, w której jest oświadczenie a nie ma potwierdzenia spełnienia ww. warunków?
W SIWZ zapisane jest dalej:
Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów złożonych przez Wykonawcę na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA.
Każdy z Wykonawców w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu ma obowiązek złożyć następujące oświadczenia i dokumenty: