Odp: Omyłki i zgoda na ich poprawę
Też nie uważam tego jako naruszenie, ale taki zapis jest niepotrzebny co wykazałem w poz. 22.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Oferty, badanie i ocena ofert → Omyłki i zgoda na ich poprawę
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Też nie uważam tego jako naruszenie, ale taki zapis jest niepotrzebny co wykazałem w poz. 22.
Kolego, jak by nie był potrzebny to by go nie było i nie było tej dyskusji, poza tym dla jasności wszystkich wykonawców.
Ale tego nikt nie kwestionuje.
Czyżby?, to co kwestionowałeś wcześniej?, formę pisemną?
Marcel, skup się! Przeczytaj jeszcze raz to co napisałem. A jak nie zrozumiesz o co biega, to rozłożę ci to na czynniki pierwsze.
Kolego? Marcel, nie chcemy Cię denerwować. Cieszę się że jestem Twoim kolegą.
Cokolwiek nie napiszesz i tak Ustawa reguluje tą sprawę. Chyba się zgodzisz.
Dawaj na czynniki pierwsze.
czy ta kwestia pisemności nie powinna dotyczyć ewentualnej niezgody, a kontrola się nie czepiała bo ten zapis nie ma żadnych konsekwencji dla wykonawców
W zapisie bardziej chodzi o uregulowanie "milczącej zgody".
Informacja o poprawieniu innej omyłki zostanie przesłana do Wykonawcy, w którego
ofercie dokonano poprawek, który w ciągu 3 dni od dnia otrzymania zawiadomienia może nie
zgodzić się na poprawienie innej omyłki, wówczas jego oferta zostanie odrzucona na
podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień
publicznych. Zgoda Wykonawcy powinna być wyrażona w formie pisemnej i przesłana na
adres Zamawiającego w ciągu 3 dni od daty otrzymania niniejszego zawiadomienia.
W przypadku nie przesłania w w/w terminie informacji, Zamawiający uzna, że Wykonawca
wyraża zgodę na zmianę treści oferty poprzez poprawienie innej omyłki jw.
Odnosiłem się do tego, a ściślej mówiąc do zapisu mówiącego o wyrażaniu zgody w formie pisemnej. Jak widać, BŁĘDNIE zinterpretowałem twój model postępowania. Uznałem, że podając formę pisemną uważasz, że ta forma wynika z zapisu samej ustawy, a nie zapisu SIWZ. Co do tego, że masz prawo określić formę do konkretnej czynności, to pełna zgoda - byleby nie było to sprzeczne z duchem ustawy.
Powiedz mi tylko jedno, co zrobisz jak wykonawca prześle ci zgodę faksem lub e-mailem???
Uznam że "W przypadku nie przesłania w w/w terminie informacji, Zamawiający uzna, że Wykonawca
wyraża zgodę na zmianę treści oferty poprzez poprawienie innej omyłki jw."
Jedno sprowadza się do drugiego, podkreślam że zapis ma bardziej charakter informacyjny jak prawny i konsekwencji z tym związanych.
Bardziej chodzi tu o regulację, jak pisałem wyżej "milczącej zgody" bo o to się w wątku rozchodzi.
Uznam że "W przypadku nie przesłania w w/w terminie informacji, Zamawiający uzna, że Wykonawca
wyraża zgodę na zmianę treści oferty poprzez poprawienie innej omyłki jw."
Ale ja nie pytam o to, co zrobisz jak nie prześle ci informacji w terminie, albo nie prześle informacji w ogóle, ale o to - co zrobisz, jak prześle ci zgodę faksem, a wymagałeś dla tej czynności formy pisemnej. Czy mam rozumieć, że pomimo wymaganej formy pisemnej, akceptujesz fax/e-mail?
traktuje jako nie przesłaną i milcząca zgoda wtedy
Po wprowadzeniu przepisu dotyczącego innej omyłki jego stosowanie nie było takie oczywiste. W pierwszym okresie dominował pogląd że zgoda nie może byc dorozumiana, wykonawca musiał potwierdzić zmianę, w przeciwnym wypadku oferta była odrzucana.
Dopiero z czasem utrwalił się pogląd zgody dorozumianej. I tak pewnie niektórzy z ostrożności do dzisiaj piszą o tym co wydaje się oczywistym (niekoniecznie dla wykonawców).
A ja w piśmie informującym o poprawieniu omyłki zamieszczam:
Pouczenie:
Wykonawcy przysługuje prawo niewyrażenia zgodny na dokonanie poprawy omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp w zakreślonym terminie 3 dni od dnia doręczenia przedmiotowego zawiadomienia pod rygorem odrzucenia oferty Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że brak zajęcia stanowiska w wyznaczonym terminie poczytywany będzie za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki.
No właśnie, do jednego się sprowadza.
Ale ja nie pytam o to, co zrobisz jak nie prześle ci informacji w terminie, albo nie prześle informacji w ogóle, ale o to - co zrobisz, jak prześle ci zgodę faksem, a wymagałeś dla tej czynności formy pisemnej. Czy mam rozumieć, że pomimo wymaganej formy pisemnej, akceptujesz fax/e-mail?
Już Ci odpisałem, dokładniej, jak nie prześle w formie pisemnej jest to rozumiane jak by nie przesłał, bo wymagałem pisemnie, ale sprowadza się do tego że i tak uznam bo "W przypadku nie przesłania w w/w terminie informacji, Zamawiający uzna, że Wykonawca wyraża zgodę na zmianę treści oferty poprzez poprawienie innej omyłki jw."
A ja w piśmie informującym o poprawieniu omyłki zamieszczam:
Pouczenie:
Wykonawcy przysługuje prawo niewyrażenia zgodny na dokonanie poprawy omyłki o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp w zakreślonym terminie 3 dni od dnia doręczenia przedmiotowego zawiadomienia pod rygorem odrzucenia oferty Wykonawcy, z zastrzeżeniem, że brak zajęcia stanowiska w wyznaczonym terminie poczytywany będzie za wyrażenie zgody na poprawienie omyłki.
idealnie
No ba!
Marcel, wydaje mi się, że niepotrzebnie sobie komplikujesz życie. Nie prościej byłoby napisać, że przekazanie zgody dopuszczalne jest w formie pisemnej, faksem, e-mailem + ewentualnie regułka (pouczenie), którą stosuje Katiqq. Bo co zrobisz w sytuacji, jeżeli dostaniesz faks, z którego będzie wynikać brak zgody. Idąc twoim tokiem rozumowania, powinieneś uznać, że skoro nie ma formy pisemnej, to przesłanie BRAKU zgody faksem = dorozumiana zgoda. A gdzie tu sens i logika.
Pomyślimy
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Oferty, badanie i ocena ofert → Omyłki i zgoda na ich poprawę
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc