LEX
Autor odpowiedzi: Kopacka Marzena
Odpowiedzi udzielono: 7 listopada 2016 r., stan prawny dotychczas nie uległ zmianie
Pytanie
W ogłoszeniu o udzieleniu zamówienia w BZP, jest wymóg podawania podstaw unieważnienia postępowania przy wszystkich częściach.
Czy to znaczy, że jak całe postępowanie się unieważni, to też trzeba opublikować ogłoszenie o udzieleniu zamówienia wypełniając dane w tym zakresie unieważnienia?
A jeśli jest kilka pakietów, to podać które są unieważnione a na które zawarto umowę?
Odpowiedź
Zamawiający wypełnia sekcję IV ogłoszenia o udzieleniu zamówienia niezależnie od tego czy udzielił zamówienia, czy zostało ono unieważnione, gdyż ogłoszenie to traktuje o wyniku prowadzonego postępowania o zamówienie publiczne. Jeżeli zamówienie jest udzielane w częściach Zamawiający wypełnia sekcję IV ogłoszenia tyle razy ile części występowało w postępowaniu. W stosunku do każdej części Zamawiający wskazuje, które zostały unieważnione, a w których doszło do zawarcia umowy.
Zgodnie z art. 95 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. ? Prawo zamówień publicznych dalej p.z.p. jeżeli wartość zamówienia lub umowy ramowej jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 p.z.p., Zamawiający zamieszcza ogłoszenie o udzieleniu zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Zamawiający ma obowiązek to zrobić nie później niż w terminie 30 dni od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego albo umowy ramowej. Wzór ogłoszenia o udzieleniu zamówienia stanowi załącznik nr 4 do Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie wzorów ogłoszeń zamieszczanych w Biuletynie Zamówień Publicznych z dnia 26 lipca 2016 r. dalej rozporządzenie.
Sekcję IV należy rozumieć jako wynik postępowania. Jeśli Zamawiający unieważnił postępowanie również ma obowiązek zamieścić w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenie zgodne ze wzorem, stanowiącym załącznik nr 4 do rozporządzenia. Jeżeli Zamawiający podzielił zamówienie na części, wypełnia sekcję IV ogłoszenia dla każdej części osobno. Przypis 4) w tej sekcji informuje, że należy ją wypełnić tyle razy, ile jest to konieczne. Jeżeli Zamawiający udzielił zamówienia w niektórych częściach, a niektóre części postępowania unieważnił, należy w stosunku do unieważnionych części podać podstawę i przyczynę unieważnienia, a w stosunku do części, w których zostało udzielone zamówienie, podać informacje o złożonych ofertach, odrzuceniach, cenach, dane Wykonawcy wybranej oferty, itd. (dla każdej części zamówienia osobno).