1

Temat: zmiana umowy w zakresie zmiany wykonawcy

Czy mógłby ktoś powiedzieć coś o zastosowaniu zmiany umowy o której mowa art.144.1.4.a ?


art. 144. 1. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy lub umowy ramowej w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, chyba że zachodzi co najmniej jedna z następujących okoliczności:

1) zmiany zostały przewidziane w ogłoszeniu o zamówieniu lub specyfikacji istotnych warunków zamówienia w postaci jednoznacznych postanowień umownych, które
określają ich zakres, w szczególności możliwość zmiany wysokości wynagrodzenia wykonawcy, i charakter oraz warunki wprowadzenia zmian;
....................
4) wykonawcę, któremu zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy wykonawca:
a) na podstawie postanowień umownych, o których mowa w pkt 1,

Niezwykła ta zmiana. Cały trud przeprowadzenie procedury i wyłonienia wykonawcy tego naj, naj, po czym wymieniamy go na innego. Jak praktycznie to zrealizować? jakie np. wprowadzić warunki tych zmian w umowie, czy trzeba wskazać sytuacje w której do takiej zmiany wykonawcy może dojść? Będzie mi miło za jakiekolwiek opinie.

2

Odp: zmiana umowy w zakresie zmiany wykonawcy

Ja mam sytuację, w której zmierzamy do zakończenia umowy z wykonawcą, zanim się jeszcze usługa na dobre zaczęła.
Zastanawiam się właśnie którą drogą mam zmierzać:
1. prace niewykonane na koszt wykonawcy z przetargu wykonuje nowy, wybrany na podstawie ZWR(?) wykonawca, a następnie kolejne postępowanie czy
2. skorzystać z art. 144 ust. 1 pkt. 4, rozumiem, że chodzi o wykonawcę 2-go w kolejce ? czy skąd go wziąć, chociaż w umowie tak dokładnie jak wskazuje 144.1. 1 to nie mam zapisów....
Z opinii UZP wynika, że powinniśmy dość precyzyjnie opisywać potencjalne zmiany.