Temat: roboty dodatkowe
Witam Państwa,
proszę o pomoc (KROK PO KROKU) jak zabrać się do realizacji robót dodatkowych na roboty budowlane ? Umowa pierwotna zawarta w dniu 30.07.2017r. (PN poniżej progu) - wynagrodzenie kosztorysowe
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Umowy w zamówieniach publicznych → roboty dodatkowe
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Witam Państwa,
proszę o pomoc (KROK PO KROKU) jak zabrać się do realizacji robót dodatkowych na roboty budowlane ? Umowa pierwotna zawarta w dniu 30.07.2017r. (PN poniżej progu) - wynagrodzenie kosztorysowe
wolna ręka, co krok po kroku
Wniosek o zakup,
zaproszenie do negocjacji,
protokół z negocjacji,
ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy (zgodnie z sumieniem bo nie jest obowiązkowe),
umowa,
realizacja robót.
więc można uprzejmiej ....
Wniosek o zakup,
zaproszenie do negocjacji,
protokół z negocjacji,
ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy (zgodnie z sumieniem bo nie jest obowiązkowe),
umowa,
realizacja robót.
i ogłoszeniu o zawarciu umowy do BZP jak wartość większa niż wynikająca z 4.8
Wniosek o zakup,
zaproszenie do negocjacji,
protokół z negocjacji,
ogłoszenie o zamiarze zawarcia umowy (zgodnie z sumieniem bo nie jest obowiązkowe),
umowa,
realizacja robót.
a nie aneks do umowy! (po nowelizacji ustawy)
Momencik, o jakie zamówienie chodzi, o zamówienie realizacji dodatkowych robót budowlanych w świetle art. 144 czy o roboty dodatkowe w świetle istoty wynagrodzenia kosztorysowego?
Momencik, o jakie zamówienie chodzi, o zamówienie realizacji dodatkowych robót budowlanych w świetle art. 144 czy o roboty dodatkowe w świetle istoty wynagrodzenia kosztorysowego?
Nie rozumiem pytania?
No ja też nie wiem o co się rozchodzi dlatego pytam o jaki rodzaj zamówienia chodzi?, stare zamówienia dodatkowe w świetle uchylonych przepisów pzp?
też już nic nie wiem
No ja też nie wiem o co się rozchodzi dlatego pytam o jaki rodzaj zamówienia chodzi?, stare zamówienia dodatkowe w świetle uchylonych przepisów pzp?
Chodzi mi o roboty dodatkowe do umowy na rb -wynagrodzenie kosztorysowe, (umowa zawarta w trybie PN ponizej progu z 30.07.2017r.) , nie wiem jak mam się do tego zabrać ...
nowe zamówienie na rb dodatkowe
Przy wynagrodzeniu kosztorysowym rozliczasz się powykonawczo (obmiarem), czyli jak sądzę Wykonawca wykonał więcej niżeli przewidywał przedmiar tak?, zwiększone są ilości, metry czy co?
wyszły dodatkowe rb, których zamawiajacy nie przwidział
i trzeba ich wykonać bo.......
czyli mówimy o robotach wykraczających poza zakres dokumentacji projektowej zamówienia podstawowego, to teraz pytanie jak to zrealizować:
1. skoro nie przewidział to art. 67.1.6 odpada,
2. więc może art. 144, i znaleźć najwłaściwsza przesłankę, aneksem.
w poście 2, z pewnością zbyt pochopnie napisałem że wolna ręka.
Właśnie, to nie żadna wolna ręka tylko zmiana umowy na podstawie art. 144 ust 1 pkt 2) i 3). Trochę nam namieszała w głowach ta ostatnia nowelizacja.
Oczywiście, więc art.144 się kłania!
czyli przy rozliczeniu ryczaltowym nie ma mowy o robotach dodatkowych prawda?
jakie mogą być zatem po nowelizacji tutaj dodatkowe/uzupełniające? prosze o pomoc
mogą być dodatkowe np błąd w projekcie
mogą być dodatkowe np błąd w projekcie
czyli trzeba je przewidzieć też w siwz czyli napisać ze zamawiający przewiduje zamówienia zgodnie z art. 67 i który pkt??i ująć je tez w szacowaniu??
robót dodatkowych się nie przewiduje
W trakcie realizacji inwestycji PN, wynikły roboty dodatkowe nieprzewidziane w pierwotnej dokumentacji, raczej był to błąd projektanta, wynagrodzenie ryczałtowe. Czy muszę robić dodatkową umowę z obecnym Wykonawca czy wystarczy aneks do umowy na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2
Aneks do umowy oraz ogłoszenie do BZP.
Jeżeli był to błąd projektanta to nie ma mowy o art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp:
Na podstawie nowego art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp zamawiający może nabywać od dotychczasowego wykonawcy dodatkowe roboty budowlane, nieobjęte zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne, pod warunkiem że łącznie zostaną spełnione łącznie następujące warunki: zmiana wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, zmiana wykonawcy spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla zamawiającego, wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie. Zamawiający może udzielić zamówienia na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp, gdy wszystkie przesłanki określone w tym przepisie zostaną łącznie spełnione i pomiędzy wszystkimi wymienionymi uwarunkowaniami będzie zachodzić związek przyczynowo-skutkowy oraz związek czasowy.
Użyte w art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp sformułowanie ?nieobjęte zamówieniem podstawowym? oznacza, że jest to przesłanka o charakterze obiektywnym i bezwzględnym. Nieuwzględnienie dodatkowych robót budowlanych, usług lub dostaw w podstawowym pierwotnym zamówieniu musi wynikać z sytuacji niemożliwej wcześniej do przewidzenia. Sytuacja niemożliwa wcześniej do przewidzenia musi mieć charakter obiektywny i wynikać z przyczyn zewnętrznych, niezależnych od zamawiającego, co oznacza to, że nie powinna wynikać z uchybień lub niedołożenia należytej staranności na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia lub zmian wynikających ze zmiany potrzeb zamawiającego lub sposobu wykonania robót budowlanych, które można było przewidzieć (nieprzewidywalność zobiektyzowana). Bez znaczenia dla oceny legalności zastosowania nowego art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp będzie zmiana podmiotowa po stronie zamawiającego i związany z tym fakt nieuczestniczenia zamawiającego w przygotowaniu zamówienia podstawowego (np. w sporządzeniu dokumentacji projektowej), ponieważ zamawiający, przejmując roboty budowlane od innego zamawiającego, wstąpił w sytuację poprzednika prawnego i we wszystkie prawa i obowiązki zamawiającego, stając się podmiotem w pełni odpowiedzialnym za realizację zamówienia podstawowego (np. robót budowlanych), w tym za podjęcie decyzji o udzieleniu zamówienia dodatkowego. Dla oceny legalności zastosowania art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp nie ma również znaczenia to, że niedołożenie należytej staranności na etapie przygotowania postępowania o udzielenie zamówienia wynika z działań podmiotu trzeciego, któremu instytucja zamawiająca powierzyła przygotowanie postępowania (np. podmiot, któremu powierzono opracowanie dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych). Ma to miejsce w przypadku, gdy zamawiający, przy dochowaniu należytej staranności, na etapie przygotowania postępowania, którego przedmiot stanowiło zamówienie podstawowe, lub w trakcie tego postępowania nie mógł przewidzieć potrzeby realizacji dodatkowych dostaw, usług lub robót budowlanych.
Pozostałych przesłanek nie komentuję.
Oczywiście art. 144 ust. 1 pkt 2 Pzp dotyczy dodatkowych robót, a nie robót dodatkowych. A to jest różnica.
Przepis art. 144 ust. 1 pkt 2 (tak jak uchylony art. 67 ust. 1 pkt 5 Pzp) ma zastosowanie także do formy ryczałtowego wynagrodzenia.
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Umowy w zamówieniach publicznych → roboty dodatkowe
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc