Temat: szacowanie wartości dostawa gazu
czy przy szacowaniu na dostawę gazu łączycie np Urząd Miejski i szkoły (będące odrębnymi jednostkami)?? sam urząd poniżej 4.8, łącznie przetarg
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Zakres stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych → szacowanie wartości dostawa gazu
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
czy przy szacowaniu na dostawę gazu łączycie np Urząd Miejski i szkoły (będące odrębnymi jednostkami)?? sam urząd poniżej 4.8, łącznie przetarg
Jak zamawiającym jest UM to razem.
każda szkoła podpisuje swoją umowę i są odrębnymi jednostkami swój nip itd
Skoro każdy jest innym zamawiającym to osobno.
tak myślałem, a centra usług wspólnych nie mają wpływu na PZP??
A macie centra usług?
wszystkie faktury są na gminę tylko odbiorca jest wpisany odrębny np szkoła nr 1 nr 2 szkoły są odrębnymi jednostkami
Skoro są na gminę to i gmina jest zamawiającym, prócz szkoły 1 i 2 które zamawiają oddzielnie, a więc sprawa jest jasna.
znalazłem cos takiego
Centralizacja rozliczeń VAT nie ma bezpośredniego wpływu na proces szacowania wartości zamówienia publicznego. Na gruncie stosowania przepisów Prawa zamówień publicznych z 29.01.2004 r. dalej p.z.p. należy odróżnić wyodrębnienie zamawiającego i jego jednostki organizacyjnej zamawiającego jako samodzielnej od obowiązku centralizacji rozliczeń podatku VAT przez jednostki samorządu terytorialnego.
Przepisy p.z.p., odnoszące się do szacowania wartości zamówienia (art. 32?35 p.z.p. oraz art. 5b p.z.p.) nie nakazują dokonywania ustalenia szacunkowej wartości zamówienia z uwzględnieniem obowiązku centralizacji rozliczeń VAT w jednostkach samorządu terytorialnego.
Po pierwsze, definicja zamawiającego zawarta w art. 2 pkt 12 p.z.p. nie uległa zmianie. Zamawiającym może być osoba fizyczna, osoba prawna, jak też jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, a zobowiązana do stosowania p.z.p. Zamawiającym w rozumieniu p.z.p. może więc być zarówno jednostka samorządu terytorialnego (np. gmina będąca osobą prawną), ale także jednostka budżetowa tej samej gminy.
Po drugie, art. 32 ust. 5 p.z.p. wprowadza pojęcie jednostki organizacyjnej zamawiającego posiadającej samodzielność finansową. W sytuacji, gdy wyodrębniona jednostka organizacyjna zamawiającego posiadająca samodzielność finansową udziela zamówienia związanego z jej własną działalnością, to wartość udzielanego zamówienia ustala się odrębnie od wartości zamówień udzielanych przez inne jednostki organizacyjne tego zamawiającego posiadające samodzielność finansową.
Zgodnie ze stanowiskiem prezentowanym w doktrynie dla ustalenia samodzielności finansowej jednostek organizacyjnych na gruncie przywołanego przepisu należy przyjąć jako wyznacznik przyznane tym jednostkom prawo samodzielnego prowadzenia swej gospodarki finansowej w zakresie określonym przez akty wewnętrzne (np. statut) w sferach samodzielności uchwalania planu finansowego i samodzielności wydatkowania środków na zadania realizowane przez jednostkę. Wprowadzany od 1 stycznia 2017 r. obowiązek konsolidacji rozliczania podatku VAT w ramach całej gminy/miasta/powiatu wraz z jednostkami organizacyjnymi nie stoi w sprzeczności z utrzymywaniem wyodrębnienia organizacyjnego i finansowego takich jednostek. Tym samym różne jednostki organizacyjne tej samej jednostki samorządu terytorialnego mogą być traktowani jako odrębni zamawiający w rozumieniu art. 2 pkt 12 p.z.p. niezależnie od tego, iż na potrzeby rozliczeń VAT jednostki te będą się posługiwały tym samym numerem identyfikacji podatkowej. Wdrożenie scentralizowanego rozliczenia z tytułu podatku VAT nie wywoła co do zasady skutku w postaci konieczności traktowania całej gminy wraz ze wszystkim jednostkami organizacyjnymi jako jednego zamawiającego.
W uzupełnieniu powyższego ? z uwagi na różnorodność jednostek organizacyjnych samorządu terytorialnego i ich statutu ? należy przywołać stanowisko wyrażone przez Urząd Zamówień Publicznych, zgodnie z którym wyodrębniona finansowo jednostka organizacyjna zamawiającego nie jest odrębnym zamawiającym. Jak wskazuje Urząd w opinii pod tytułem "Samodzielność finansowa wyodrębnionych jednostek organizacyjnych zamawiającego - art. 32 ust. 5 ustawy Pzp"; - art. 32 ust. 5 p.z.p. nie kreuje odrębnej kategorii zamawiających, których katalog określony został w art. 3 ust. 1 p.z.p. Na powyższe wskazuje wyrażenie użyte w treści ww. przepisu określenie "jednostka organizacyjna zamawiającego". Tym samym, jeżeli jednostka organizacyjna szacuje wartość zamówienia na podstawie przepisu art. 32 ust. 5 p.z.p. oraz udziela zamówienia publicznego, zamawiającym pozostaje nadal podmiot, ze struktury którego została ona wyodrębniona. Omawiany przepis daje jedynie zamawiającemu prawo ustalania wartości zamówień udzielanych w związku z własną działalnością wyodrębnionych jednostek organizacyjnych zamawiającego odrębnie dla każdej z jednostek.
No i dobrze znalazłeś, bo tak właśnie jest.
to super czyli każda jednostka i urząd poniżej 4.8
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Zakres stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych → szacowanie wartości dostawa gazu
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc