Odp: kontrola unijna
janek 159 jeżeli ktoś mądry przyjmie teoretycznie ofertę po terminie to chyba byłby g... gdyby jej nie zmodyfikował !!
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Zakres stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych → kontrola unijna
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
janek 159 jeżeli ktoś mądry przyjmie teoretycznie ofertę po terminie to chyba byłby g... gdyby jej nie zmodyfikował !!
Wbrew temu co mówicie nie jest takie oczywiste że rb nie łączymy jeżeli ich charakter jest podobny a występują w różnych obiektach.
Np. wymianę stolarki okiennej w różnych obiktach należy łączyć. (w sensie przyjęcia procedury jak do sumy wartości)
galavox tworzysz nowe! bo jak mam w gminie do zrobienia 100 termomodernizacji to nie robię tego jednym postępowaniem tylko każdy obiekt osobno. Jeżeli mam w planie blok pod nazwą przebudowa obiektów sportowych i jest tam 12 pozycji sale gimnastyczne, boiska, basen to też robię oddzielnie!!!
czytaj ze zrozumieniem ... tylko tyle
gdzie napisałam, że w 1 postępowaniu (już raz się wypowiadałam, że nie ....)
W przypadku robót budowlanych zamawiający zobowiązany jest odnieść się do definicji tego rodzaju przedmiotu zamówienia ujętej w art. 2 pkt 8 ustawy Pzp. W przepisie tym ustawodawca wskazał, że roboty budowlane należy rozumieć jako wykonanie albo zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 2c lub obiektu budowlanego, a także realizację obiektu budowlanego, za pomocą dowolnych środków, zgodnie z wymaganiami określonymi przez zamawiającego. Tym samym należy zauważyć, iż ustawowa definicja robót budowlanych odnosi się do pojęcia obiektu budowlanego.
Z kolei przez obiekt budowlany należy rozumieć wynik całości robót budowlanych w zakresie budownictwa lub inżynierii lądowej i wodnej, który może samoistnie spełniać funkcję gospodarczą lub techniczną.
Tym samym nie ma ustawowych przesłanek, z których wynikałaby konieczność sumowania wszelkich robót budowlanych. Sumowanie wartości planowanych zamówień z zakresu robót budowlanych powinno odbywać się wyłącznie w obrębie samego obiektu budowlanego, nie zaś na poziomie robót budowlanych rodzajowo różnych w odrębnych obiektach budowlanych.
(...), nie zaś na poziomie robót budowlanych rodzajowo różnych w odrębnych obiektach budowlanych.
rodzajowo mamy takie same (patrz post pierwszy - termomodernizacja)
Dla ustalenia tożsamości przedmiotowej zamówienia na roboty budowlane kładzie się obecnie przede wszystkim nacisk na funkcjonalne znacznie robót budowlanych. Chodzi zatem o to, aby jako jedno zamówienie traktować wszystkie prace, które zmierzają do realizacji albo poprawy obiektu budowlanego jako rzeczy spełniającej ogół funkcji techniczno-użytkowych, do których jest przeznaczona. Innymi słowy, jako odrębne zamówienia mogą być traktowane tylko takie roboty budowlane (rodzajowo różne), których przedmiotem będą różne obiekty budowlane mogące samoistnie spełniać funkcję gospodarczą lub techniczną.
orzeczenie GKO z 29.09.2011 (BDF1/4900/77/81/RN-23/11/2381), które odnosi się do podobnej sprawy.
Marcel , myszy a moge wiedzieć jak szacujecie pozostale czesciowe dostawy/uslugi , ktore nie wyszly wszysktie w pierwszym postepowaniu?
Oczywiście jako nowe zamówienie!
Oczywiście jako nowe zamówienie!
AMEN
Mysz, uzasadnij tak jak w orzeczeniu , które podałaś.
I daj znać jak sprawy się zakończą.
żadne nowe ... termomodernizacja to termomodernizacja ... ile razy można wałkować ten sam temat (70% przetargów to dotacyjne robię): NFOŚ, WFOŚ, PFRON swego czasu, Mechanizm Norweski, RPO ... nigdy żadnej korekty nie miałam
napisałam wcześniej w podpunktach
Za co miałbyś dostać korektę, to że łączysz roboty budowlane w grupy (pomimo że nie musisz tego robić) nie jest naruszeniem prawa. Ja korzystam z tych samych źródeł finansowania i przy termomodernizacji, czasem kilkunastu budynków rocznie, nigdy nie łączyłem ich wszystkich w jeden szacunek. Podobnie jak Ty nigdy żadnej korekty nie miałem.
Dzięki za odpowiedzi, żadnej korekty nigdy nie dostałam, a pracuje w zam. od 1997 od słynnej powodzi ... ale jak to mówią wszystko przed nami, może nie doczekam bo kończę pracę zawodową 7.12.2017 roku HURRRRAAA!!!:D
Dzięki za odpowiedzi, żadnej korekty nigdy nie dostałam, a pracuje w zam. od 1997 od słynnej powodzi ... ale jak to mówią wszystko przed nami, może nie doczekam bo kończę pracę zawodową 7.12.2017 roku HURRRRAAA!!!:D
szczęściara (chodzi mi o koniec pracy)
golavox napisał/a:żadne nowe ... termomodernizacja to termomodernizacja ... ile razy można wałkować ten sam temat (70% przetargów to dotacyjne robię): NFOŚ, WFOŚ, PFRON swego czasu, Mechanizm Norweski, RPO ... nigdy żadnej korekty nie miałam
napisałam wcześniej w podpunktachZa co miałbyś dostać korektę, to że łączysz roboty budowlane w grupy (pomimo że nie musisz tego robić) nie jest naruszeniem prawa. Ja korzystam z tych samych źródeł finansowania i przy termomodernizacji, czasem kilkunastu budynków rocznie, nigdy nie łączyłem ich wszystkich w jeden szacunek. Podobnie jak Ty nigdy żadnej korekty nie miałem.
co jest takiego dziwnego w stosowaniu się do przepisów prawa?
Pomijam fakt, że w przypadku dotacji wiesz co i gdzie robisz oraz w jakim czasie ( oczekują instytucje dotujące harmonogramu: kiedy postępowanie, kiedy zawarcie umowy i kiedy relegalizacja (miesiąc i rok) więc szacowanie nie całości RB tego samego rodzaju jest naruszeniem przepisów prawa (udajesz, że w danym roku nie miałaś wiedzy o wszystkich postępowaniach ...)
(dodam: nikt nie każe ich puszczać w 1 postępowaniu .... czytanie ze zrozumieniem tutaj się zdarza)
podałam na str. 1 jak można puścić postępowania przykład 1 i przykład 2
[ (udajesz, że w danym roku nie miałaś wiedzy o wszystkich postępowaniach ...)
tu nie chodzi o udawanie a o to że robota budowlana na każdym obiekcie budowlanym jest odrębnym postępowaniem.
golavox napisał/a:[ (udajesz, że w danym roku nie miałaś wiedzy o wszystkich postępowaniach ...)
tu nie chodzi o udawanie a o to że robota budowlana na każdym obiekcie budowlanym jest odrębnym postępowaniem.
nawet mi się już nie chce powtarzać
(dodam: nikt nie każe ich puszczać w 1 postępowaniu .... czytanie ze zrozumieniem tutaj się zdarza)
podałam na str. 1 jak można puścić postępowania przykład 1 i przykład 2
galavox ale Ty jesteś zdania że należy szacować wszystko razem.
I tym się tutaj różnimy.
Jedno zamówienie - jedna robota wg. wartości tej roboty budowlanej.
https://www.uzp.gov.pl/baza-wiedzy/interpretacja-przepisow/opinie-archiwalne/zamowienia-publiczne-na-roboty-budowlane-realizowane-w-ramach-jednego-projektu-infrastrukturalnego-a-zakaz-dzielenia-zamowienia-na-czesci-w-prawie-krajowym-i-unijnym
Dla ustalenia, iż w danym przypadku mamy do czynienia z jednym zamówieniem, istotne są okoliczności istniejące w chwili wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. Zamawiający przystępując zatem do szacowania wartości zamówienia powinien ustalić z należytą starannością planowaną liczbę usług, dostaw, czy też robót budowlanych tego samego rodzaju, które zamierza nabyć i oszacować ich łączną wartość, niezależnie od tego czy zamierza je nabyć jednorazowo w ramach jednego postępowania, czy też sukcesywnie w ramach odrębnych postępowań. I tak jeżeli potrzeba udzielenia określonego zamówienia ujawni się dopiero po udzieleniu innego zamówienia tożsamego przedmiotowo, to w tym przypadku nie mamy do czynienia z nieuprawnionym dzieleniem zamówienia z uwagi na fakt, iż brak jest tożsamości czasowej takich zamówień.
Wyżej omówione przepisy art. 32 ust. 2 i 4 ustawy Pzp oraz kryteria ustalania czy zamawiający ma do czynienia z jednym zamówieniem czy odrębnymi zamówieniami (tożsamość przedmiotowa, czasowa i możliwość zrealizowania przez jednego wykonawcę) mają zastosowanie bez względu na rodzaj zamówienia ? dotyczą więc zarówno dostaw, usług jak i robót budowlanych. Niemniej jednak w przypadku robót budowlanych spośród wskazanych kryteriów szczególne znaczenie należy przypisać tożsamości przedmiotowej. Pozostałe dwa kryteria będą miały charakter posiłkowy.
galavox ale Ty jesteś zdania że należy szacować wszystko razem.
I tym się tutaj różnimy.
Jedno zamówienie - jedna robota wg. wartości tej roboty budowlanej.
tak jak Ada 1 zamówienie 1 obiekt i tylko na tym jednym obiekcie nie wolno dzielić zamówienia
Ponadto zaznaczam jak napisałam poprzednio najpierw były postępowania, wykonawstwo a potem powstał projekt dofinansowania unijnego.
Strony Poprzednia 1 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Zakres stosowania ustawy Prawo Zamówień Publicznych → kontrola unijna
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc