Temat: Zmiany w umowie
Jakie zapisy stosujecie Państwo w umowie odnoszące się do art. 144? Z góry dziękuję.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Umowy w zamówieniach publicznych → Zmiany w umowie
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jakie zapisy stosujecie Państwo w umowie odnoszące się do art. 144? Z góry dziękuję.
po konsultacji z JO:-) wyszło mi coś takiego:
1. Zamawiający przewiduje możliwości wprowadzenia zmian w treści umowy w następującym zakresie:
1) zmiana terminu wykonania umowy w sytuacji wystąpienia okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili jej zawarcia, tj.
a) wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć i jemu zapobiec (w szczególności warunki atmosferyczne np intensywne opady deszczu, opady śniegu, niska temperatura),
b) wniesienie odwołania na czynność Zamawiającego związaną z postępowaniem przetargowym lub wydłużenie terminu związania ofertą,
c) wydłużenia się procedury przetargowej
d) konieczność usunięcia istotnych błędów lub wprowadzenie istotnych zmian w dokumentacji projektowej, nieujawnionych przed wszczęciem postępowania,
e) zmiany będące następstwem działania organów administracji, w szczególności przekroczenie zakreślonych przez prawo terminów wydawania przez organy administracji decyzji, zezwoleń, uzgodnień.
f) inna, niemożliwa do przewidzenia w momencie zawarcia umowy okoliczność w szczególności prawna, ekonomiczna lub techniczna, za którą żadna ze stron nie ponosi odpowiedzialności, skutkująca brakiem możliwości należytego wykonania umowy, zgodnie z SIWZ;
g) konieczność wykonania robót zamiennych bądź wystąpienia robót dodatkowych, od wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego, a ich realizacja jest niemożliwa w pierwotnym terminie umowy,
h) wstrzymanie robót przez uprawnione organy z przyczyn niewynikających z winy Wykonawcy,
i) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną,
2) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem przesunięcia terminu związanym z wystąpieniem okoliczności wymienionych w pkt.1 ppkt 1).,
3) zmiana sposobu spełnienia świadczenia, jego zakresu, zmiana wynagrodzenia:
a) zmiana spowodowana koniecznością zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych/technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej lub Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót, w sytuacji, gdy zastosowanie przewidzianych rozwiązań spowodować mogłoby niewykonanie bądź wadliwe wykonanie przedmiotu zamówienia,
b) zmiany technologiczne prowadzące do obniżenia kosztów użytkowania obiektu czy eksploatacji urządzeń, obniżenia kosztu wykonania robót bądź podniesienia wydajności i bezpieczeństwa obiektu w trakcie jego użytkowania,
c) zmiany spowodowane wprowadzeniem przez Zamawiającego zmian w dokumentacji projektowej, jeżeli okażą się konieczne,
d) zmiany w przypadku wystąpienia niezamierzonego pominięcia w dokumnetacji określonych robót i gdy ich wykonanie jest niezbędne do prawidłowego wykonania całości zamówienia podstawowego, a także w przypadku obiektywnej konieczności zmniejszenia, bądź zwiększenia zakresu robót zamówienia podstawowego (nie dotyczy zamówień dodatkowych, których przedmiot wykracza poza obiekt, nie jest objęty przedmiotem zamówienia zawartym w siwz). Zastrzeżenie - jeżeli konieczność robót dodatkowych wynika z błędów lub zaniedbań Wykonawcy, prace takie zostaną wykonane przez Wykonawcę bez dodatkowego wynagrodzenia,
e) rezygnacja z wykonania części robót - zakres rzeczowy zamówienia określony umową może zostać ograniczony przez Zamawiającego, bez skutków finansowych i prawnych dla Zamawiającego, w przypadku gdy wykonanie przedmiotu zamówienia w pełnym zakresie nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć lub w przypadku zmniejszenia, ograniczenia lub nie udzielenia dofinasowania ze środków zewnęrznych. W przypadku ograniczenia zakresu przedmiotu umowy wartość robót wyłączonych zostanie ustalona w oparciu o stosowne pozycje kosztorysu ofertowego. W takim wypadku nastąpi zmniejszenie wynagrodzenia i ustalenie jego nowej wartości,
f) zmiana ustawowej stawki podatku od towarów i usług, Zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy w przypadku zaistnienia niniejszej przesłanki, będzie odnosić się wyłącznie do części przedmiotu umowy realizowanej, zgodnie z terminami ustalonymi umową, po dniu wejścia w życie przepisów zmieniających stawkę podatku od towarów i usług oraz wyłącznie do części przedmiotu umowy, do której zastosowanie znajdzie zmiana stawki podatku od towarów i usług
4) zmiany w sytuacji opisanej w § 2 ust. 4 , § 6 ust. 3,
5) zmiany osób i podmiotów zdolnych do wykonania zamówienia na uzasadniony wniosek Wykonawcy, w następujących przypadkach:
a) śmierci, przewlekłej choroby lub innego zdarzenia losowego,
b) pisemnej rezygnacji tych osób z wykonania swoich obowiązków,
c) nie wywiązywania się osób z obowiązków wynikających z umowy.
6) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym nadzorującymi realizację projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie,
7) przesunięcia się terminu rozpoczęcia robót z uwagi na realizcje robót przez innych wykonawców na tym samym obiekcie
8) wystąpią inne, niż przewidziane powyżej, zmiany dotyczące zawartej umowy, które są korzystne dla zamawiającego, i które nie naruszają art. 140 ust. 3 ustawy z dnia 29.01.2004r. Prawo zamówień publicznych,
9) zmiany i modyfikacje w harmonogramie rzeczowo-finansowym robót na wniosek Zamawiającego lub w okolicznościach, za które nie ponosi żadnej odpowiedzialności Wykonawca,
10) zmiany zapisów umowy będące wynikiem realizacji przez Zamawiającego uprawnień z tytułu rękojmi i gwarancji na wykonane roboty budowlane,
11) zmiany dotyczące nazwy, siedziby Wykonawcy lub jego formy organizacyjno-prawnej w trakcie trwania umowy, numerów kont bankowych oraz innych danych identyfikacyjnych.
12) Zmian dotyczących podwykonawstwa.
2. Dopuszczalne są wszelkie zmiany nieistotne rozumiane w ten sposób, że wiedza o ich wprowadzeniu na etapie postępowania o zamówienie nie wpłynęłaby na krąg podmiotów ubiegających się o zamówienie ani na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
Dziękuję bardzo:). Jeszcze tylko małe pytanko, jakie sytuacje opisuje § 2 ust. 4 , § 6 ust. 3 umowy?
§ 2 ust. 4. Termin, ustalony w ust. 1. pkt. 2) może ulec przesunięciu w przypadku wystąpienia zwłoki wynikającej z:
1) przestojów i opóźnień zawinionych przez Zamawiającego;
2) działania siły wyższej (np. klęski żywiołowej, strajków generalnych lub lokalnych) mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót;
3) warunków atmosferycznych uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, dokonywanie odbiorów, w szczególności:
a) wiatr uniemożliwiający pracę maszyn budowlanych,
b) zalania terenu w wyniku gwałtownych opadów deszczu (oberwanie chmury), burzy z wyładowaniami atmosferycznymi, które spowodują szkody na budowie niewynikające z zaniedbań Wykonawcy, a wymagające dodatkowego czasu na ich usunięcie;
c) obfite opady śniegu lub spadek temperatury poniżej - 5o C ? występujące poza okresem kalendarzowej zimy;
4) niewypałów i niewybuchów;
5) wykopalisk archeologicznych;
6) odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków terenowych, w szczególności istnienie podziemnych sieci, instalacji, urządzeń lub nie zinwentaryzowanych obiektów budowlanych;
7) przedłużenia terminu realizacji umowy podstawowej w wyniku udzielenia Wykonawcy zamówień dodatkowych;
8) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności;
9) wystąpienia wad dokumentacji projektowej skutkujących koniecznością dokonania poprawek lub uzupełnień, jeżeli uniemożliwia to lub istotnie wstrzymuje realizację określonego rodzaju robót mających wpływ na zmianę terminu realizacji;
10) zaistnienia okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności spowodowanych sytuacją finansową, zdolnościami płatniczymi lub warunkami organizacyjnymi lub okolicznościami, które nie były możliwe do przewidzenia w chwili zawarcia umowy ;
§ 6 ust. 3. Po zawarciu niniejszej umowy Wykonawca nie może bez uprzedniej zgody Zamawiającego zawrzeć umowy o podwykonawstwo, dalsze podwykonawstwo, jeżeli w złożonej ofercie nie wskazał, że zamierza powierzyć podwykonawcy wykonanie zamówienia będącego przedmiotem umowy w określonym zakresie. Wprowadzenie nowego podwykonawcy, dalszego podwykonawcy, zmiana podwykonawcy oraz zlecenie podwykonawstwa w sytuacji, gdy Wykonawca w złożonej ofercie oświadczył, że wykona zamówienie osobiście, wymaga pisemnej zmiany umowy.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Umowy w zamówieniach publicznych → Zmiany w umowie
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc