1

Temat: Działania promocyjne (reklama)

Witam
Jako jednostka budżetowa zobowiązana jestem do przeprowadzenia działań promocyjnych, związanych z działalnością naszego Urzędu. Powinnam wykupić stoiska promocyjne w różnych miastach naszego województwa, zorganizować reklamę mobilną (samochody z bilboardami), telebimy i bilboardy stacjonarne, reklamę w prasie, radiu, Tv i internecie a nawet wykup usługi mailingu i sms do baz zewnętrznych. Łącznie wszystkie te Działania przekraczają szacunkową 30 000 euro, nawet jeżeli odliczę zakup czasu antenowego (poza ustawą Pzp).
Czy muszę liczyć łącznie wartość szacunkową zamówienia czy też mogę potraktować, że:
- reklama w konkretnej prasie (dzienniku)
- bilboardy i telebimy w danym mieście i miejscu (różni właściciele)
- sms i mailing (1 wykonawca)
- stoiska reklamowe (wykup miejsca w danym mieście, związany z daną imprezą okolicznościową)
to odrębne zamówienia, które realizuję zgodnie z ich wartością szacunkową?

Jest też możliwość zlecenia agencji reklamowej przeprowadzenia całej kampanii reklamowej, ale wyjdzie to dużo drożej.
Dodatkowo, okazało się, że Działania promocyjne/reklamowe powinny się zacząć już w lipcu, a ja nawet nie mam jeszcze potwierdzonych środków finansowych na ten cel.

Co robić, proszę o podpowiedź.
Osobiście pokusiłabym się o odrębne zamówienia, ale nie mam pewności, czy dobrze myślę.

2

Odp: Działania promocyjne (reklama)

Ja w takiej sytuacji patrzę na tożsamość podmiotową, która w tym przypadku nie zachodzi.

Co prawda są agencje reklamowe, które agregują pewne rodzaje reklam, ale nigdy nie udało mi się znaleźć takich co by zrobiły wszystko, chociaż by ze względu na wyłączność czy lokalność niektórych podmiotów. Trzeba zwrócić uwagę, że np. stoiska reklamowe na małych imprezach często nie są przedmiotem działalności agencji, która skupia się na działalności typowo ogłoszeniowej (radio, prasa, bilboardy, ulotki).

Na podkładkę miałem wycenę z agencji, gdzie wprost było napisane, że np. sms i mailing to nie przedmiot ich działalności.

3

Odp: Działania promocyjne (reklama)

Co do stoisk, SMS i mailingu nie mam większych wątpliwości. Bardziej martwi mnie prasa - moja jednostka merytorycznie odpowiedzialna za reklamę wybrała sobie Dziennik Zachodni i wiele nieznanych mi małych gazet lokalnych. Podobnie wygląda sprawa z billboardami: określono wiele konkretnych lokalizacji na terenie całego województwa. Czy mogę w związku z tym rozmawiać bezpośrednio z każdą gazetą, każdym właścicielem danego billboardu, czy też ze względu na zamówienia publiczne muszę iść w przetarg i liczyć, że znajdzie się agencja która zapewni mi reklamę we wszystkich wskazanych przeze mnie gazetach czy też billbordach?
A z drugiej strony : jeżeli musiałby być to przetarg to czy mogę w nim określić konieczność zamieszczania reklam w wybranych lokalnych gazetkach i np. Dzienniku zachodnim a reklamę na billbordach, tych konkretnych, wskazanych przez nas?
Mam zgryz, więc będę wdzięczna za odpowiedź.