1

Temat: przedmiot zamówienia niezgody z wymaganiami

Witam
Proszę pomóżcie.
Procedura odwrócona.
Wykonawca X zaoferował przedmiot zamówienia wskazując jego nazwę , model oraz potwierdzając, że oferowany przedmiot zamówienia jest zgodny z wymaganiami zamawiającego.
Sprawdzając ofertę okazuje się, że zaoferowany model laptopa nie spełnia wymagań zamawiające w zakresie jednego z parametrów (sprawdzałam parametry tego laptopa na stronach internetowych). Co w takie sytuacji? czy muszę wezwać o wyjaśnienia z art. 87 czy od razu odrzucić?
Ponadto, jako jednym z kryteriów oceny ofert był termin realizacji, Wykonawca X wskazał termin realizacji dłuższy niż wymagany w SIWZ , gdzie Zamawiający wprost zaznaczył, że zaoferowanie terminu dłuższego spowoduje odrzucenie oferty z art. 89 ust. 1 pkt 2 ustawy pzp.
Co po kolei powinnam zrobić? Dziś muszę już przedstawić ścieżkę postępowania szefostwu:-(

2

Odp: przedmiot zamówienia niezgody z wymaganiami

odrzuciłbym z 89.1.2 z uwagi na termin

3

Odp: przedmiot zamówienia niezgody z wymaganiami

ok, dziękuję
czyli w pierwszej kolejności odrzucam ze względu na termin i jednocześnie wskazuję, że przedmiot zamówienia też jest niezgodny, tak? ale zamawiający zaniechał wezwania wykonawcy o jakiekolwiek wyjaśnienia bowiem oferta i tak podlega odrzuceniu, tak?
I nie stoi to w sprzeczności z procedurą odwróconą, tzn. że najpierw bada się wszystkie oferty pod kątem czy przedmiot jest zgodny?

4

Odp: przedmiot zamówienia niezgody z wymaganiami

Witam ma podobną sytuację, PN, procedura odwrócona w formularzu ofertowym, Wykonawca wskazywał model, producenta, typ urządzenia po weryfikacji okazało się że jest on niezgodny z OPZ nie wszystkie parametry się zgadzają. Czy powinnam odrzucić ofertę czy wezwać do wyjaśnień pomimo, iż tak będzie odrzucona?

5

Odp: przedmiot zamówienia niezgody z wymaganiami

Mam taka sytuację. W ofercie podany jest model i nr katalogowy urządzenia. Coś nam sie nie zgadzało i poprosiliśmy o wyjaśnienia. Wykonawca w odpowiedzi powiedział że się pomylił i wskazał całkiem inne urządzenie innego producenta i inny nr katalogowy i poprosił o poprawienie omyłki z 87 ust. 2 pkt 3. Dla mnie jest to ewidentna zmiana oferty. Jak myślicie