Temat: Oświadczenie o zwolnieniu wadium
Dzień dobry
Bardzo proszę o podpowiedź, jak Państwo podchodzicie do kwestii oświadczenia o zwolnieniu wadium.
W jakiej formie powinno być przekazane Oświadczenie o zwolnieniu wadium Gwarantowi? Czy może być to dokument podpisany kwalifikowanym podpisem elektronicznym przez osoby upoważnione do reprezentacji Zamawiającego i czy Oświadczenie to może zostać przekazane Gwarantowi za pomocą e-maila?
Czy w takim razie Zamawiający w formularzu ofertowym może zawrzeć rubrykę, w której Wykonawca ma obowiązek wpisać adres e-mail Gwaranta, na który Zamawiający ma przekazać ww. Oświadczenie?
W przypadku, gdy gwarancja jest wystawiona przez Agenta posiadające pełnomocnictwo do reprezentacji Gwaranta to czy Oświadczenie powinno zostać przekazane Agentowi czy Gwarantowi?
Do tej pory w gwarancjach są zapisy w jaki sposób Zamawiający powinien poinformować Gwaranta o zwolnieniu ze wszystkich zobowiązań przed upływem terminu ważności Gwarancji i zdarzają się sytuacje, w których Gwarant wymaga by przesłać ww. Oświadczenie za pomocą listu poleconego lub poczty kurierskiej. Czy w takim przypadku liczy się data wysłania ww. oświadczenia biorąc pod uwagę, iż Zamawiający ma na to 7 dni? Poskreślaniu wymaga także fakt, iż do tej pory każdy Gwarant wymaga złożenia ww. oświadczenia w inny sposób.
Dziękuję za każdą odpowiedź.