1

Temat: zmiana wykonawcy w trakcie trwania umowy

pytanie może jest trywialne, i chyba znam na nie odpowiedź ale nie jestem prawnikiem więc wole się upewnić,

czy jest możliwa zmiana wykonawcy z X na Y wykonującego daną usługę na podstawie cesji praw? zwykłej sprzedaży, przekazania w rozliczeniach itp.

dla mnie raczej sprawa powinna być jasne bo wtedy całe postępowania przetargowe nie miały by sensu.

pozdrawiam

2

Odp: zmiana wykonawcy w trakcie trwania umowy

mairon napisał/a:

czy jest możliwa zmiana wykonawcy z X na Y wykonującego daną usługę na podstawie cesji praw? zwykłej sprzedaży, przekazania w rozliczeniach itp.

Ano nie jest - definicja wykonawcy sie kłania

mairon napisał/a:

dla mnie raczej sprawa powinna być jasne bo wtedy całe postępowania przetargowe nie miały by sensu

No widzisz, a ustawodawca w noweli pozwala na zlecanie całości zamówienia podwykonawcom. Pytanie - po co stawiać warunki big_smile . Oczywiscie zamawiający sie może zabezpieczyć ale wielu nie pomyśli o tym wink

3

Hmmm, obecnie jestem w podobnej sytuacji: nastąpiło połączenie spółek przez przejęcie (kumulatywne przystąpienie do długu, umowa została zawarta przed nowelizacją). Taka czynność , nie prowadzi do zwolnienia dotychczasowego dłużnika, lecz powoduje, iż obok niego pojawia się dodatkowy podmiot zobowiązany do wykonania zamówienia. Oba podmiotu odpowiadają przed wierzycielem za wykonanie zobowiązania. następuje wzmocnienie pozycji wierzyciela-zamawiającego, ponieważ powiększa się grono podmiotów, od których wierzyciel-zamawiający może domagać się wykonania zamówienia. pozycja wierzyciela-zamawiającego ulega polepszeniu a wtedy jest to zgodne z art. 144, który dpouszcza wszelkie korzystne zmiany dla zamawiajacego.

4

IMO dozwolone ,gdyz  kumulatywne przystapienie nie prowadzi do zwolnienia dotychczasowego dłużnika. Umowa zawarta przed nowelą?

5

Ili napisał/a: