1

Temat: wyposażenie domu dziecka

Muszę kupić wyposażenie dla nowo powstałego domu dziecka stąd moje pytanie. NA zakup wyposażenia przeznaczono 175.000,00 zł, w tym są:
- meble za 100.000,00 zł przy czym za około 50.000,00 czyli połowę ceny wykonanie tych mebli zostanie zlecone własnej jednostce,
- 25.000,00 sprzet gospodarstwa domowego (pościel, garnki, talerze, kosze na śmieci, akcesoria do sprzątania),
- 30.000,00 sprzęt AGD (pralki, lodówki, zmywarki, czajniki, itp.),
- 20.000,00 sprzęt RTV (telewizory, komputery, DVD, itp.)

Powiedzcie mi jak byście postąpili przy szacowaniu wartości i dzieleniu zamówienia?? Tzn. dzielić wszystko na grupy i nie robić przeatrgów czy wszsytko razem zsumować i ogłosić PN w częściach??

A drugie pytanie czy jeśli zlecam wykonanie mebli swojej jednostce to czy mam brać pod uwagę wartość ogólną czy ta co pozostała??? Wydaje mi się że należy brać całą wartość pod uwagę, a wtedy chociaż na meble (pozostałe za 50.000,00) zrobić PN.

Proszę o opinię bardziej doświadczonych.

2

Odp: wyposażenie domu dziecka

fifi napisał/a:

Proszę o opinię bardziej doświadczonych.

Hmmm.... nie wiem czy jestem bardziej doswiadczony ale sprobuje:

1. Mozesz podzielic i problem z glowy albo wszystko zsumowac i pobawic sie w PN - wybor nalezy do Ciebie. Ja bym podzielil.

2. Ta co pozostala - 50.000,00. Dla pewnosci male pytanko, co to znaczy "wlasnej jednostce"???

3

Odp: wyposażenie domu dziecka

Własnej jednostce to oznacza - Powiat zleca szkole do wykonania w ramach warsztatów szkolnych (gospodarstwo pomocnicze szkoły).

Tylko jak to jest z tym smamym rodzajem??  Niby inne rzeczy, ale tego samego przeznaczenia....  To łączyć czy dzielić???

No ale jesli chodzi o te pozostałe 50.000,00 zł to sumować z tymi drugimi 50.000,00 co wykona nasza jednostka?? Mi się wydaje, że powinnam brać pod uwagę wartość 100.000,00 i ogłosić PN chociaż na meble. A co Wy na to????

4

Odp: wyposażenie domu dziecka

fifi napisał/a:

1. Tylko jak to jest z tym smamym rodzajem??  Niby inne rzeczy, ale tego samego przeznaczenia....  To łączyć czy dzielić???

2. No ale jesli chodzi o te pozostałe 50.000,00 zł to sumować z tymi drugimi 50.000,00 co wykona nasza jednostka?? Mi się wydaje, że powinnam brać pod uwagę wartość 100.000,00 i ogłosić PN chociaż na meble. A co Wy na to????

1. Pkt 1 poprzedniego postu.
2. Nie sumowac.