Temat: opisywanie faktur
Proszę o informację jak opisywać faktury za dzierżawę gruntu, wywóz odpadów itp - podstawa prawna....
Dzięki dd
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Dokumentowanie zamówień publicznych → opisywanie faktur
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Proszę o informację jak opisywać faktury za dzierżawę gruntu, wywóz odpadów itp - podstawa prawna....
Dzięki dd
Proszę o informację jak opisywać faktury za dzierżawę gruntu
Nie podlega ustawie PZP na podstawie art. 4 pkt 3 lit. i)
wywóz odpadów itp - podstawa prawna....
Nie podlega ustawie PZP na podstawie art. 4 pkt 8
albo
Zamówienia udzielono w trybie ....... zgodnie z ustawą PZP
dd napisał/a:Proszę o informację jak opisywać faktury za dzierżawę gruntu
Nie podlega ustawie PZP na podstawie art. 4 pkt 3 lit. i)
dd napisał/a:wywóz odpadów itp - podstawa prawna....
Nie podlega ustawie PZP na podstawie art. 4 pkt 8
albo
Zamówienia udzielono w trybie ....... zgodnie z ustawą PZP
j.w.
lub "zamówienie udzielono na podstawie umowy nr .... zawartej zgodnie z ustawą Pzp".
Proszę jeszcze i informację co wpisywać w druku zapotrzebowania w rubryce Tryb udzielenia zamówienia, jeśli dokonuje się drobnych zakupów nie przekraczających 6 tyś euro na podstawie art.4 ust.8 pzp?
dd
Proszę jeszcze i informację co wpisywać w druku zapotrzebowania w rubryce Tryb udzielenia zamówienia, jeśli dokonuje się drobnych zakupów nie przekraczających 6 tyś euro na podstawie art.4 ust.8 pzp?
dd
np. "poza ustawą - art. 4 pkt 8 PZP"
z czego wlasciwie wynika, ze na fakturze trzeba umiescic zapis, ze zakupu dokonano zgodnie z ustawa czy bez stosowania ustawy?
Szad poszukaj w firmie instrukcji obiegu i kontroli dokumentów księgowych...
Myślę, że na podstawie ustawy o finansach publicznych - zgodnie z art. 35 ust 3 ustawy
o finansach publicznych "wydatki publiczne powinny być dokonywane w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasady uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów; w sposób umożliwiający terminową realizację zadań; w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań" no i ustawa ta mówi o stosowaniu ustawy PZP przy wydatkowaniu środków, a z drugiej strony każda jednostka ma swoje wewnętrzne uregulowania, na podstawie których dokonuje zakupów, a z tego wynika obwiązek opisywania faktur.
Szad poszukaj w firmie instrukcji obiegu i kontroli dokumentów księgowych...
czasem znalezc cos we wlasnej firmie jest najtrudniej
u nas panuje taki zwyczaj, ze na kazdej fakturze nie zwiazanej z przetargiem, stawiamy pieczatke ze ustawy Pzp nie stosuje sie (art. 4)(ktos tak kiedys zaczal i tak zostalo). choc wg mnie bardziej rozsadne byloby nie stawianie tej pieczatki (faktur niezwiazanych z przetargami jest o wiele wiecej niz tych od przetargow), a na fakturach dotyczacych przetargow np. dopisac komentarz ze faktura dotyczy postepowania przeprowadzonego w trybie ... itd.
Cóż zwyczaj to tez prawo , ale jeśli jesteś JST to mi sie wierzyć nie chce, że funkcjonujecie na zasadzie prawa zwyczajowego . A jak sie coś pojawi czego jeszcze nie było w zwyczaju to prawo precedensowe jak w Angli??
I właśnie taki zwyczaj jak to piszesz szad: "na kazdej fakturze nie zwiazanej z przetargiem, stawiamy pieczatke ze ustawy Pzp nie stosuje sie (art. 4)" jest tzw. opisywaniem faktur. I to taki jest "zwyczaj" w kazdej JST i trzeba opisywać każdą fakturę nawet jak nie podlega przepisom PZP. Ot takie juz jest prawo:) I myślę, że to nie zwyczaj tylko wasze wewnętrzne uregulowania tak stanowią, których poprostu do końca nie znasz lub jeszcze nie znalazłeś, a zazwyczaj praktykuje się to co ktoś zaczął:)
pewnie macie racje . coz bede szukal owych dokumentow.
szukajcie a znajdziecie.
Hi Hi szukając można się dużo innych ciekawych rzeczy dowiedzieć:) Więc powodzenia szad:)
u nas panuje taki zwyczaj, ze na kazdej fakturze nie zwiazanej z przetargiem, stawiamy pieczatke ze ustawy Pzp nie stosuje sie (art. 4)(ktos tak kiedys zaczal i tak zostalo). choc wg mnie bardziej rozsadne byloby nie stawianie tej pieczatki (faktur niezwiazanych z przetargami jest o wiele wiecej niz tych od przetargow)
Wtedy mogłoby sie okazać, że faktur "niezwiazanych z przetargami" jest 100%
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Dokumentowanie zamówień publicznych → opisywanie faktur
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc