Temat: Zapisy w umowie
Mam takie pytanie czy jeżeli mam Zapisy w umowie regulujące wszelkie możliwe zmiany umowy "wszystko" to czy jest koniecznośc zamieszczania informacji w ogłoszeniu i SIWZ takich zmian skoro wzór umowy stanowi treść SIWZ ?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Umowy w zamówieniach publicznych → Zapisy w umowie
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Mam takie pytanie czy jeżeli mam Zapisy w umowie regulujące wszelkie możliwe zmiany umowy "wszystko" to czy jest koniecznośc zamieszczania informacji w ogłoszeniu i SIWZ takich zmian skoro wzór umowy stanowi treść SIWZ ?
Ja też mam nieustannie podobne wątpliwości.
Na razie proponuję: TAK, tzn.pisać w ogłoszeniu, że się przewiduje, co najwyżej w sprawie szczegółów odesłać do projektu umowy zawartej w siwz.
Dla bezpieczeństwa najlepiej jest zrobić tak jak pisze hubal. Zadałam takie pytanie ekspertowi ostatnio na szkoleniu ( z Nowych Przetargów) i uzyskałam właśnie taką odpowiedź.
No właśnie to jest takie troszkę niejasne ale zrobię tak jak mówicie
To ja może postaram się rozjaśnić. W ogłoszeniu w bzp jest przewidziane miejsce poświęcone zmianom. Jeśli w siwz (w umowie) przewidujemy i opisujemy zmiany, to przecież w ogłoszeniu nie wypada oświadczyć, że żadnych zmian nie będzie. Z zapisów tu i tam nie mogą wynikać sprzeczne wnioski !!!
Tylko jest mały problem UZP nie pozwala na odwoływanie się w ogłoszeniu o zamówienie do zapisów SIWZ chyba bezpieczniej by było napisać że zmiany zgodnie z przepisami ustawy PZP a przepis mówi "zminay w ogłoszeniu o zamówieniu LUB w SIWZ" to tak jakby jeśli są wpisane w SIWZ to nie muszą być wpisane już w ogłoszeniu-
UZP nie pozwala
Dlaczego UZP ma sterować stosowaniem ustawy??? Nie rozumiem.
nie pozwala na odwoływanie się w ogłoszeniu o zamówienie do zapisów SIWZ
Ja też uważam, że takie załatwianie istotnych spraw nie jest w porządku. W ogłoszeniu powinny znaleźć się szczegóły najistotniejsze, ograniczające potrzebę sięgania do specyfikacji, ale jeśli mielibyśmy przepisać do ogłoszenia owe tysiące warunków zapisanych w umowie, to proponuję skierować do siwz - dla dobra wszystkich czytających ogłoszenie.
jeśli są wpisane w SIWZ to nie muszą być wpisane już w ogłoszeniu
Czyli w jednym ważnym dokumencie mamy napisać TAK a w innym (związanym) ODWROTNIE i to niby będzie w porządku??? Czy może chcemy przechytrzyć wykonawcę, który zrezygnuje gdy przeczyta że wszelkie zmiany są niemożliwe, a drugiemu pozwolimy na mocy specyfikacji?
Mam takie pytanie czy jeżeli mam zapisy w umowie regulujące wszelkie możliwe zmiany umowy "wszystko" to czy jest koniecznośc zamieszczania informacji w ogłoszeniu i SIWZ takich zmian skoro wzór umowy stanowi treść SIWZ ?
W ogłoszeniu zaznacz TAK i odeślij zainteresowanych do SIWZ.
Tak właśnie też myślałam ale to są środki z UE i będą się czepiać
To im pokaż 144 pzp z którego wynika, że możesz przewidywać, wg własnego uznania, zmiany:
a) tylko w ogłoszeniu,
b) tylko w SIWZ,
c) w ogłoszeniu i SIWZ.
Miras mam takie pytanku muszę wstawić dodatkowy § ale kurcze niae chcę w umowie już zmieniać tych § bo mi się umowa rozleci wsio powiązane. czy można wstawić np § 1 a do umowy czy to błąd.
No problem, ale czy nie lepiej wpisać kolejnego ustępu do § 1?
no chodzi tu o Podwykonawców w sumie tylko jaki zakres przy pomocy podwykonawców. Może fakt wpisac ust . i będzie ok
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Umowy w zamówieniach publicznych → Zapisy w umowie
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc