1

Temat: Zmaiana umowy oraz ilość przetargów

Witam wszystkich.

Mam do Was dwa zapytania.

1. Po rozstrzygniętym przetargu nieograniczonym podpisaliśmy umowę z Wykonawcą. Przewidzieliśmy w niej możliwość przedłużenia się dostawy sprzętu z uwagi na remont pomieszczeń, w którym ma on być zainstalowany. Zapłata miała nastąpić po dostarczeniu sprzętu i podpisaniu protokołu zdawczo - odbiorczego. Chcielibyśmy jednak wprowadzić zmianę treści umowy w paragrafie dotyczącym płatności. Z jednorazowej płatności na płatność w częściach. Nadmienię, że w ogłoszeniu ani w SIWZ nie przewidzieliśmy możliwości zmiany umowy. Czy istnieje taka możliowść.

2. Planujemy zakup komputerów na potrzeby realizacji dwóch projektów unijnych (dla pracowników biura projektu) - po 4 szt. dla każdego projektu. Z uwagi, na fakt iż w tym roku realizowaliśmy już przetarg powyżej 14 000,00 euro na zakup komputerów, aby kupić te komputery musimy ogłosić przetarg. Moje pytanie czy możemy ogłosić dwa przetargi na taką samą ilość komputerów, o takich samych parametrach technicznych? Czy jednak jako jeden Zamawiający musimy ogłosić jeden przetarg? Zaznaczę, iż każdy projekt ma własny budżet, z którego musi się rozliczyć.

Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi ;-)

Pozdrawiam
Marta

2

Odp: Zmaiana umowy oraz ilość przetargów

1. nie, nie możesz zmieniać warunków - to dość istotna zmiana
2. bez sensu robić dwa przetargi (chociaż brak przeciwwskazań) jeden przetarg i tylko gdzieś np w umowie zaznaczasz że chcech odrębne rozliczenie dla tych projektów, możesz np. zażądać dwuch faktur itp.