Temat: Pilne
gdzie w ogłoszeniu o zamówieniu umieścić warunek posiadanai m.in. ISO (PN poniżej progów), w dokumentach w celu potwierdzenia że oferowane dostawy spełniają wymagania zamawiajacego czy w innych dokumentach ???
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Ogłoszenia → Pilne
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
gdzie w ogłoszeniu o zamówieniu umieścić warunek posiadanai m.in. ISO (PN poniżej progów), w dokumentach w celu potwierdzenia że oferowane dostawy spełniają wymagania zamawiajacego czy w innych dokumentach ???
III.6) INNE DOKUMENTY
marcel a ja mam w dokumentach w celu potwierdzenia (...) czy to wielki błąd ???
W jakim punkcie dokładnie, oczywiści piszesz o ogłoszeniu o zamówieniu?
tak o ogłoszeniu o zamówieniu, zaznaczyłem w pkt. III.5) i tu zaznaczyłem:
- zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym,
- zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi jeżeli zamawiający odwołuje się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich.
te dokumenty w siwz to ISO 9001 i deklaracja CE
Spokojnie, informacja jest, więc bez obaw
czyli wystarczy tylko to że zaznaczyłem te dwa dokumenty niejako "określone" w formularzu ?
szczegółowo jakie to są dokumenty mam tylko w SIWZ.
w ogłoszeniu nie wpisałem że chodzi o ISO i CE
niech sobie doczytają w SIWZ.
a może by tak zmienić ogłoszenie ?
And, katalog który jest wymieniony czyli opisy, fotografie itp., to tylko przykładowe zapisy, jak masz szczegółowo opisane w SIWZ to czego chcesz na potwierdzenie jakości to w pkt. III5 odhaczasz "inne dokumenty" i przenosisz zapisy z SIWZ, wtedy dokładnie wiadomo o co biega a katalog z rozporządzenia jest katalogiem przykładowym i otwartym.
no właśnie ja nie odhaczyłem inne dokumenty, tylko te dwa zapisy o których mowa powyżej.
i teraz się zastanawiam czy nie zmienić ogłoszenia poprzez odhaczenie inne i skopiowanie moich zapisów z SIWZ.
Tylko tak się zastanawiam jakie dokumenty miał na myśli ustawodawca pisząc te dwie grupy dokumentów, które zaznaczyłem ja - co wchodzi w ich zakres.
nie chce namieszać dlatego tak drążę temat
http://www.noweprzetargi.pl/forum/viewtopic.php?pid=34532
Masz konkretny opis w SIWZ, olewasz zapisy przykładowe i wklejasz swoje, jest dokładnie i każdy wie o co biega, jak już masz to możesz zostawić jak jest w SIWZ masz szczegółowo.
a) zaświadczenie podmiotu uprawnionego do kontroli jakości potwierdzającego, że dostarczane produkty odpowiadają określonym normom lub specyfikacjom technicznym,
b) zaświadczenie niezależnego podmiotu zajmującego się poświadczaniem zgodności działań wykonawcy z normami jakościowymi jeżeli zamawiający odwołuje się do systemów zapewniania jakości opartych na odpowiednich normach europejskich.c) te dokumenty w siwz to ISO 9001 i deklaracja CE
a)+b) Należałoby dodać, że na ile przepisy zmuszają
c) Co prawda nie wiem jak tu jest na pewno, ale z reguły jeśli deklaracja, to jakby wyklucza certyfikację i wymaganie dokumentów podmiotów trzecich.
System zapewniania jakości jest dość zawiły, ale schemat jest taki, że na podstawie właściwych badań:
1) wytwórca wystawia deklarację, albo
2) jednostka niezależna wydaje certyfikat stosownie do obowiązującego dla danego wyrobu systemu jakości.
Ale w każdym przypadku wyrób musi być odpowiednio oznakowany i to oznakowanie (a NIE DOKUMENTY !) zazwyczaj wystarcza do handlu na terenie całej Unii.
http://www.noweprzetargi.pl/forum/viewtopic.php?pid=34532
Masz konkretny opis w SIWZ, olewasz zapisy przykładowe i wklejasz swoje, jest dokładnie i każdy wie o co biega, jak już masz to możesz zostawić jak jest w SIWZ masz szczegółowo.
Ok. a jak bym chciał teraz zamieścić ogłoszenie o zmianie, to może w pkt. III.5 (inne dokumenty) dodam, że w celu doprecyzowania co wchodzi w zakres tych dokumentów (tych z ogłoszenia) zamawiający informuję, że są to ... i tu kopiuję te z SIWZ.
Tylko czy taka czynność obliguję mnie do obligatoryjnego przesunięcia TSO na podst. 12a.2 pzp ???
Co wy na taki pomysł-drążę temat bo chcę żeby było precyzyjnie
Hmm, możesz tak zrobić, jednak przesunięcie TSO nie wchodzi w grę ponieważ tylko zapisy które już zamieściłeś doprecyzowujesz.
o to mi chodziło żeby nie przesuwać TSO tylko się tak zastanawiałem czy takie właśnie doprecyzowanie nie jest po części zmianą.
Ale przecież te dokumnety nie są na potwierdzenie spełniania warynków udziału w post. to obliga co do zmiany TSO, brak.
Dobrze myślę ?
o to mi chodziło żeby nie przesuwać TSO tylko się tak zastanawiałem czy takie właśnie doprecyzowanie nie jest po części zmianą.
Ale przecież te dokumnety nie są na potwierdzenie spełniania warynków udziału w post. to obliga co do zmiany TSO, brak.
Dobrze myślę ?
Wg Marcela, jak sądzę po poniższym - dobrze
Hmm, możesz tak zrobić, jednak przesunięcie TSO nie wchodzi w grę ponieważ tylko zapisy które już zamieściłeś doprecyzowujesz.
Wg mnie - nie. Należy przesunąć TSO.
and1 napisał/a:o to mi chodziło żeby nie przesuwać TSO tylko się tak zastanawiałem czy takie właśnie doprecyzowanie nie jest po części zmianą.
Ale przecież te dokumnety nie są na potwierdzenie spełniania warynków udziału w post. to obliga co do zmiany TSO, brak.
Dobrze myślę ?Wg Marcela, jak sądzę po poniższym - dobrze
Marcel napisał/a:Hmm, możesz tak zrobić, jednak przesunięcie TSO nie wchodzi w grę ponieważ tylko zapisy które już zamieściłeś doprecyzowujesz.
Wg mnie - nie. Należy przesunąć TSO.
a czemu przesunąć?
Ze względu na treść przywołanego przez Ciebie 12a ust. 2
ale czy doprecyzowanie warunku w zakresie ISO jest zmianą warunków udziału w postępowaniu, hmm...
To co radzicie ???
Zgadza się tylko and już zapisy dał teraz chce je doprecyzować.
Dobra podsumuję krótko i zwięźle:
daj sobie spokój i zostaw jak jest, wszystko zapewne masz dobrze opisane w SIWZ, i problemów na pewno nie będzie.
ale czy doprecyzowanie warunku w zakresie ISO jest zmianą warunków udziału w postępowaniu, hmm...
To co radzicie ???
Gmerasz przy przedmiocie zamówienia - czyli istotnego elementu. Doprecyzowanie w tym przypadku to rodzaj zmiany treści ogłoszenia.
Nie do końca w tym przypadku.
Zgadza się tylko and już zapisy dał teraz chce je doprecyzować.
Co oznacza doprecyzowanie w ZP, czy nie zmianę, czy nie wyjaśnienie? A gdyby chodziło ściśle o warunki udziału, czy ich doprecyzowanie to nie zmiana? Skoro "doprecyzowuje" to oznacza, że jest to konieczne i istotne dla prawidłowego przeprowadzenia postępowania. W przeciwnym wypadku odpuścić sobie "doprezyzowania".
zmiana ogłoszenia plus przesunięcie TSO (w zw. z tym zmiana SIWZ)
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum portalu NowePrzetargi.pl → Ogłoszenia → Pilne
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc