1

Temat: rejestr zamówień/wydatków? do 14.000 euro

Mam zorganizować procedury zamówień publicznych w firmie (instytucja kultury). chciałabym aby było jak najprościej bez utrudniania sobie życia (i innym )i oczywiście zgodnie z pzp
Zaczęłam od rejestru. Czy trzeba go prowadzic dla wydatków do 14.000 euro i dla zamówień powyżej tej kwoty? Jak to jest zorganizowane u Was?
U nas jest tak, że każdej fakturze/rachuneku  opisuje się w jakim trybie wydatek został dokonany. Następnie każdą taką fakturę wpisuje sie do rejestru zamówień, dawniej prowadzonego w zeszycie obecnie w excelu. Dane jakie się wprowadza to data i nr faktury, nazwę kontrahenta, treśc faktury, kwotę netto. Czy jest konieczne prowadzenie takiego rejestru wszystkich faktur?  W zasadzie to powielanie pracy księgowości i zajmuje ogromnie duzo czasu.
W firmie obowiązuje wewn regulamin dla zamówień do 14.000 euro. I tak do kwoty 6.000 euro nie prowadzimy żadnego postępowania, dla kwot 6.001 - 12.000 euro stosujemy zapytanie cenowe, dla kwot 12001-14.000 euro stosujemy zapytanie ofertowe
Może wystarczy  rejestr prowadzić dla zamówień/wydatków prowadzonych wg wewnętrzengo regulaminu  i dla zamówień przeprowadzanych na tej podstawie prowadzimy rejestr,  a wydatków  do 6.000 euro nie ujmujemy nigdzie

2

Odp: rejestr zamówień/wydatków? do 14.000 euro

Kiedyś mieliśmy podobnie, każda fakturka wpisywana w zszycik smile, skończyło się kiedy przyszedł NIK, powiedzieli że to spr. księgowości a dział zamówień ma prowadzić swój rejestr a nie odwalać robotę za księgowość smile

3 (edytowany przez werni453 2011-11-17 22:47:14)

Odp: rejestr zamówień/wydatków? do 14.000 euro

o, dziękuję. Jakaś nadzieja we mnie wstępuje.
To znaczy, że prowadzić rejestr zamówień powyżej 14.000 euro trzeba na pewno a ten poniżej 14.000 wg wewnętrznych procedur ?
Tzn. czy prowadzić go do środków wydatkowanych wg uregulowań wewn. Pewnie to zależy właśnie od uregulowań wewn.?
Właśnie piszę regulamin zamów. pon. 14.000 euro i nie wiem czy lepiej napisać, że rejestr prowadzi się do środków wydatkowanych na podstawie przeprowadzonego zapytania cenowego czy ofertowego w zależności od kwoty ustalonej wewnętrznym regulaminem czy nie pisać nic na ten temat i nie prowadzić go

4

Odp: rejestr zamówień/wydatków? do 14.000 euro

Prowadzić rejestr do zamówień poniżej 14 000 euro, to jest wskazane, jednak dobrze jest tak stworzyć regulamin aby wszystkie zakupy nie spoczywały na jednej osobie a podzielić tak że obowiązek stosowania regulaminu w tym rejestru na poszczególne komórki w danej jednostce.

5

Odp: rejestr zamówień/wydatków? do 14.000 euro

o rety no to nadzieja się ulotniła bo to mała jednostka i na pewno nie przejdzie żeby zam.publ. były rozczłonkowane. Zakupami zajmuje się w zasadzie 1 osoba

6

Odp: rejestr zamówień/wydatków? do 14.000 euro

To przykro, lecz jak już tworzycie regulamin to dobrze również do tego prowadzić rejestr.

7

Odp: rejestr zamówień/wydatków? do 14.000 euro

Żaden  rejestr!  Wywalcie z regulaminu wszystko co się da! Wiele osób i jednostek działa bez rejestrów i regulaminów i nie widzą takiej potrzeby, zaś gdy jest realna potrzeba, to migiem się robi co trzeba i jest.

Kiedyś krążyły takie propozycje zapisów w regulaminach:
? 1) szef ma zawsze rację
   2) w przypadku,  gdy szef nie ma racji stosuje się punkt 1?.

Przemyślcie to i może przeróbcie na swoje potrzeby.

8

Odp: rejestr zamówień/wydatków? do 14.000 euro

no dobrze. ale czy nie mogę w nim (regulaminie) napisać, że rejestr będzie prowadzony dla wydatków od kwoty 6.001 euro? a do tej kwoty nie?

9

Odp: rejestr zamówień/wydatków? do 14.000 euro

Możesz, to wasz regulamin.

10

Odp: rejestr zamówień/wydatków? do 14.000 euro

Możesz napisać, cokolwiek chcesz. Wszystko zależy od tego, jakim celom ma służyć rejesrt. Jeśli tylko po to, żeby był, to lepiej od 12.000 zł. Jeśli ma dawać możliwość kontroli wydatków - to trzeba go prowadzić od wydatków w wysokości 0,01 zł

11 (edytowany przez efigy007 2011-11-18 09:18:14)

Odp: rejestr zamówień/wydatków? do 14.000 euro

a wszystko to z zachowaniem zasady smile

art. 44.3. (ustawy o finansach pub.)
Wydatki publiczne powinny byç dokonywane:
1) w sposób celowy i oszczędny, z zachowaniem zasad:
   a) uzyskiwania najlepszych efektów z danych nakładów,
   b) optymalnego doboru metod i środków służących osiągnięciu założonych celów;
2)w sposób umożliwiajcy terminową realizację zadań;
3) w wysokości i terminach wynikających z wcześniej zaciągniętych zobowiązań.

hehe

12

Odp: rejestr zamówień/wydatków? do 14.000 euro

Bardzo dziękuję wszystkim za wypowiedzi i pomoc.