Temat: Warunki gwarancji!!
Czy wymagania dotyczące gwarancji jak: termin ,punkty serwisowe umieszczam w SIWZ opisie przedmiotu zamówienia?
Czy mogę wymagać terminu gwarancji dłuższego niż gwarantuje producent?
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Forum portalu NowePrzetargi.pl → SWZ → Warunki gwarancji!!
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Czy wymagania dotyczące gwarancji jak: termin ,punkty serwisowe umieszczam w SIWZ opisie przedmiotu zamówienia?
Czy mogę wymagać terminu gwarancji dłuższego niż gwarantuje producent?
Czy mogę wymagać terminu gwarancji dłuższego niż gwarantuje producent?
Możesz, ale tylko bez przesady
Właśnie - bez przesady.
Zdaje się zapominamy, że gwarancja należy do wykonawcy, zgodnie z przepisami Kc to on ma dać dokument gwarancyjny, więc też on powinien wymyślić warunki gwarancji. Nie starajmy się go wyręczać.
Rolą zamawiającego jest raczej ustalenie sposobu oceny warunków gwarancji (a nie wymyślanie samych warunków).
Nie zamierzam stawiać warunków dotyczących gwarancji jako kryterium oceny oferty,tylko rozsądnie chciałam określić okres gwarancji,warunki np. bezpłatny dojazd w okresie gwarancji,serwis w konkretnym województwie itp.nie chcę stawiać wymagań z księżyca tylko realne dotyczące zakupionej maszyny.
np.kres gwarancji 36 miesięcy
termin naprawy maksymalnie 3dni
punkt serwisowy przynajmniej jeden w województwie
spokojnie można
ale jak macie "termin naprawy maksymalnie 3dni"
to po co Wam "punkt serwisowy przynajmniej jeden w województwie" - osobiście z tego bym zrezygnował.
To jest właśnie ta przesada, a nawet arogancja. Niech tomeczka spróbuje zrobić ćwiczenie następujące: przy najbliższym zakupie poza ustawą niech wymyślić własne warunki gwarancji i spróbuje zakupić na tych warunkach. Zgoda?
Lub Marcel
To jest właśnie ta przesada, a nawet arogancja. Niech tomeczka spróbuje zrobić ćwiczenie następujące: przy najbliższym zakupie poza ustawą niech wymyślić własne warunki gwarancji i spróbuje zakupić na tych warunkach. Zgoda?
dlaczego przesada?
jak dla mnie to tylko "punkt serwisowy przynajmniej jeden w województwie" jest przesadzony, przecież Wyk. widząc takie warunki gwarancji wliczy sobie to odpowiednio w cenę oferty, wówczas wiadomo, że może pójść znacznie w górę, a to może być nierozsądne!
myśle że wszystko co nie ogranicza konkurencji jest zasadne tylko za odpowiednią cenę
Gwarancję można przedłużyć nie mów hubal że nie można bo nie masz racji w tym wypadku, to samo jak gwarancja jest jednym z kryterium oceny, co, wszyscy wówczas podają jeden, ten sam termin?
Czy aby na pewno rozumiecie co to jest ?gwarancja? i czym się wyróżnia od innych warunków umowy?
Nie rozsiewajmy błędnych wymysłów, niech nie mącą w głowach.
Czy wymagania dotyczące gwarancji jak: ... punkty serwisowe umieszczam w SIWZ opisie przedmiotu zamówienia?
Nie radzę. To mi zakrawa na WŁAŚCIWOŚĆ WYKONAWCY, więc - chyba wiadomo co z tego wynika.
Czy mogę wymagać terminu gwarancji dłuższego niż gwarantuje producent?
To juz przesada i to całkiem spora.
Nie zamierzam stawiać warunków dotyczących gwarancji jako kryterium oceny
A czemużby nie? - z lenistwa czy co???
Ja wprost PRZECIWNIE, to bardzo dobre rozwiązanie.
chciałam określić np.
1) kres gwarancji ...
2) termin naprawy ...
3) punkt serwisowy przynajmniej jeden w województwie
Właśnie 1+2 bardzo dobre do oceny punktowej, ale
3) najlepiej pominąć zupełnie
Wyk. ... wliczy sobie to odpowiednio w cenę oferty
Nie bądźmy naiwni. Wykonawca ZAWSZE i WSZYSTKO wliczy - tak nawet powinno być i próżne kombinacje przeciwne.
Gwarancję można przedłużyć...
Słucham???
No to powtarzam, gwarancję można przedłużyć, a to idzie w koszta wykonawcy, kalkuluje ją sobie w cenie, np. r. budowlane, nie wiem co jeszcze pisać bo to oczywiste i jasne jak słońce.
Wydaje mi się, że Zamawiający powinien zadbać o swoje interesy, jeżeli kupuje maszynę za prawie milion złotych ,to chyba w jego interesie jest i powinno być,żeby serwis był w pobliżu, bo przecież nie będzie po całej polsce szukać i części i mechaników.
Załużmy, że w okresie gwarancji będę mieć zapewniony serwis zgodnie z umową, a co potem?Maszyny się psują zużywają się części wymagają przeglądów konserwacji.
Przecież kupując zwykły sprzęt do domu też jesteśmy zadowoleni jak serwis jest w pobliżu a nie 500 km dalej?
Czy to jest wygórowane żądanie?
Powiedzmy wreszcie że TAK.
Kręgu wykonawców nie wolno ograniczać terytorialnie, tego co ma punkt/y obsługi akurat bliżej nie wolno preferować w stosunku do innych (!). Ważne jest jak wykona zamówienie, a nie gdzie.
Oceńcie raczej np. termin rozpoczęcia obsługi i dajcie mu wagę (np. 2 czy 8%), ten co potrafi zorganizować najkrótszy wygra w tym kryterium, a skąd i po co nam teraz wiedzieć skąd będzie jechać? Oponenci niech wytłumaczą teraz dlaczego tak nie można?
A teraz Marcel
No to powtarzam, gwarancję można przedłużyć.
Taaak? No to niech napisze w stosunku DO CZEGO przedłużyć.
to idzie w koszta wykonawcy
Sformułowanie naiwne jak dziecko. Przecież nic nie ma za darmo i koszta wykonawcy idą w koszta zamawiającego.
nie wiem co jeszcze pisać
Niech przekonująco napisze, dlaczego nie można ocenić terminu gwarancji, przypisując mu wagę (np. od 1 do 20%), dlaczego tak uporczywie unikać tego typu rozwiązania?
Moim zdaniem jest to właśnie najrozsądniejsze rozwiązanie - zamawiający nie głowi się i nie zawraca głowy innym ustaleniem jaki termin jest dobry, a jaki najlepszy, co więcej otrzymuje potencjalnie NAJLEPSZY towar, zaś wykonawca jest też zadowolony że wreszcie należycie doceniono JAKOŚĆ i wreszcie może się wykazać. Jakość, warunki gwarancji i cena są ze sobą ściśle związane.
Może inaczej: unikanie gwarancji przy ocenie, to jak rozumiem pozostawienie tylko 1 kryterium jaki jest cena, czyli honorowanie jedynie najniższej ceny, zaś za najniższą cenę kupuje się jak wiadomo towar potencjalnie NAJGORSZY.
To wydaje się oczywiste i jasne jak słońce.
Już wszystko napisałem co miałem do powiedzenia, kończę temat, ze swojej strony.
dlaczego nie można ocenić terminu gwarancji, przypisując mu wagę (np. od 1 do 20%), dlaczego tak uporczywie unikać tego typu rozwiązania?
.
Nikt tutaj uporczywie tak nie twierdzi, mowa tu o przedłużeniu gwarancji której można dokonać, może dokonać każdy Wykonawca, koniec i kropka
Nie chcę ograniczać terytorialnie Wykonawców ,ten Wykonawca ,który nie będzie miał serwisu we wskazanym województwie ,zobowiąże sie do podpisania umowy z tym, co taki serwis posiada i sprawa załatwiona.
przedłużenie gwarancji i postawienie jej jako wymóg w SIWZ to jedna sprawa,
mam takie samo zdanie jak Marcel,
ale postawienie warunku "serwisu we wskazanym województwie" to przesada,
jak byłoby max. czas reakcji na zgłoszenie to co innego,
ze zdania powyższego można wnioskować, że właśnie ograniczasz terytorialnie i zasadne jest użycie środków ochrony prawnej.
a może w przypadku ochrony napisać, że mają jeździć białym punto, przecież podpiszesz umowę z tym co je ma, więc wiadomo znajomym panem zdziśkiem
Atmosfera sie lekko podgrzała to się dołączę
1. Ograniczenie terytorialne (serwis) tez uważam za błąd. W zamian jak napisał efigy -czas reakcji. Zmam firmę która za taki zapis (serwisu na danym obsarze) ma zwrócic część dofinansowania.
2. Gwarancję mozna narzucic 3/4/5/ itd lat.
3. Propozycja Hubala z gwarancja=kryterium tez ok. Ale pamietaj ograniczyć okres w latach zeby ktoś nie zaoferował "dożywotniej"
4. Nie poznaje HUBALA, ten zaciekły krytyk innych niż cena kryteriów tu proponuje i to aż (jak dla Hubala) 20%. Swiat i ludzi e sie zmieniają
Prostuję swoja wypowiedź z pkt 3. Przy odpowiedniej punktacji nie musisz nic ograniczać.
Dla świętego spokoju i bezpieczeństwa zrezygnowałam z punku serwisowego w województwie, mam czas reakcji serwisu 24 h.
Dzięki wszystkim za dobre rady.
Warto obwarować brak reakcji odpowiednimi karami, aby trochę zniechęcić tych co myślą "jakoś to będzie z reakcją".
1) mowa tu o przedłużeniu gwarancji której można dokonać, 2) może dokonać każdy Wykonawca
1) Przedłużać? Przedłużać można ISTNIEJĄCY okres (lub tp.), a jaki jest teraz???
2) Z tym się zgadzam i powtórzę istotę: Wykonawca może (ale nie zamawiający).
ten Wykonawca ,który nie będzie miał serwisu we wskazanym województwie ,zobowiąże sie do podpisania umowy z tym, co taki serwis posiada i sprawa załatwiona.
To może nie być takie proste. Ot na przykład w województwie działa jedynie wykonawca B, a zapewne nie zechce naszego wykonawcy A - więc po umowie!
2. Gwarancję mozna narzucic 3/4/5/ itd lat.
3. Propozycja Hubala z gwarancja=kryterium tez ok. Ale pamietaj ograniczyć okres w latach zeby ktoś nie zaoferował "dożywotniej"
4. Nie poznaje HUBALA, ten zaciekły krytyk innych niż cena kryteriów tu proponuje i to aż (jak dla Hubala) 20%.
2. Formalnie można, ale to nie rola zamawiającego !!! Postawmy tę sprawę na nogi.
3. A w czym szkodzi ?dożywotnia" gwarancja? Jeśli będzie za droga to przegra, a jeśli tania, to za małą cenę mamy DARMOWE naprawy do końca życia maszyny! Toż to marzenie!
Czy może nasze rozumienie gwarancji jest różne?
4. Nieuważnie czytał hubala. Hubal chyba zawsze był za wielością kryteriów (!), ale w racjonalnych (a nie zwariowanych) proporcjach, by cena też miała znaczenie, wagę kryteriów sugeruje wręcz WYLICZYĆ. Nie pamiętam by kiedykolwiek głosił coś przeciwnego.
Ale ja cały czas mam na myśli przedłużenie gwarancji właśnie przez Wykonawcę
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Forum portalu NowePrzetargi.pl → SWZ → Warunki gwarancji!!
Forum oparte o PunBB, wspierane przez Informer Technologies, Inc