1

Temat: zakup licencji na kolejne stanowiska

Witam
Zamierzam ogłosić PN i mam wątpliwości co zrobić z oprogramowaniem. Przedmiotem zamówienia są kamery do monitoringu miejskiego, dyski twarde, szafa i opogramowanie do monitoringu. Problem polega na tym, że zamawiający nie chce zakupić zupełnie nowego oprogramowania, tylko rozszerzyć licencję tego które już posiada o kolejne stanowiska, co z kolei wiąże się z koniecznością podania jego nazwy. Jeżeli podaję nazwę, muszę podać, że dopuszczam produkt równoważny, a fakt jest taki, że nie dopuszczam, jak z tego wybrnąć?

2

Odp: zakup licencji na kolejne stanowiska

Istnieje różnica między wskazaniem cech zamawianego produktu przez określenie ich za pomocą znaku to­warowego, patentu lub pochodzenia, a wskazaniem znaku towarowego, patentu lub pochodzenia jako danych wyj­ściowych umożliwiających wykonawcom prawidłowe przygotowanie oferty. Pierwsza z opisanych sytuacji jest na bazie art. 29 ust. 3 ustawy Pzp niedopuszczalna, natomiast druga z nich może stanowić niezbędny element opisu przedmiotu zamówienia, choćby w zakresie integracji z istniejącymi już systemami u zamawiającego (wyrok Krajo­wej Izby Odwoławczej z 30 czerwca 2011 r.; sygn. akt KIO 1286/11).

3

Odp: zakup licencji na kolejne stanowiska

opisz tak aby było kompatybilne z już istniejącym oprogramowaniem. I tak musisz wskazać nazwę tego oprogramowania aby wykonawcy wiedzieli czy ich też będzie współdziałało z istniejącym oprogramowaniem.