W jednym z ostatnich numerów dodatku Samorząd i Administracja pokazywaliśmy, jak zachodnioeuropejskie samorządy walczą, także przed TSUE, ze zmowami przetargowymi. Również w Polsce takie działania zagrażają prawidłowemu i uczciwemu rozstrzyganiu przetargów publicznych. Jednak nasi zamawiający rzadko w takich sytuacjach dochodzą swoich racji, czasem robią to za nich wykonawcy starający się wykazać, że konkurencja gra w tej kwestii nieczysto. Mimo szczególnej sytuacji panującej w kraju przetargi publiczne muszą toczyć się dalej. Rynek szybko jednak zaczął reagować na zagrożenie spowodowane koronawirusem. Dlatego tam, gdzie jest to możliwe, czynności są prowadzone w wąskim gronie.
Ostatnie wpisy
-
29 LISTOPADA 2024 roku – Nieuzasadniony podział zamówienia przy projektach z udziałem środków unijnych
-
10 LISTOPADA 2024 roku – Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
-
5 LISTOPADA 2024 roku – Teresa Siudem: Czy zamawiający może obniżyć karę umowną?
-
6 LISTOPADA 2024 roku – Po wyroku TSUE ws. zamówień publicznych: samorządy lokalne potrzebują wskazówek.
-
8 LISTOPADA 2024 roku – Umowa ramowa – jak określić warunki współpracy z kontrahentem?
-
24 PAŹDZIERNIKA 2024 roku – Tu listonosz już nie zapuka. Zmiany w doręczaniu przesyłek przez Pocztę Polską.
-
25 PAŹDZIERNIKA 2024 roku – Korzystanie z zasobów podmiotu trzeciego w zamówieniach
-
18 PAŹDZIERNIKA 2024 roku – UODO chce zmian w certyfikowaniu podpisów elektronicznych. Ministerstwo Cyfryzacji nie widzi problemu.