Lublin inwestuje w dalszy rozwój floty bezemisyjnych pojazdów. Przedstawiciele Zarządu Transportu Miejskiego w Lublinie oraz Zarządu firmy Solaris, podpisali trzy umowy na dostawę łącznie 20 autobusów elektrycznych oraz 15 trolejbusów. Wartość zawartych umów przekracza 106 mln złotych.
Wśród nowych pojazdów zamówionych przez Zarząd Transportu Miejskiego znajduje się 15 przegubowych trolejbusów Solaris Trollino 18 oraz 20 elektrycznych autobusów Solaris Urbino 12 electric. Ich dostawy rozłożone są na okres od listopada 2020 roku (5 trolejbusów), do kwietnia 2021 roku (10 trolejbusów) i września 2021 roku (20 autobusów elektrycznych).
– Podpisane dzisiaj kontrakty to kolejny krok do budowania Lublina będącego centrum elektromobilności. Od lat stawiamy na rozwój nowoczesnego transportu miejskiego – ekologicznego i przyjaznego wszystkim użytkownikom. Inwestycje w autobusy elektryczne i trolejbusy sprawiają, że Lublin już dziś spełnia 25% próg udziału pojazdów elektrycznych w całej flocie, będąc w ścisłej czołówce systemów elektromobilnych w Polsce, a nawet w Europie. W 2021 r. ta proporcja zmieni się diametralnie osiągając 50% udziału elektryków w komunikacji miejskiej – mówi Krzysztof Żuk, Prezydent Miasta Lublina.
– Ogromnie się cieszę, że Lublin sukcesywnie rozbudowuje swoją flotę bezemisyjnych pojazdów w komunikacji miejskiej. Przyjazne mieszkańcom i środowisku, ciche elektryczne napędy to najlepsze rozwiązania dla transportu publicznego. Lublin to jedno z pierwszych miast, do którego już w 1996 roku mogliśmy dostarczyć nasze autobusy. Bardzo dziękuję za ponad 20 lat współpracy i zaufania – mówi Petros Spinaris, Wiceprezes Zarządu firmy Solaris.
Autobusy Solaris Urbino 12 electric wyposażone będą w baterie Solaris High Power o pojemności 116 kWh, przystosowane do częstego i szybkiego ładowania. Zmagazynowana w nich energia napędzać będzie silnik trakcyjny o mocy 160 kW. Proces kilkuminutowego uzupełniania baterii nastąpi poprzez zamontowany na dachu pantograf, z kolei w nocy ładowanie nastąpi poprzez złącze plug-in na terenie zajezdni. Na dachu znajdą się także panele fotowoltaiczne pozwalające optymalizować zużycie energii przez różne systemy autobusu.
Źródło: Solaris Bus & Coach