GDDKiA otworzyła oferty na dzierżawę 13 miejsc pod punkty ładowania pojazdów elektrycznych na Miejscach Obsługi Podróżnych kategorii I na autostradzie A4 i trasie S8. Trzy podmioty złożyły łącznie 22 oferty na dzierżawę, gdzie każda oferta dotyczy jednego miejsca.
W składanych ofertach dzierżawcy podawali propozycję półrocznego czynszu jaki będą ponosić w trakcie 10-letniej dzierżawy terenu (z możliwością wydłużenia o dodatkowe 5 lat). Rozpiętość ofert wyniosła od 3 do 8,6 tys. zł netto. Zadaniem wyłonionego w przetargu dzierżawcy będzie wybudowanie dwóch ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów elektrycznych, pełnienie roli operatora i dostawcy usługi ładowania dla tych punktów oraz dostosowanie miejsc przeznaczonych na postój pojazdów elektrycznych w czasie ładowania poprzez jego odpowiednie oznakowanie pionowe i poziome.
Przetarg dotyczył dzierżawy miejsc na MOP-ach przy autostradzie A4 pomiędzy Wrocławiem i Katowicami oraz drogi ekspresowej S8 między Wrocławiem i Łodzią. Zaproponowaliśmy postawienie punktów ładowania pojazdów elektrycznych na trzynastu MOP-ach. Osiem z niech znajduje się na autostradzie A4 (Krajków Południe, Krajków Północ, Przysiecz, Jankowice Wielkie, Wierzbnik, Prószków, Proboszczowice i Chechło) oraz pięć na drodze ekspresowej S8 (Gózew Północ, Chojny, Dąbrowa Wielka, Jonas Północ i Jonas Południe).
W przetargu oferty złożyły trzy firmy, które zainteresowane były wszystkimi oferowanymi przez GDDKiA lokalizacjami. Obecnie trwa analiza ofert, z uwzględnieniem zasady antymonopolowej AB, tj. zasady przemienności, której założeniem jest zachowanie konkurencyjności miedzy dostawcami na odcinku. Zgodnie z tą procedurą oferent nie może wydzierżawić dwóch lokalizacji (MOP-ów) sąsiadujących ze sobą wzdłuż jednej drogi w tym samym kierunku trasy.
GDDKiA przewiduje, że w wypadku lokalizacji objętych ofertami podpisanie umów dzierżawy nastąpi, zgodnie z wcześniejszymi założeniami, czyli jeszcze w pierwszej połowie bieżącego roku.
Źródło: GDDKiA