Otwarte zostały oferty w przetargu na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na poszerzenie autostrady A2 na odcinku granica województw łódzkiego/mazowieckiego – węzeł Konotopa (bez węzła) o dodatkowe pasy ruchu.
- 5 chętnych do wykonania projektu poszerzenia A2
- Centralny Port Komunikacyjny i GPR
- Likwidacja wysp w ciągu A2 na PPO Pruszków
5 chętnych do wykonania projektu poszerzenia A2
Otwarte zostały oferty w przetargu na opracowanie elementów koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach na poszerzenie autostrady A2 na odcinku granica województw łódzkiego/mazowieckiego – węzeł Konotopa (bez węzła) o dodatkowe pasy ruchu.
Najniższą cenę, 3,1 mln zł, zaoferowały Mosty Katowice Sp. z o.o., natomiast najwyższą cenę, 4,6 mln zł, ma oferta złożona przez TPF Sp. z o.o. Termin realizacji wynosi 19 miesięcy od podpisania umowy. Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą badane i oceniane przy zastosowaniu kryteriów takich jak kwalifikacje, doświadczenie i wykształcenie członków zespołu projektowego, członków zespołu środowiskowego a także cena.
Termin podpisania umowy zaplanowany został na kwiecień 2019r., przy braku odwołań konkurentów biorących udział w przetargu.
Przyszły wykonawca ma zaprojektować dodatkowe pasy ruchu po wewnętrznych stronach obu jezdni istniejącej autostrady A2 na terenie woj. mazowieckiego na długości ok. 43 km. Projektant wykorzysta pod dobudowę pasów ruchu szeroki pas dzielący, który został wybudowany podczas realizacji autostrady. Docelowo A2 będzie miała od węzła Konotopa do węzła Pruszków dwie jezdnie po 4 pasy ruchu, natomiast dalszy odcinek do granicy województwa mazowieckiego będzie posiadał 2 jezdnie po 3 pasy ruchu.
Centralny Port Komunikacyjny i GPR
Realizacja Centralnego Portu Komunikacyjnego będzie również powodowała zwiększenie ruchu. Dlatego niezbędne jest przeanalizowanie możliwości poszerzenia autostrady a następnie wybudowanie dodatkowych pasów ruchu. To pozwoli na zwiększenie płynności a tym samym poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Przypomnijmy, że Generalny Pomiar Ruchu wykonany w 2015r. wskazał, że na odcinku Wiskitki – Grodzisk Maz. natężenie wynosiło ~45 tys. pojazdów na dobę, na odcinku pomiędzy Grodziskiem Maz. a Pruszkowem wzrosło, bo osiągnęło ok. 57 tys. pojazdów na dobę, natomiast na wlocie do Warszawy pomiędzy Pruszkowem a Konotopą ilość pojazdów sięgnęła ~75 tys. pojazdów na dobę. W 2017 roku wykonany został pomiar ruchu na odcinku pomiędzy Wiskitkami a Grodziskiem Maz., który wykazał 58 tys. pojazdów na dobę.
Likwidacja wysp w ciągu A2 na PPO Pruszków
Równolegle prowadzone jest postępowanie przetargowe na projekt i wykonanie robót związanych z likwidacją wysp na PPO Pruszków a tym samym na dostosowanie tego miejsca do pełnego przekroju autostradowego, czyli 2 jezdnie po 2 pasy ruchu (docelowo po 3 pasy ruchu).
Wykonawca do 30 czerwca 2019 r. zaprojektuje oraz wykona roboty polegające na demontażu wysp (i innych urządzeń), które znajdują się w przygotowanych miejscach poboru opłat, odtworzy nawierzchnię i wykona oznakowanie poziome. Otwarcie ofert przewidziane jest na 14 lutego 2019 r.
Źródło: GDDKiA