W najnowszym wyroku Krajowa Izba Odwoławcza uznała, że zeskanowana do pliku papierowa oferta jest jednak zgodna z przepisami. To w tej chwili najpilniejszy do rozwiązania problem prawny związany z elektronizacją zamówień. Firmy startujące w przetargach tracą szanse na kontrakty, bo ich oferty są uznawane za niezgodne z nowymi przepisami. Chodzi o to, że są one najpierw drukowane, własnoręcznie podpisywane, a dopiero później skanowane do pliku PDF. Choć zgodnie z wymogami opatruje się je e-podpisami, część zamawiających odrzuca je, uznając za kopie, a nie oryginał. Zgodnie z tą interpretacją oryginałem jest papierowa, własnoręcznie podpisana oferta, a skan opatrzony e-podpisem stanowi elektroniczną kopię. Kopii oferty zaś składać nie wolno.
Ostatnie wpisy
-
10 LISTOPADA 2024 roku – Podwykonawstwo a prawo zamówień publicznych. Co mówi orzecznictwo KIO?
-
5 LISTOPADA 2024 roku – Teresa Siudem: Czy zamawiający może obniżyć karę umowną?
-
6 LISTOPADA 2024 roku – Po wyroku TSUE ws. zamówień publicznych: samorządy lokalne potrzebują wskazówek.
-
8 LISTOPADA 2024 roku – Umowa ramowa – jak określić warunki współpracy z kontrahentem?
-
24 PAŹDZIERNIKA 2024 roku – Tu listonosz już nie zapuka. Zmiany w doręczaniu przesyłek przez Pocztę Polską.
-
25 PAŹDZIERNIKA 2024 roku – Korzystanie z zasobów podmiotu trzeciego w zamówieniach
-
18 PAŹDZIERNIKA 2024 roku – UODO chce zmian w certyfikowaniu podpisów elektronicznych. Ministerstwo Cyfryzacji nie widzi problemu.
-
3 PAŹDZIERNIKA 2024 roku – Gdy przetarg się przeciąga, członkowie konsorcjum mają prawo się wycofać