W ostatnim czasie pojawiają się głosy, że w związku z wyrokiem TSUE z 21 marca 2019 r. w sprawach połączonych C-266/17 i C-267/17 obecnie nie jest dopuszczalne udzielanie bezpośrednich zamówień (tzw. zamówień „in-house”) na usługi publicznego transportu autobusowego. Poglądy wynikają z braku rozważenia istoty zagadnienia i są zasadniczo błędne. We wspomnianej sprawie TSUE rozstrzygał spór interpretacyjny, który powstał w judykaturze niemieckiej, na gruncie
Ostatnie wpisy
-
25 CZERWCA 2024 ROKU – Zasada konkurencyjności w perspektywie finansowej 2021–2027.
-
26 CZERWCA 2024 ROKU – Za pozbawienie szans w przetargu przysługuje odszkodowanie.
-
22 MAJA 2024 ROKU – Czy gmina może z budżetu finansować wydatki na zadania realizowane przez pośrednika finansowego?
-
20 MAJA 2024 ROKU – Zdalne rozprawy przed KIO mogą skutkować większą liczbą odwołań.
-
23 KWIETNIA 2024 ROKU – Dla kogo polski rynek zamówień publicznych.
-
25 KWIETNIA 2024 ROKU – Zaliczka w zamówieniach publicznych — fakt czy iluzja?
-
26 KWIETNIA 2024 ROKU – Przestępstwa przetargowe. Jak zniwelować zagrożenia?
-
8 KWIETNIA 2024 ROKU – Utrudnienia i niezdrowa konkurencja? Zamówienia publiczne do reformy.