W ostatnim czasie pojawiają się głosy, że w związku z wyrokiem TSUE z 21 marca 2019 r. w sprawach połączonych C-266/17 i C-267/17 obecnie nie jest dopuszczalne udzielanie bezpośrednich zamówień (tzw. zamówień „in-house”) na usługi publicznego transportu autobusowego. Poglądy wynikają z braku rozważenia istoty zagadnienia i są zasadniczo błędne. We wspomnianej sprawie TSUE rozstrzygał spór interpretacyjny, który powstał w judykaturze niemieckiej, na gruncie
Ostatnie wpisy
-
9 sierpnia 2024 roku – Umowa konsorcjum: obowiązki, udziały, odpowiedzialność, ponoszenie kosztów.
-
30 LIPCA 2024 ROKU – Problem wykonawców z państw trzecich z dostępem do przetargów w UE.
-
25 CZERWCA 2024 ROKU – Zasada konkurencyjności w perspektywie finansowej 2021–2027.
-
26 CZERWCA 2024 ROKU – Za pozbawienie szans w przetargu przysługuje odszkodowanie.
-
22 MAJA 2024 ROKU – Czy gmina może z budżetu finansować wydatki na zadania realizowane przez pośrednika finansowego?
-
20 MAJA 2024 ROKU – Zdalne rozprawy przed KIO mogą skutkować większą liczbą odwołań.
-
23 KWIETNIA 2024 ROKU – Dla kogo polski rynek zamówień publicznych.
-
25 KWIETNIA 2024 ROKU – Zaliczka w zamówieniach publicznych — fakt czy iluzja?