Doskonalenie warsztatu w zakresie udzielania zamówień publicznych
Szkolenie „Doskonalenie warsztatu w zakresie udzielania zamówień publicznych: praktyczne metody bezbłędnej realizacji procedur na dostawy, usługi oraz roboty budowlane z uwzględnieniem nowej perspektywy finansowej UE na lata 2021-2027” ma na celu podniesienie kompetencji uczestników w zakresie skutecznego i zgodnego z prawem przeprowadzania procedur zamówień publicznych. Program szkolenia obejmuje omówienie najnowszych przepisów prawnych, praktyczne wskazówki dotyczące realizacji zamówień na dostawy, usługi oraz roboty budowlane, a także szczególny nacisk na wykorzystanie środków finansowych z nowej perspektywy unijnej na lata 2021-2027. Uczestnicy będą mieli okazję zdobyć wiedzę teoretyczną oraz praktyczne umiejętności, które pozwolą im na bezbłędne przygotowanie i realizację zamówień publicznych zgodnie z aktualnymi wymogami prawnymi.
Szkolenie realizowane jest w formule stacjonarnej oraz online w wersji 1- i 2-dniowej.
Cele szkolenia:
Zwiększenie efektywności w udzielaniu zamówień publicznych na dostawy, usługi oraz roboty budowlane.
Zapoznanie uczestników z nową perspektywą finansową Unii Europejskiej na lata 2021-2027.
Poszerzenie umiejętności w zakresie bezbłędnej realizacji procedur zamówień publicznych.
Metody szkoleniowe:
Warsztaty praktyczne: Ćwiczenia praktyczne, które pozwolą uczestnikom na bezpośrednie stosowanie nowych metod i narzędzi w udzielaniu zamówień publicznych.
Analiza przypadków: Przypadki z praktyki stosowania będą analizowane pod kątem zastosowania nowej perspektywy finansowej UE w udzielaniu zamówień publicznych.
Dyskusje panelowe: Uczestnicy będą mieli możliwość dzielenia się swoimi doświadczeniami oraz wymiany poglądów na temat praktycznych aspektów realizacji procedur zamówień publicznych.
Zakres szkolenia Doskonalenie warsztatu w zakresie udzielania zamówień publicznych
„Doskonalenie warsztatu w zakresie udzielania zamówień publicznych: praktyczne metody bezbłędnej realizacji procedur na dostawy, usługi oraz roboty budowlane z uwzględnieniem nowej perspektywy finansowej UE na lata 2021-2027.”
Wprowadzenie – aktualne zestawienie przepisów niezbędnych do wzorcowego wydatkowania środków publicznych na dostawy, usługi i roboty budowlane w kwocie do progu jej stosowania i powyżej z uwzględnieniem nowej perspektywy finansowej UE na lata 2021-2027.
Przygotowanie do postępowania na dostawy, usługi roboty budowlane i jego wpływ na dalsze losy procedury – analiza:
Opis przedmiotu zamówienia – zasady dokonywania opisu zgodnie z przepisami ustawy – omówienie błędów na przykładach.
Szacowanie wartości zamówienia – w tym ustalenie wartości zamówienia na roboty budowlane tego samego rodzaju na różnych obiektach, postępowanie przy udzielaniu zamówień nieplanowanych. Projekty wieloletnie, projekty realizowane w partnerstwie – szacowanie w podziale na części.
Tworzenie wzorcowego dokumentu SWZ na dostawy, usługi, roboty budowlane. Specyfikacja warunków zamówienia – kiedy zamawiający zobligowany jest przygotować SWZ a jeśli nie SWZ to co?
Zmiany dotyczące warunków udziału w postępowaniu. Wymogi stawiane wykonawcom.
Dowody należytego wykonania.
Wzorcowy dobór i weryfikacja podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych.
Zakres dokumentów, jakie przedstawia wykonawca na potwierdzenie spełniania warunków podmiotowych, w sytuacji, w której korzysta z potencjału podmiotów trzecich.
Kryteria oceny ofert – cena 100%?
Wadium – wnoszenie, zwrot, zatrzymanie
Korzystanie z potencjału innego podmiotu w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego – najciekawsze orzeczenia i opinie prawne w tym temacie.
Zagadnienia problemowe mające kluczowe znaczenie dla prowadzonej procedury W PRAKTYCZNYM UJĘCIU w obszarach:
Wyboru trybu udzielenia zamówienia.
Doboru i weryfikacji podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych.
Doboru kryteriów oceny ofert – wpływ kryteriów i ich wag na rzetelność i celowość wydatkowania środków publicznych.
Zapisów SWZ.
Warunków udziału w postępowaniu i polegania na zasobach innych podmiotów.
Ogłoszenia publikowane w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej: treść wymagana dyrektywami klasyczną i sektorową oraz ustawą Prawo zamówień publicznych vs Rozporządzenie Wykonawcze Komisji (UE) 2019/1780 vs eNotices2.
Prac komisji przetargowej – właściwe powołanie komisji przetargowej i dokumentowanie jej pracy.
Oceny dokumentów składanych przez Wykonawców.
Badania i oceny ofert – problem oczywistej omyłki, rażąco niskiej ceny, uzupełnienia dokumentów i oświadczeń.
Wyboru najkorzystniejszej oferty, oferty wariantowe i równoważne.
Braku wymaganych postanowień w umowach o udzielenie zamówienia publicznego.
Prowadzenia i archiwizacji dokumentacji przetargowej.
Innych uchybień stwierdzanych w trakcie przeprowadzanych kontroli.
UMOWY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH W OBLICZU BIEŻĄCYCH PROBLEMÓW:
Umowy w sprawie zamówienia publicznego i jej wykonanie. Klauzule abuzywne.