PRAKTYCZNE WARSZTATY ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH: Zamówienia Publiczne 2025: problemy, zawiłości, praktyczne wskazówki. Zamówienia ze środków krajowych oraz perspektywy finansowej 2021-2027 oraz wydatkowania środków z KPO.
04.06.2025
Prowadzący:
Jacek Jerka
Termin:
04.06.2025 - 06.06.2025 (za 57 dni)
Czas Trwania:
3 dni Szkolenie trwa od 11:00 pierwszego dnia do 12:00 trzeciego dnia
Prawnik, były członek Rady Zamówień Publicznych przy Prezesie UZP. Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych a w poprzedniej kadencji jego Prezes. W poprzednich latach pracownik Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych oraz Ministerstwa Finansów. Od lat bierze udział w procesie legislacyjnym związanym ze zmianami w systemie zamówień publicznych. Przez sześć lat był rzecznikiem dyscypliny finansów publicznych. Posiada szeroką praktyczną wiedzę z zakresu zamówień publicznych oraz tematyki związanej z finansami publicznymi. Znany i ceniony trener, doświadczony konsultant, ceniony za konkretny przekaz wiedzy i pewnie udzielane odpowiedzi na pytania.
Szkolenie bardzo rzeczowe, przystępne z odniesieniem do konkretnych przykładów i sytuacji.
Główny Specjalista / Urząd Miasta [14.10.2021]
Szkolenie przygotowane profesjonalnie – wysokie kompetencje osoby prowadzącej szkolenie.
Szkolenie bardzo merytoryczne i świetnie prowadzone. Porusza istotne i praktyczne zagadnienia. [14.10.2021]
Szkolenie bardzo merytoryczne i świetnie prowadzone. Porusza istotne i praktyczne zagadnienia.
Główny Specjalista / Ośrodek Przetwarzania Informacji [14.10.2021]
Szkolenie interesujące. Wykładowca posiadający ogromną wiedzę i potrafiący ją przekazać w sposób prosty i trafiający do słuchaczy.
Kierownik / Ośrodek Przetwarzania Informacji [14.10.2021]
Szkolenie w punkt. Wykładowca poruszył kluczowe zagadnienia, zgodnie z programem szkolenia.
Główny Specjalista / Ministerstwo [14.10.2021]
Praktyczne informacje, które przydadzą się podczas wykonywanej pracy. Wykładowca z umiejętnością przekazu i dzielenia się wiedzą, inspiruje do działania.
Radca Prawny / Urząd Miasta [14.10.2021]
Bardzo przydatne informacje pod względem praktycznym. Duże doświadczenie wykładowcy, syntetyczny przekaz informacji.
Główny Specjalista / Zakład Ubezpieczeń Społecznych [14.10.2021]
Szkolenie bardzo ciekawe. Informacje i materiały będą przydatne w pracy na zajmowanym przeze mnie stanowisku.
Zespół ds. Zamówień Publicznych / Starostwo Powiatowe [2021.09.08-10]
Szkolenie pod każdy względem bardzo dobre. Wszystko powyżej oczekiwań, począwszy od merytoryki a zakończywszy na komforcie.
.... / Sektor obronności [2021.09.08-10]
Bardzo wysoki standard i poziom szkolenia. Profesjonalizm i bardzo zrozumiały przekaz. Gratulacje!
Kierownik Sekcji Zamówień Publicznych / ....... [2021.09.08-10]
Szkolenie na najwyższym poziomie
Zastępca Głównego Księgowego / Sektor obronności [2021.09.08-10]
Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Atmosfera miła i przyjacielska. Wykładowca z ogromną wiedzą i doświadczeniem.
.... / Centrum Usług Wspólnych [2021.09.08-10]
Profesjonalne przygotowanie wykładowcy. Szkolenie przeprowadzone z zachowaniem najwyższych standardów.
Ekspert / Zamawiający sektorowy [2021.09.08-10]
Super prowadzący, super panowie z firmy. Bardzo merytoryczne, ogromna wiedza prowadzącego.
Najlepsze szkolenie w jakim miałam przyjemność uczestniczyć. Super prowadzący, wspaniali organizatorzy, miłe towarzystwo, odpowiedni zakres merytoryczny – czego chcieć więcej?
Główny Specjalista / Urząd Marszałkowski [2019.10.23-25]
Szkolenie merytorycznie jak zwykle na bardzo wysokim poziomie. Organizatorzy rewelacyjni, więc nie ma co narzekać.
Starszy Inspektor / Urząd Wojewódzki [2019.10.23-25]
Świetne szkolenie, w świetnym miejscu. Pełen profesjonalizm w każdym aspekcie.
Specjalista / Zarząd Dróg Wojewódzkich [2019.09.25-27]
Rewelacyjny prowadzący.
... / Kancelaria Prawna [2019.09.25-27]
Szkolenie merytorycznie dopracowane w każdym względzie. Wykładowca z ogromną wiedzą, którą potrafi przełożyć na praktykę.
Specjalista / Miejski Zakład Obsługi [2019.09.25-27]
Bardzo przydatne szkolenie prowadzone w sposób ciekawy. Przydatne materiały szkoleniowe (obszerne z ładną szatą graficzną).
... / Centrum Kultury [2019.04.10-12]
Szkolenie bardzo przydatne w pracy, przystępny przekaz wiedzy. Bardzo rzeczowy wykładowca, przedstawił temat dogłębnie i profesjonalnie, od teorii którą na każdym kroku popierał przykładami z życia.
... / Muzeum Sztuki [2019.04.10-12]
Szkolenie o bardzo ciekawej tematyce, wzorowo przygotowane merytorycznie i organizacyjnie. Materiały szkoleniowe zgodne z tematyką szkolenia, wykładowca z wiedzą praktyczną z zakresu elektronizacji zamówień publicznych.
... / Urząd Gminy [2019.04.10-12]
Bardzo dobrze przygotowany prowadzący. Szkolenie świetne merytorycznie. Bardzo przyjazna i otwarta postawa reprezentantów organizatora. Materiały szkoleniowe na wysokim poziomie.
... / Urząd Gminy [2019.04.10-12]
Szkolenie bardzo dobre merytorycznie. Bardzo dobry przekaz informacji. Wszystko na wysokim poziomie. Organizacje całego szkolenia oceniam na bardzo wysokim poziomie począwszy od hotelu i sali, kończąc na materiałach szkoleniowych i świetnym wykładowcy.
Koszt uczestnictwa 1 osoby w szkoleniu wynosi 2.980,- zł w przypadku finansowania szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych. W pozostałych przypadkach koszt szkolenia to 3.660,- zł brutto (VAT 23%) i obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa, pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja), zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych. Dopłata do pokoju 1-os. wynosi 550,- zł (VAT zw) lub 680,- zł (VAT 23%). Dopłata do noclegu z wtorku na środę (1 dzień przed szkoleniem): 670 zł (VAT zw) lub 820,- zł (VAT 23%) – za pok. 1-os, lub 440 zł (VAT zw) lub 540,- zł (VAT 23%) – za osobę w pok. 2-os. OPCJA BEZ NOCLEGÓW: 1.480,- zł (oraz odpowiednio 1.790,- zł w tym VAT 23%) – cena obejmuje udział w szkoleniu, przerwy kawowe, obiady, materiały szkoleniowe, parking. LICZBA MIEJSC OGRANICZONA.
Miejsce szkolenia: Hotel Grand Lubicz ***** położony w Ustce w odległości zaledwie 500 m od brzegu morza, oferuje najwyższy standard wypoczynku. Obiekt położony na obszarze 2,5 ha, jest największym i najlepiej wyposażonym kompleksem tego typu na Wybrzeżu. Niewiele miejsc w tym rejonie może poszczycić się podobnym standardem. Wszystkie pokoje zostały urządzone w nowoczesnej stylistyce, zaprojektowanej z myślą o zapewnieniu komfortu i dobrego samopoczucia. Design oraz wyposażenie pokoi z pewnością sprostają najbardziej wymagającym gustom. Pobyt w Hotelu uatrakcyjni pobyt w strefie Spa & Wellness lub relaks w gabinetach masażu, na basenie czy w fantastycznym dwupoziomowym hotelowym aquaparku. Kompleks wodnej rozrywki w hotelu Grand Lubicz ***** obejmuje – na parterze: basen sportowy, basen rekreacyjny o powichrzeni niemal 500 m kw. ze zjeżdżalnią, sztuczną rzeką oraz leżankami wodno-powietrznymi, trzy 12-osobowe wanny z hydromasażem, brodzik, saunę fińską, łaźnię; na piętrze: basen rekreacyjny z basenem zewnętrznym o powierzchni niemal 400 m kw.
Blok IV – Zagadnienia problemowe mające kluczowe znaczenie dla prowadzonej procedury poniżej i powyżej progów unijnych w praktycznym, ćwiczeniowym ujęciu:
Opis przedmiotu zamówienia i szacowanie jego wartości: zasady dokonywania opisu w zależności od przedmiotu zamówienia – zawiłości i błędy skutkujące problemami na dalszych etapach procedury.
Opis przedmiotu zamówienia a prawa autorskie.
Szacowanie wartości zamówienia – wartość zamówienia jako skutek właściwego OPZ:
Klucze do prawidłowego oszacowania wartości.
Ustalanie wartości zamówienia na roboty budowlane tego samego rodzaju na różnych obiektach.
Procedury przy udzielaniu zamówień nieplanowanych oraz aktualne opinie i interpretacje.
Projekty wieloletnie i realizowane w partnerstwie: Szacowanie wartości w podziale na części.
Wybór trybu udzielenia zamówienia.
Elektronizacja zamówień publicznych w tym poprawne stosowanie formularzy do publikacji ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym UE po nowemu e-Notices2.
Dobór i weryfikacja podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych.
Zapisy SWZ:
Dobór kryteriów oceny ofert i ich wpływ na rzetelność wydatkowania środków publicznych.
Warunki udziału w postępowaniu:
Poleganie na zasobach innych podmiotów.
Wadia – kiedy warto rezygnować z żądania wadium.
Zamówienia uzupełniające.
Prawo opcji.
Korespondencja na linii Zamawiający – Wykonawca.
Ocena dokumentów składanych przez Wykonawców:
Korzystanie z zasobów podmiotu trzeciego.
Ocena dokumentów składanych przez konsorcja.
Badanie i oceny ofert:
Problemy z oczywistą omyłką, rażąco niską ceną, uzupełnianiem dokumentów i oświadczeń.
Wybór najkorzystniejszej oferty a oferty wariantowe i równoważne.
Zagadnienia szczególne w zamówieniach publicznych.
Blok V – Umowa o udzielenie zamówienia publicznego w roku 2025:
Umowa jako załącznik do SWZ – relacje stron w umowach zawieranych w wyniku udzielenia zamówienia publicznego: specyficzne postanowienia wynikające z kodeksu cywilnego.
Prawa autorskie a umowa w zamówieniach publicznych.
Umowy wieloletnie:
Praktyczne aspekty
Zarządzanie podwykonawstwem w umowach wieloletnich.
Klauzule abuzywne: Czego nie wolno wprowadzać do treści umowy?
Nakazane postanowienia umów:
Klauzule indeksacyjne i waloryzacyjne w umowach na usługi i roboty budowlane.
Zagadnienia związane z inflacją.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:
Konstrukcja prawna i praktyczne postanowienia.
Kary umowne – orzecznictwo.
Realizacja umowy ze strony zamawiającego i wykonawcy:
Modele rozwiązań organizacyjnych i nadzór nad wykonywaniem umowy.
Raportowanie realizacji umowy – obowiązki informacyjne i ich możliwe naruszenia.
Praktyczne aspekty sporządzania ogłoszeń o wykonaniu umowy.
Rękojmia i gwarancja. Realizacja roszczeń z tego tytułu. Potrącenia.
Zmiana umowy: Przesłanki, dopuszczalność, forma oraz reakcje na drastyczny wzrost kosztów i nadzwyczajne okoliczności.
Odstąpienie od umowy:
Ustawowe, umowne oraz rozwiązanie umowy.
Roszczenia z tego tytułu.
Przykłady postanowień i klauzul umownych:
Klauzula waloryzacyjna.
Klauzule zmiany umowy.
Postanowienia dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
Klauzule dotyczące podwykonawstwa.
od godz. 20.30 – kolacja
3.
Dzień – piątek, 6 czerwca:
do godz. 9.00 śniadanie, 9:00-11.00 – zajęcia, 11.00 – II śniadanie; do godz. 11.30 – wykwaterowanie uczestników.
Blok VI – Kontrola zamówień publicznych:
Wszystko, co trzeba wiedzieć o kontroli przed jej rozpoczęciem.
Specyfika kontroli w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE.
Kierunki kontroli w przypadku wydatkowania środków z KPO.
Uchybienia stwierdzane w trakcie kontroli a prawne sposoby minimalizacji sankcji – strategie postępowania.
Studium przypadków i analiza wniosków organów kontroli.
Przegląd orzecznictwa w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
Blok VII – Dyskusja, podsumowanie szkolenia.
DOJAZD DO MIEJSCA SZKOLENIA
UCZESTNICY
Szkolenie przeznaczone jest głównie dla:
pracowników działów zamówień publicznych,
osób sprawujących nadzór nad procedurami zamówień publicznych w jednostce,
kierowników jednostek,
członków komisji przetargowych,
pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie lub prowadzenie postępowań do i powyżej progu stosowania ustawy,
pracowników różnych działów odpowiedzialnych za szacowanie i opis przedmiotu zamówienia,
wykonawców zainteresowanych pozyskaniem wiedzy praktycznej,
osób kontrolujących zamówienia publiczne,
innych osób zainteresowanych poszerzeniem, uaktualnieniem swojej wiedzy na temat zamówień publicznych w praktycznym stosowaniu.
METODOLOGIA
Szkolenie stacjonarne prowadzone jest metodą interakcyjną, metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia na numer faksu: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777 lub adres poczty elektronicznej: szkolenia@noweprzetargi.pl.
UWAGA!!! Jeśli pracujesz zdalnie bez dostępu do pieczątek, skanera i osób decyzyjnych – wypełnij kartę zgłoszeniową i odeślij do nas. Na uzupełnienie formalności dajemy Ci 30 dni od dnia szkolenia.
Istnieje możliwość organizacji szkolenia w formule szkolenia zamkniętego – realizowanego na zlecenie zamawiającego we wskazanym czasie. Główną zaletą organizowanych przez nas szkoleń zamkniętych jest dopasowanie ich zakresu do indywidualnych potrzeb konkretnego klienta.
W razie dodatkowych pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777, 801 889 888.