noweprzetargi.pl

PRAKTYCZNE WARSZTATY ZAMÓWIEŃ PUBLICZNYCH: Zamówienia Publiczne 2025: problemy, zawiłości, praktyczne wskazówki. Zamówienia ze środków krajowych oraz perspektywy finansowej 2021-2027 oraz wydatkowania środków z KPO.

Prowadzący:

Jacek Jerka

Termin:

04.06.2025 - 06.06.2025 (za 57 dni)

Czas Trwania:

3 dni
Szkolenie trwa od 11:00 pierwszego dnia do 12:00 trzeciego dnia

Miejsce:

Ustka Hotel Grand Lubicz

Adres:

Hotel Grand Lubicz, ul. Wczasowa 4

Cena VAT zwolniony:

2980 zł

Cena z VAT 23%:

3660 zł

Jacek Jerka

Prawnik, były członek Rady Zamówień Publicznych przy Prezesie UZP. Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych a w poprzedniej kadencji jego Prezes. W poprzednich latach pracownik Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych oraz Ministerstwa Finansów. Od lat bierze udział w procesie legislacyjnym związanym ze zmianami w systemie zamówień publicznych. Przez sześć lat był rzecznikiem dyscypliny finansów publicznych. Posiada szeroką praktyczną wiedzę z zakresu zamówień publicznych oraz tematyki związanej z finansami publicznymi. Znany i ceniony trener, doświadczony konsultant, ceniony za konkretny przekaz wiedzy i pewnie udzielane odpowiedzi na pytania.

Z-ca Kierownika / Uczelnia Państwowa [18-20.09.2023]

Szkolenie bardzo dobre merytorycznie i organizacyjnie. Prowadzący mieli wyśmienity kontakt z uczestnikami szkolenia.

Samodzielne Stanowisko ds. zamówień publicznych / Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska [18-20.09.2023]

Bardzo cenne i praktyczne szkolenie, przekazane w idealnej formie. Wysoki poziom wiedzy praktycznej prowadzących. Pan Jacek Jerka – perfekcyjny!!!

Specjalista / Wojskowy Oddział Gospodarczy [18-20.09.2023]

Konkretne i praktyczne podejście do omówienia przepisów ustawy. Wskazówki wykładowców bezcenne.

Kierownik / Agencja Mienia Wojskowego [18-20.09.2023]

Pełen profesjonalizm, duża wiedza, bardzo dobrze spędzony czas.

Samodzielny Referent / Wojskowy Oddział Gospodarczy [18-20.09.2023]

Szkolenie pod każdym kątem udane. Wykładowcy przekazali wiedzę przydatną i świetnie rozwiązali nurtujące nas problemy z zamówień.

Inspektor / Biuro Geodezji i Terenów Rolnych [15.10.2021]

Bardzo dobre przygotowanie merytoryczne prowadzącego. Umiejętność przekazywania wiedzy.

Inspektor / Urząd Wojewódzki [15.10.2021]

Duża wiedza merytoryczna prowadzącego. Bardzo obszerne i przydatne materiały szkoleniowe.

Główny Specjalista / Urząd Wojewódzki [15.10.2021]

Szkolenie bardzo przejrzyste, systematyzujące wiedzę i pomocne w pracy zawodowej.

Kierownik / Oddział Straży Granicznej [15.10.2021]

Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Bardzo merytoryczne. Ogromna wiedza prowadzącego.

Inspektor / Kliniczny Szpital Wojewódzki [15.10.2021]

Tematyka przedstawiona w przystępny sposób. Dużo przykładów praktycznych.

Starszy Specjalista / Kliniczny Szpital Wojewódzki [15.10.2021]

Szkolenie bardzo rzeczowe, przystępne z odniesieniem do konkretnych przykładów i sytuacji.

Główny Specjalista / Urząd Miasta [14.10.2021]

Szkolenie przygotowane profesjonalnie – wysokie kompetencje osoby prowadzącej szkolenie.

Szkolenie bardzo merytoryczne i świetnie prowadzone. Porusza istotne i praktyczne zagadnienia. [14.10.2021]

Szkolenie bardzo merytoryczne i świetnie prowadzone. Porusza istotne i praktyczne zagadnienia.

Główny Specjalista / Ośrodek Przetwarzania Informacji [14.10.2021]

Szkolenie interesujące. Wykładowca posiadający ogromną wiedzę i potrafiący ją przekazać w sposób prosty i trafiający do słuchaczy.

Kierownik / Ośrodek Przetwarzania Informacji [14.10.2021]

Szkolenie w punkt. Wykładowca poruszył kluczowe zagadnienia, zgodnie z programem szkolenia.

Główny Specjalista / Ministerstwo [14.10.2021]

Praktyczne informacje, które przydadzą się podczas wykonywanej pracy. Wykładowca z umiejętnością przekazu i dzielenia się wiedzą, inspiruje do działania.

Radca Prawny / Urząd Miasta [14.10.2021]

Bardzo przydatne informacje pod względem praktycznym. Duże doświadczenie wykładowcy, syntetyczny przekaz informacji.

Główny Specjalista / Zakład Ubezpieczeń Społecznych [14.10.2021]

Szkolenie bardzo ciekawe. Informacje i materiały będą przydatne w pracy na zajmowanym przeze mnie stanowisku.

Zespół ds. Zamówień Publicznych / Starostwo Powiatowe [2021.09.08-10]

Szkolenie pod każdy względem bardzo dobre. Wszystko powyżej oczekiwań, począwszy od merytoryki a zakończywszy na komforcie.

.... / Sektor obronności [2021.09.08-10]

Bardzo wysoki standard i poziom szkolenia. Profesjonalizm i bardzo zrozumiały przekaz. Gratulacje!

Kierownik Sekcji Zamówień Publicznych / ....... [2021.09.08-10]

Szkolenie na najwyższym poziomie

Zastępca Głównego Księgowego / Sektor obronności [2021.09.08-10]

Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Atmosfera miła i przyjacielska. Wykładowca z ogromną wiedzą i doświadczeniem.

.... / Centrum Usług Wspólnych [2021.09.08-10]

Profesjonalne przygotowanie wykładowcy. Szkolenie przeprowadzone z zachowaniem najwyższych standardów.

Ekspert / Zamawiający sektorowy [2021.09.08-10]

Super prowadzący, super panowie z firmy. Bardzo merytoryczne, ogromna wiedza prowadzącego.

Starszy Specjalista / Uczelnia Wyższa [2019.10.23-25]

Jedno z najlepszych szkoleń, w których uczestniczyłam. Nic dodać, nic ująć.

Z-ca Dyrektora Wydziału / Urząd Wojewódzki [2019.10.23-25]

Bardzo dobra organizacja szkolenia. Wysokie kompetencje prowadzącego.

Starszy Specjalista / Uczelnia Wyższa [2019.10.23-25]

Najlepsze szkolenie w jakim miałam przyjemność uczestniczyć. Super prowadzący, wspaniali organizatorzy, miłe towarzystwo, odpowiedni zakres merytoryczny – czego chcieć więcej?

Główny Specjalista / Urząd Marszałkowski [2019.10.23-25]

Szkolenie merytorycznie jak zwykle na bardzo wysokim poziomie. Organizatorzy rewelacyjni, więc nie ma co narzekać.

Starszy Inspektor / Urząd Wojewódzki [2019.10.23-25]

Świetne szkolenie, w świetnym miejscu. Pełen profesjonalizm w każdym aspekcie.

Specjalista / Zarząd Dróg Wojewódzkich [2019.09.25-27]

Rewelacyjny prowadzący.

... / Kancelaria Prawna [2019.09.25-27]

Szkolenie merytorycznie dopracowane w każdym względzie. Wykładowca z ogromną wiedzą, którą potrafi przełożyć na praktykę.

Specjalista / Miejski Zakład Obsługi [2019.09.25-27]

Bardzo przydatne szkolenie prowadzone w sposób ciekawy. Przydatne materiały szkoleniowe (obszerne z ładną szatą graficzną).

... / Centrum Kultury [2019.04.10-12]

Szkolenie bardzo przydatne w pracy, przystępny przekaz wiedzy. Bardzo rzeczowy wykładowca, przedstawił temat dogłębnie i profesjonalnie, od teorii którą na każdym kroku popierał przykładami z życia.

... / Muzeum Sztuki [2019.04.10-12]

Szkolenie o bardzo ciekawej tematyce, wzorowo przygotowane merytorycznie i organizacyjnie. Materiały szkoleniowe zgodne z tematyką szkolenia, wykładowca z wiedzą praktyczną z zakresu elektronizacji zamówień publicznych.

... / Urząd Gminy [2019.04.10-12]

Bardzo dobrze przygotowany prowadzący. Szkolenie świetne merytorycznie. Bardzo przyjazna i otwarta postawa reprezentantów organizatora. Materiały szkoleniowe na wysokim poziomie.

... / Urząd Gminy [2019.04.10-12]

Szkolenie bardzo dobre merytorycznie. Bardzo dobry przekaz informacji. Wszystko na wysokim poziomie. Organizacje całego szkolenia oceniam na bardzo wysokim poziomie począwszy od hotelu i sali, kończąc na materiałach szkoleniowych i świetnym wykładowcy.

Koszt uczestnictwa 1 osoby w szkoleniu wynosi 2.980,- zł w przypadku finansowania szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych. W pozostałych przypadkach koszt szkolenia to 3.660,- zł brutto (VAT 23%) i obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa, pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja), zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych. Dopłata do pokoju 1-os. wynosi 550,- zł (VAT zw) lub 680,- zł (VAT 23%). Dopłata do noclegu z wtorku na środę (1 dzień przed szkoleniem): 670 zł (VAT zw) lub 820,- zł (VAT 23%) – za pok. 1-os,  lub 440 zł (VAT zw) lub 540,- zł (VAT 23%) – za osobę w pok. 2-os. OPCJA BEZ NOCLEGÓW: 1.480,- zł (oraz odpowiednio 1.790,- zł w tym VAT 23%) – cena obejmuje udział w szkoleniu, przerwy kawowe, obiady, materiały szkoleniowe, parking. LICZBA MIEJSC OGRANICZONA.

 

Miejsce szkolenia: Hotel Grand Lubicz ***** położony w Ustce w odległości zaledwie 500 m od brzegu morza, oferuje najwyższy standard wypoczynku. Obiekt położony na obszarze 2,5 ha, jest największym i najlepiej wyposażonym kompleksem tego typu na Wybrzeżu. Niewiele miejsc w tym rejonie może poszczycić się podobnym standardem. Wszystkie pokoje zostały urządzone w nowoczesnej stylistyce, zaprojektowanej z myślą o zapewnieniu komfortu i dobrego samopoczucia. Design oraz wyposażenie pokoi z pewnością sprostają najbardziej wymagającym gustom. Pobyt w Hotelu uatrakcyjni pobyt w strefie Spa & Wellness lub relaks w gabinetach masażu, na basenie czy w fantastycznym dwupoziomowym hotelowym aquaparku. Kompleks wodnej rozrywki w hotelu Grand Lubicz ***** obejmuje – na parterze: basen sportowy, basen rekreacyjny o powichrzeni niemal 500 m kw. ze zjeżdżalnią, sztuczną rzeką oraz leżankami wodno-powietrznymi, trzy 12-osobowe wanny z hydromasażem, brodzik, saunę fińską, łaźnię; na piętrze: basen rekreacyjny z basenem zewnętrznym o powierzchni niemal 400 m kw.

 

Zobacz więcej szczegółów – odwiedź stronę internetową tego wydarzenia

 

ZAKRES SZKOLENIA:

1.

Dzień  – środa, 4 czerwca:

 

do godz. 12.00 – kwaterowanie uczestników według dostępności pokoi, 11.00-18.00 – zajęcia (obiad: 13.00-14.00):

 

Blok I – Wprowadzenie

  1. Specyfika zamówień udzielanych w roku 2025 – przegląd możliwych problemów.
  2. Możliwe zmiany w systemie i ich wpływ na prowadzenie procedur.
  3. Najnowsze orzecznictwo i interpretacje przepisów z 2024 oraz pierwszych miesięcy 2025 roku.
  4. Dostawy, usługi i roboty budowlane – przygotowanie postępowania. Kiedy zamawiający jest zobligowany do przygotowania SWZ?

 

Blok II – Zamówienia publiczne okiem:

  1. Pracowników merytorycznych odpowiedzialnych za OPZ
  2. kierownika jednostki
  3. pracownika działu prawnego

Blok III – Praktyczne wskazówki: Zamówienia w perspektywie finansowej UE na lata 2021-2027 oraz wydatkowanie środków z KPO:

  1. Jak przygotować zamówienia, aby spełniały kryteria finansowania z funduszy unijnych.
  2. Wskazówki dotyczące raportowania i sprawozdawczości zgodnie z wytycznymi UE.

od godz. 20.30 – kolacja

2.

Dzień – czwartek, 5 czerwca:

 

8.00 – 10.00 – śniadanie, 10.00-18.00 – zajęcia (przerwa obiadowa: 14.00-15.00):

 

Blok IV – Zagadnienia problemowe mające kluczowe znaczenie dla prowadzonej procedury poniżej i powyżej progów unijnych w praktycznym, ćwiczeniowym ujęciu:

  1. Opis przedmiotu zamówienia i szacowanie jego wartości: zasady dokonywania opisu w zależności od przedmiotu zamówienia – zawiłości i błędy skutkujące problemami na dalszych etapach procedury.
  2. Opis przedmiotu zamówienia a prawa autorskie.
  3. Szacowanie wartości zamówienia – wartość zamówienia jako skutek właściwego OPZ:
  • Klucze do prawidłowego oszacowania wartości.
  • Ustalanie wartości zamówienia na roboty budowlane tego samego rodzaju na różnych obiektach.
  • Procedury przy udzielaniu zamówień nieplanowanych oraz aktualne opinie i interpretacje.
  1. Projekty wieloletnie i realizowane w partnerstwie: Szacowanie wartości w podziale na części.
  2. Wybór trybu udzielenia zamówienia.
  3. Elektronizacja zamówień publicznych w tym poprawne stosowanie formularzy do publikacji ogłoszeń w Dzienniku Urzędowym UE po nowemu e-Notices2.
  4. Dobór i weryfikacja podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych.
  5. Zapisy SWZ:
  • Dobór kryteriów oceny ofert i ich wpływ na rzetelność wydatkowania środków publicznych.
  • Warunki udziału w postępowaniu:
  • Poleganie na zasobach innych podmiotów.
  • Wadia – kiedy warto rezygnować z żądania wadium.
  • Zamówienia uzupełniające.
  • Prawo opcji.
  1. Korespondencja na linii Zamawiający – Wykonawca.
  2. Ocena dokumentów składanych przez Wykonawców:
  • Korzystanie z zasobów podmiotu trzeciego.
  • Ocena dokumentów składanych przez konsorcja.
  1. Badanie i oceny ofert:
  • Problemy z oczywistą omyłką, rażąco niską ceną, uzupełnianiem dokumentów i oświadczeń.
  1. Wybór najkorzystniejszej oferty a oferty wariantowe i równoważne.
  2. Zagadnienia szczególne w zamówieniach publicznych.

 

 

Blok V – Umowa o udzielenie zamówienia publicznego w roku 2025:

  1. Umowa jako załącznik do SWZ – relacje stron w umowach zawieranych w wyniku udzielenia zamówienia publicznego: specyficzne postanowienia wynikające z kodeksu cywilnego.
  2. Prawa autorskie a umowa w zamówieniach publicznych.
  3. Umowy wieloletnie:
  • Praktyczne aspekty
  • Zarządzanie podwykonawstwem w umowach wieloletnich.
  1. Klauzule abuzywne: Czego nie wolno wprowadzać do treści umowy?
  2. Nakazane postanowienia umów:
    • Klauzule indeksacyjne i waloryzacyjne w umowach na usługi i roboty budowlane.
    • Zagadnienia związane z inflacją.
  3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy:
    • Konstrukcja prawna i praktyczne postanowienia.
    • Kary umowne – orzecznictwo.
  4. Realizacja umowy ze strony zamawiającego i wykonawcy:
  • Modele rozwiązań organizacyjnych i nadzór nad wykonywaniem umowy.
  • Raportowanie realizacji umowy – obowiązki informacyjne i ich możliwe naruszenia.
  • Praktyczne aspekty sporządzania ogłoszeń o wykonaniu umowy.
  1. Rękojmia i gwarancja. Realizacja roszczeń z tego tytułu. Potrącenia.
  2. Zmiana umowy: Przesłanki, dopuszczalność, forma oraz reakcje na drastyczny wzrost kosztów i nadzwyczajne okoliczności.
  3. Odstąpienie od umowy:
  • Ustawowe, umowne oraz rozwiązanie umowy.
  • Roszczenia z tego tytułu.
  1. Przykłady postanowień i klauzul umownych:
    • Klauzula waloryzacyjna.
    • Klauzule zmiany umowy.
    • Postanowienia dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
    • Klauzule dotyczące podwykonawstwa.

 

 

od godz. 20.30 – kolacja

3.

Dzień  – piątek, 6 czerwca:

 

do godz. 9.00 śniadanie, 9:00-11.00 – zajęcia, 11.00 – II śniadanie; do godz. 11.30 – wykwaterowanie uczestników.

Blok VI – Kontrola zamówień publicznych:

  1. Wszystko, co trzeba wiedzieć o kontroli przed jej rozpoczęciem.
  2. Specyfika kontroli w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE.
  3. Kierunki kontroli w przypadku wydatkowania środków z KPO.
  4. Uchybienia stwierdzane w trakcie kontroli a prawne sposoby minimalizacji sankcji – strategie postępowania.
  5. Naruszenie dyscypliny finansów publicznych: specyfika postępowania o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
  6. Analiza wniosków pokontrolnych.
  7. Studium przypadków i analiza wniosków organów kontroli.
  8. Przegląd orzecznictwa w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych.

 

Blok VII – Dyskusja, podsumowanie szkolenia.

DOJAZD DO MIEJSCA SZKOLENIA
UCZESTNICY
METODOLOGIA
INFORMACJE DODATKOWE
ZAREZERWUJ MIEJSCE NA SZKOLENIU
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ NA TEMAT TEGO SZKOLENIA?