Profesjonalne zajęcia dla specjalistów ds. zamówień publicznych
Zapraszamy na profesjonalne zajęcia warsztatowe przeznaczone dla specjalistów ds. zamówień publicznych. Unikalna formuła tego szkolenia oraz wiedza i doświadczenie naszych ekspertów stanowią o jego wartości.
Szkolenie prowadzone jest wyłącznie w formule stacjonarnej przez 1 lub 2 pełne dni szkoleniowe.
Zakres szkolenia: Profesjonalne zajęcia dla specjalistów ds. zamówień publicznych uwzględniające zagadnienia wymagające szczególnej uwagi w roku 2023.
Część I: Wprowadzenie do zamówień publicznych
Krajowe i międzynarodowe przepisy dotyczące zamówień publicznych.
Pojęcia w zamówieniach publicznych – bieżące problemy z wykładnią i interpretacją zapisów Ustawy PZP oraz Dyrektyw UE.
Procedury udzielania zamówień publicznych – właściwy dobór procedury w zależności od przedmiotu zamówienia, czasu, terminy realizacji oraz sytuacji na rynku. Metody weryfikacji trafności podejmowanych decyzji w tym zakresie.
Aktualne trendy w zakresie zamówień publicznych.
Część II: Zagadnienia szczególnie problemowe w roku 2023
Dostępność i równość w zamówieniach publicznych.
Opis przedmiotu zamówienia w tym analiza w oparciu najnowsze orzeczenia w zakresie:
zasad sporządzania
warunków użycia nazw własnych
przedmiotowych środków dowodowych – jak je opisywać i jak weryfikować – CASE STUDY
uzupełnianie przedmiotowych środków dowodowych – CASE STUDE
wymaganie w zakresie zatrudnienia na podstawie umowy o pracę.
Szacowanie wartości Zamówienia w oparciu najnowsze opinie i interpretacje:
dostawy
usługi w tym usługi sporządzania dokumentacji projektowej
roboty budowlane
szacowanie zamówień dofinansowanych.
Współpraca z podwykonawcami w zamówieniach publicznych.
Ocena zobowiązania podmiotu trzeciego.
Cyfryzacja w zamówieniach publicznych.
Część III: Przygotowanie dokumentów przetargowych
Analiza wymagań zamawiającego w tym:
zasady, proporcjonalność, ocena warunków udziału w postępowaniu.
Kryteria oceny ofert w tym:
rodzaje kryteriów oraz subiektywne kryteria pozacenowe
poprawne ustalenie wagi kryteriów pozacenowych
kiedy właściwym jest stosowania kryterium ceny 100%.
Sposoby udostępniania dokumentacji przetargowej.
Błędy i nieprawidłowości w dokumentacji przetargowej.
Część IV: Ocena ofert i wybór wykonawcy
Kryteria oceny ofert – pozornie mało istotne błędy w doborze kryteriów.
Analiza i porównanie ofert w tym:
Poprawianie omyłek w ofertach- oczywiste omyłki – kwalifikowanie omyłki jako oczywistej – inne omyłki – za-sady poprawiania.
Rażąco niska cena – zasady wzywania do wyjaśnień – treść wezwania – ocena wyjaśnień.
Część V: Unieważnienie postępowania w praktyce. Kiedy zmiana przedmiotu zamówienia skutkuje unieważnieniem postępowania – przykłady.
Część VI: Zawieranie i realizacja umowy
Wymagania formalne umowy.
Ochrona prawna zamawiającego i wykonawcy w tym:
klauzule abuzywne
waloryzacja wynagrodzenia na podstawie przepisów PZP i specustawy
zmiana umowy
odstąpienie od umowy
umowna regulacja podwykonawstwa
Procedura odbioru zamówienia.
Rozwiązywanie sporów i problemów w trakcie realizacji umowy w tym:
Odstąpienie od umowy – kodeksowe prawo odstąpienia – zapisy umów dotyczących odstąpienia.
Część VII: Warsztaty praktyczne prowadzone w oparciu o aktualne stany faktyczne.
Analiza przypadków problemowych w zamówieniach publicznych.
Przygotowanie dokumentów przetargowych.
Ocena ofert i wybór wykonawcy.
Tajemnica przedsiębiorstwa w tym:
uzasadnienie tajemnicy
jakie Zamawiający musi podejmować czynności w przypadku wadliwego zastrzeżenia przez Wykonawcę tajemnicy przedsiębiorstwa.
Zawieranie umowy i jej realizacja.
Część VIII: Środki ochrony prawnej – scenariusze postępowań po wpłynięciu odwołania. Analiza ciekawych przy-padków procesowych.
Część IX: Podsumowanie szkolenia. Odpowiedzi na pytania uczestników.