Kompleksowe szkolenie pozwalające na usystematyzowanie zdobytej już wiedzy w zakresie prawa zamówień publicznych. Zakres tematyczny szkolenia obejmuje wszystkie kluczowe zagadnienia istotne w procedurze przygotowania postępowania, prowadzenia procedury wyłonienia wykonawcy w tym procesu badania i oceny ofert oraz zawarcia ważnej umowy. Dzięki szerokiej wiedzy i doświadczeniu prowadzącego wszystkie informacje przekazywane są w przystępny i rzeczowy sposób. Obok teoretycznych zagadnień omawianych na szkoleniu, omawiamy także konkretne przykłady z prowadzonych procedur oraz omawiamy praktyczne problemy wynikające ze stosowania przepisów ustawy PZP. Każdorazowo stwarza to okazję do dyskusji i wymiany poglądów na forum uczestników, dzięki czemu szkolenie nabiera pełniejszego charakteru i czyni je wartościowym w kontekście codziennej pracy w zamówieniach publicznych. Szkolenie to polecamy wszystkim osobom będącym pracownikami podmiotów realizujących zamówienia publiczne, zwłaszcza tym Zamawiającym, którzy mają już pewne podstawy, ale w trakcie tego szkolenia pragną usystematyzować swoją wiedzę z zakresu zamówień publicznych w konkretny i uporządkowany sposób. Szkolenie każdorazowo w ankietach poszkoleniowych oceniane bardzo wysoko. Zachęcamy do zapoznania się z programem szkolenia.
Szkolenie to realizowane jest w formule 2-dniowej.
To szkolenie możesz zamówień również w formule zamkniętej, wyłącznie dla pracowników Twojej instytucji lub firmy. Zadzwoń teraz: (17) 85 33 777 lub (22) 22 52 842.
Uwaga: Poniższy zakres tematyczny stanowi przykładowe zestawienie zagadnień. Każdy z trenerów prowadzi szkolenie w tej tematyce w oparciu o własny autorski program szkolenia.
1. Wprowadzenie – niezbędne akty prawne. Zbiór przepisów dla początkujących. Reguły wykładni przepisów prawa. 2. Systematyka ustawy – kluczowe informacje. Stosowanie przepisów w zależności od wartości przedmiotu zamówienia. 3. Kluczowe definicje – kiedy mamy do czynienia z dostawą, usługą robotą. Co to są dokumenty zamówienia, a czym jest dokumentacja zamówienia. Kto odpowiada za dokumenty w jednostce. 4. Zasady udzielania zamówień publicznych w praktyce zamawiającego – równe traktowanie i uczciwa konkurencja, bezstronność, efektywność. 5. Szacowanie wartości zamówienia na dostawy, usługi, roboty budowlane krok po kroku. Oferty częściowe a zamówienie udzielane w częściach. Zasady postępowania. Prawidłowa dokumentacja szacowania. 6. Dozwolony i niedozwolony podział zamówienia na części. Konsekwencje błędów na etapie szacowania wartości zamówienia. 7. Przeprowadzenie procedury dla zamówień o wartości poniżej 130.000 zł – przykładowy schemat postępowania. Kluczowe zapisy wewnętrznego regulaminu. Sposoby postępowania w przypadku braku regulaminu w jednostce. 8. Zamówienia o wartości powyżej 130.000 zł – przygotowanie postępowania – specyfikacja warunków zamówienia krok po kroku:
a. Opis przedmiotu zamówienia – zasady dokonywania opisu zgodnie z przepisami ustawy. Przykładowe nieprawidłowości.
b. Warunki udziału w postępowaniu – zasady tworzenia warunków udziału w postępowaniu. Spełnianie warunków udziału w przypadku wystąpienia konsorcjów i podmiotów trzecich.
c. Przesłanki wykluczenia – obligatoryjne i fakultatywne. Konsekwencje wprowadzenia przesłanek fakultatywnych do dokumentów zamówienia.
d. Kryteria oceny ofert – zasady tworzenia kryteriów. Kryteria niemierzalne. Zasada efektywności
e. Dokumenty przedmiotowe i podmiotowe – katalog dokumentów, zasady wzywania do uzupełnienia. 9. Wszczęcie postępowania – minimalny termin niezbędny na przeprowadzenie procedury. Zasady zamieszczania ogłoszeń. 10. Tryb podstawowy krok po kroku:
a. Wariant I
b. Wariant II
c. Wariant III 11. Udzielanie wyjaśnień do swz. Zasady liczenia terminów. 12. Prawidłowe wezwanie wykonawcy do uzupełnienia i do wyjaśnień. Podstawy prawne pism kierowanych do wykonawcy. 13. Badanie i ocena ofert:
a. Przesłanki odrzucenia ofert
b. Odrzucenie ofert – wymagania formalne – jak budować uzasadnienie faktyczne i prawne.
c. Poprawa omyłek w ofertach – zasady postępowania. 14. Wybór oferty najkorzystniejszej – obowiązki publikacyjne. 15. Unieważnienie postępowania – obowiązki zamawiającego. 16. Umowa w zamówieniach publicznych.
a. Wymagania ustawowe w zakresie umów na dostawy, usługi, roboty budowlane.
b. Niedozwolone zapisy w umowach.
c. Możliwość udzielania zaliczek, zabezpieczenie zaliczki.
d. Waloryzacja umów zawartych z wykonawcami – kiedy i o ile waloryzować kontrakty.
e. Aneksowanie umów – zasady postępowania i obowiązki publikacyjne. 17. Dyskusja.
Szkolenie Zamówienia publiczne od podstaw - Uczestnicy
Szkolenie adresowane jest do:
osób przygotowujących się lub rozpoczynających pracę w działach zamówień publicznych ale posiadających już pewną wiedzę
osób chcących usystematyzować swoją wiedzę i ułożyć ją z uwzględnieniem najnowszych zmian
członków komisji przetargowych,
pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie lub prowadzenie postępowań do i powyżej progu stosowania ustawy,
pracowników różnych działów odpowiedzialnych za szacowanie i opis przedmiotu zamówienia,
wykonawców zainteresowanych pozyskaniem lub poszerzeniem wiedzy z zakresu zamówień publicznych,
innych osób zainteresowanych pogłębieniem swojej wiedzy na temat zamówień publicznych.