Radca prawny, członek Rady OIRP w Olsztynie (bieżącej kadencji). Ekspert Ministra Administracji i Cyfryzacji w ramach projektu „Dobre Prawo – Sprawne Rządzenie”. Jest adiunktem na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Mec. Adamczyk jest autorem i współautorem dziesiątek opinii prawnych publikowanych w ramach Bazy Dobrych Praktyk Administracyjnych na stronie internetowej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Członek Grupy Roboczej ds. Ochrony Danych Osobowych działającej przy Ministrze Cyfryzacji. Jest Trenerem i z zakresu procedury administracyjnej oraz tematyki pokrewnej (RODO, informacja publiczna). Członek Etatowy Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie (w latach 2005-2011) – doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów administracji rządowej i samorządowej. Ceniony za ciekawy a jednocześnie bardzo konkretny styl prowadzenia zajęć, znany z przejrzystych i jednoznacznych odpowiedzi na pytania. W chwili obecnej jeden z najbardziej cenionych ekspertów z zakresu procedury administracyjnej. W przeciągu ostatnich lat na terenie całego kraju przeprowadził kilkaset szkoleń z zakresu procedury administracyjnej, poszczególnych elementów KPA oraz RODO.
ZAKRES SZKOLENIA:
1.
Hierarchia doręczeń wynikająca z k.p.a.
2.
Doręczanie korespondencji elektronicznej do osoby fizycznej (podmiotu innego niż podmiot publiczny) a doręczenie do podmiotu publicznego:
stosowanie przepisów K.p.a. w dotychczasowym brzmieniu (przed. 05.10.2021 r.) w przypadku
doręczeń do osób fizycznych;
zasady prowadzenia korespondencji elektronicznej z organem publicznym (nowa zasada pisemności oraz nowe brzmienie art. 63 K.p.a.);
pozostawienie pisma skierowanego zwykłym mailem do organu bez rozpoznania – obowiązki organu;
pouczenia o nowych zasadach komunikacji elektronicznej w przypadku pozostawienia pisma bez rozpoznania.
doręczenie z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej.
4.
„Dowód otrzymania” a „chwila doręczenia lub wpłynięcia korespondencji”.
5.
393K.p.a. jako „swoiste doręczenie hybrydowe”.
6.
Baza adresów elektronicznych:
dane przetwarzane w bazie adresów elektronicznych;
sposoby wpisu adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych;
skutki prawne wpisu do bazy adresów elektronicznych;
na jaki okres dokonuje się wpisu adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych?
7.
Adres do doręczeń elektronicznych i skrzynka doręczeń – z perspektywy organu administracji publicznej:
kto będzie mógł a kto będzie musiał posiadać adres do doręczeń elektronicznych powiązany z publiczną usługą rejestrowanego doręczenia elektronicznego?
skutki prawne wpisu adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych;
administrator skrzynki do doręczeń elektronicznych;
zarządzanie skrzynką doręczeń.
8.
Praktyczne uwagi dotyczące stosowania przepisów związanych z doręczeniami.
9.
Dyskusja
UCZESTNICY
Szkolenie przeznaczone jest głównie dla:
pracowników administracji publicznej w tym samorządowej i rządowej,
kierowników jednostek samorządu terytorialnego,
osób odpowiedzialnych za wydawanie decyzji administracyjnych w jednostce,
radców prawnych jst,
innych osób zainteresowanych poszerzeniem, uaktualnieniem swojej wiedzy w tym zakresie.
METODOLOGIA
Szkolenie poprowadzone online za pośrednictwem przeglądarki internetowej z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi: strumień video na żywo, prezentacje multimedialne, współdzielenie pulpitu, tablice interaktywne.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia na numer faksu: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777 lub adres poczty elektronicznej: szkolenia@noweprzetargi.pl.
UWAGA!!! Jeśli pracujesz zdalnie bez dostępu do pieczątek, skanera i osób decyzyjnych – wypełnij kartę zgłoszeniową i odeślij do nas. Na uzupełnienie formalności dajemy Ci 30 dni od dnia szkolenia.
Istnieje możliwość organizacji szkolenia w formule szkolenia zamkniętego – realizowanego na zlecenie zamawiającego we wskazanym czasie. Główną zaletą organizowanych przez nas szkoleń zamkniętych jest dopasowanie ich zakresu do indywidualnych potrzeb konkretnego klienta.
W razie dodatkowych pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777, 801 889 888.