Praktyczne Warsztaty Zamówień Publicznych – optymalizacja prowadzenia procedur w 2025 roku. Case Study na bazie najnowszych orzeczeń, interpretacji i wniosków z kontroli.
23.04.2025
Prowadzący:
mec. Łukasz Mackiewicz
Termin:
23.04.2025 - 25.04.2025 (za 104 dni)
Czas Trwania:
3 dni Szkolenie trwa od 12:00 pierwszego dnia do 12:00 trzeciego dnia
Miejsce:
Władysławowo Gwiazda Morza Resort Spa & Sport ****
Radca prawny specjalizujący się w zamówieniach publicznych, z doświadczeniem w przeszłości jako pracownik zamawiającego oraz kontroler zamówień publicznych. Dzięki praktyce zawodowej posiada szeroką wiedzę nie tylko z zakresu przygotowania oraz prowadzenia postępowań o udzielenie zamówienia ale również z zakresu finansowania projektów infrastrukturalnych i środowiskowych. Zajmuje się również zagadnieniami z zakresu odpowiedzialności osób na kierowniczych stanowiskach w administracji publicznej. W szczególności specjalizacja ta dotyczy pracowników zamawiającego oraz podmiotów biorących udział w postępowaniach przetargowych. Występuje jako pełnomocnik wykonawców i zamawiających w postępowaniach przed sądami wszystkich instancji oraz KIO. Współpracownik renomowanych kancelarii prawnych. Ceniony za rzetelną wiedzę zarówno z zakresu zamówień publicznych jak i projektów unijnych. Uczestnicy szkoleń zwracają uwagę na dynamiczny i ciekawy sposób prowadzenia zajęć. Ponadto na konkretny i jasny przekaz merytoryczny oraz bardzo dobrą interakcję z uczestnikami.
Wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Bardzo dobra organizacja i wspaniała atmosfera.
Starszy Referent / Miejski Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. [25-27.10.2023]
Merytoryczne wykłady, łatwiej przyswajalna wiedza na konkretnych przykładach. Super hotel!
Główny Specjalista / Agencja Centralna [25-27.10.2023]
Szkolenie profesjonalne. Tematyka obejmowała problemy z jakimi spotyka się zamawiający, bardzo dużo przykładów i wiele kazusów prawnych opartych wyrokami KIO i Sądu Najwyższego.
Specjalista / Regionalna Baza Logistyczna [25-27.10.2023]
Przekaz merytoryczny wykładowcy był jasny, zrozumiały i na ciekawych przykładach. Jakość świadczonej usługi na bardzo wysokim poziomie! Uczestnik szkolenia czuje się bardzo dobrze zaopiekowany.
Bardzo ciekawe szkolenie. Podobała mi się warsztatowa forma szkolenia. Bardzo dobrze przygotowany prowadzący.
Inspektor / Urząd Miasta i Gminy [22-23.11.2021]
Szkolenie bardzo dobrze przygotowane zarówno pod względem merytorycznym i organizacyjnym. Jako osoba początkująca w zamówieniach publicznych bardzo dużo wyniosłam z tego szkolenia. Wykładowca profesjonalny.
Specjalista / Jednostka Wojskowa [22-23.11.2021]
Ogromna wiedza i doświadczenie prowadzącego. Plusy to: dynamika szkolenia, szkolenie w formie warsztatów, idealnie wyjaśniane treści przepisów na przykładach kazusowych.
Szkolenie przygotowane i przeprowadzone profesjonalnie. Merytorycznie przynajmniej na 6!
Inspektor / Wojewódzki Urząd Pracy [22-23.11.2021]
Szkolenie dynamiczne i ciekawe. Przykłady obrazujące konkretny problem.
Kontroler / Wojewódzki Urząd Pracy [22-23.11.2021]
Szkolenie bardzo dobrze przygotowane pod względem merytorycznym. Dużą wartością dodaną jest doświadczenie wykładowcy.
Specjalista / Jednostka Wojskowa [22-23.11.2021]
Świetna organizacja. Bardzo dobry przekaz informacji przez prowadzącego.
Inspektor / Urząd Miasta i Gminy [29.10.2021]
Profesjonalne prowadzenie. Merytorycznie i na najwyższym poziomie.
Podinspektor / Starostwo Powiatowe [29.10.2021]
Szkolenie bardzo przydatne, przekaz informacji przez wykładowcę rzeczowy, konkretny i jasny.
Podinspektor / Starostwo Powiatowe [29.10.2021]
Bardzo wartościowe i owocne szkolenie. Wiedza zdobyta na szkoleniu pozwala łatwiej poruszać się po przepisach ustawy Prawa zamówień publicznych oraz przy prowadzeniu postępowań.
Młodszy Instruktor / Zakład Karny [29.10.2021]
Szkolenie bardzo przydatne, wiele cennych informacji.
Szkolenie dopasowane merytorycznie do uczestników szkolenia. Zarówno szkolenie jak i materiały przydatne i profesjonalne.
Inspektor / Starostwo Powiatowe [27-28.10.2021]
Szkolenie w wyczerpujący sposób poruszyło wszystkie tematy, które mnie interesowały. Podawane przykłady pomogą w wykonywaniu pracy w zamówieniach publicznych.
Główny Specjalista / Szkoła Policji [27-28.10.2021]
Bardzo dobra komunikacja z prowadzącym. Bardzo duża wiedza prowadzącego. Organizacja szkolenia super.
Referent / Regionalne Centrum Medyczne [27-28.10.2021]
Jestem zadowolona z zakresu poruszonych zagadnień. Wykładowca prowadzi szkolenie w sposób jasny i zrozumiały. Było to jedno z lepszych szkoleń w których miałam szansę uczestniczyć.
Specjalista / Szpital Miejski [27-28.10.2021]
Przydatne usystematyzowanie wiedzy. Podoba mi się łączenie art. ustawy w sposób umożliwiający łatwiejsze przeprowadzenie procedur postępowań.
Inspektor / Urząd Gminy [27-28.10.2021]
Szkolenie ciekawe, zawierało dużo informacji praktycznych. Prowadzący z dużą wiedzą, przekazujący ją w przystępny i zrozumiały sposób.
Inspektor / Zarząd Infrastruktury Miejskiej [27-28.10.2021]
Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Materiały przygotowane idealnie, przejrzyste. Prowadzący posiada niesamowitą wiedzę, którą przekazuje w sposób dostępny i zrozumiały.
Starszy Specjalista / Zarząd Infrastruktury Miejskiej [27-28.10.2021]
Szkolenie prowadzone profesjonalnie i zrozumiale, na bardzo wysokim poziomie.
Główny Specjalista / Zespół Szkół Ogólnokształcących [18-19.10.2021]
Szkolenie dobrze zorganizowane, świetna atmosfera.
Kierownik / Dom Pomocy Społecznej [18-19.10.2021]
Szkolenie profesjonalnie przygotowane. Umiejętność wykładowcy przełożenia języka prawniczego na życiowy, Poruszanie tematów niezbędnych do prawidłowego przygotowania zamówienia w świetle nowej ustawy.
Bardzo dużo informacji oraz przykładów w odpowiednim czasie. Prowadzący wyjaśniał wnikliwie [18-19.10.2021]
Bardzo dużo informacji oraz przykładów w odpowiednim czasie. Prowadzący wyjaśniał wnikliwie każde zadane pytanie. Szkolenie bardzo dobrze przygotowane.
Inspektor / Centrum Administracyjnej Obsługi Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych [18-19.10.2021]
Bardzo dużo informacji i szybkie tempo szkolenia, jednak wynika to z obszerności tematyki. Bardzo dobry pomysł z udzielaniem przez prowadzącego odpowiedzi na pytania na bieżąco.
Specjalista / Uniwersytet [18-19.10.2021]
Prowadzenie i forma szkolenia na wysokim poziomie. Bardzo przydatne przykłady wskazywane przez prowadzącego.
Starszy Specjalista / Urząd Marszałkowski [18-19.10.2021]
Prowadzący mec. Łukasz Mackiewicz gwarantuje szkolenie na najwyższym poziomie.
Dyrektor / Firma prywatna [18-19.10.2021]
Zagadnienia przekazane w ciekawy i przystępny sposób. Prowadzący imponuje wiedzą merytoryczną. Organizacja szkolenia bardzo dobra.
Szkolenie bardzo przydatne, prowadzone w interesujący sposób. Prowadzący potrafił zainteresować dość trudnym tematem.
Główny Specjalista / Uniwersytet [18-19.10.2021]
Szkolenie wciągające. Nie nudziłam się ani minuty.
Z-ca Dyrektora / Ogród Zoologiczny [18-19.10.2021]
Super!
Radca prawny / Wojskowy Oddział Gospodarczy [18-19.10.2021]
Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Bardzo dobrze zorganizowane.
Inspektor / Szpital [14-15.10.2021]
Imponująca wiedza prowadzącego szkolenie oraz umiejętne jej przekazanie – szkolenie bardzo pożyteczne, interesujące i wartościowe.
Kierownik / Urząd Marszałkowski [14-15.10.2021]
Jak zwykle mec. Łukasz Mackiewicz prowadził szkolenie z pełnym profesjonalizmem i zaangażowaniem. Polecam szkolenia Pana Mackiewicza!
Referent / Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej [14-15.10.2021]
Szkolenie bardzo dobrze porządkuje krok po kroku przebieg postępowania. Materiały przydatne do pracy.
P.o. Kierownika / Szpital [14-15.10.2021]
Szkolenie bardzo dobre. W okresie dwóch dni wykładowca przekazał bardzo wiele cennych informacji.
Inspektor / Urząd Gminy [14-15.10.2021]
Szkolenie przeprowadzone na najwyższym poziomie. Prowadzący mec. Łukasz Mackiewicz jest mistrzem w prowadzeniu szkoleń tak aby wszyscy zrozumieli Prawo zamówień publicznych.
Inspektor / Urząd Miasta [14-15.10.2021]
Bardzo dobre szkolenie w dobie całkowicie nowej ustawy Prawo zamówień publicznych. Dużo tematów i zagadnień niezbędnych do stosowania w praktyce.
Inspektor / Szpital [14-15.10.2021]
Bardzo dobry przekaz merytoryczny, rzetelny wykładowca i dobra organizacja szkolenia.
Starszy Specjalista / Szpital [14-15.10.2021]
Dobrze przygotowane materiały. Dużo przykładów na większej przejrzystości stosowania przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych.
Z-ca Naczelnika / Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad [14-15.10.2021]
Szkolenie prowadzone w sposób bardzo ciekawy a przekazywane informacje poparte przykładami.
Specjalista / Zakład Gospodarki Odpadami [14-15.10.2021]
Szkolenie bardzo obszerne. Bardzo cenne uwagi oraz tłumaczenie oparte na realnych przykładach.
Inspektor / Urząd Gminy [14-15.10.2021]
Szkolenie zarówno po względem merytorycznym jak i organizacyjnym bardzo profesjonalnie przygotowane.
Główny Specjalista / Urząd Marszałkowski [14-15.10.2021]
Szkolenie spełniło moje oczekiwania. Szkolący w ciekawy i wyczerpujący sposób przekazuje informacje dotyczące danego zagadnienia.
Zastępca Wójta / Urząd Gminy [14-15.10.2021]
Wykładowca w bardzo przystępny i zrozumiały sposób przedstawił zagadnienia dotyczące nowego Prawa zamówień publicznych. Wykładowca profesjonalnie przygotowany do tematu, który przedstawia w ciekawy sposób.
Inspektor / Szpital [14-15.10.2021]
Przejrzyste przekazanie wiedzy. Szkolenie bardzo wartościowe, interesujące i pogłębiające zdobytą wiedzę.
Przydatne aspekty wraz z przykładami z życia codziennego. Prowadzenie szkolenia wraz z obsługą na wysokim poziomie.
Dyrektor / Szpital [25-27.08.2021]
Szkolenie przeprowadzono w sposób profesjonalny i na najwyższym poziomie zarówno pod względem merytorycznym jak i organizacyjnym. Prowadzący wykazał się dużym zorganizowaniem oraz umiejętnością przekazania wiedzy w formie zrozumiałej i kompleksowej dla każdego uczestnika.
Odświeżenie wiedzy z nowego Prawa zamówień publicznych w bardzo efektywny sposób. Wiele ciekawych przykładów i kazusów.
Specjalista / Zakład Unieszkodliwiania Odpadów Komunalnych Sp. z o.o. [25-27.08.2021]
Szkolenie bardzo dobre, wykładowca merytoryczny. Informacje przekazane w sposób zrozumiały.
Kierownik / Uniwersytet [2021.07.30]
Szkolenie bardzo przystępne, materiały przejrzyste. Bardzo wysoka kultura osobista prowadzącego.
Naczelnik / Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej [2021.07.30]
Szkolenie wyczerpujące zagadnienia. Prowadzący chętnie odpowiada na zadane pytania.
Samodzielny Referent / Uniwersytet [2021.07.30]
Szkolący z dużą kulturą osobistą i kulturą mowy. Bardzo duża wiedza i sposób jej przekazania przejrzysty.
Kierownik / Powiatowy Urząd Pracy [2021.07.30]
Informacje przekazane w przystępny sposób. Wykładowa bardzo kompetentny.
Główny Specjalista / Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej [2021.07.30]
Przydatne informacje przekazane w bardzo profesjonalny sposób.
Specjalista / Kopalnia Soli [2021.07.28]
Szkolenie było konkretne i merytoryczne. Informacje przekazane w sposób jasny i zrozumiały.
Starszy Inspektor / Zakład Ubezpieczeń Społecznych [2021.07.28]
Przekazywane informacje w sposób ciekawy, jasny i fachowy, pobudzający zainteresowanie uczestników.
Specjalista / Urząd Miasta i Gminy [2021.07.7-8]
Szkolenie merytoryczne, ciekawe i bardzo przydatne.
Kierownik Marketingu / Aquapark [2021.07.7-8]
Szkolenie bardzo merytoryczne, poparte praktycznymi przykładami.
Kierownik Gospodarczy / Biblioteka [2021.07.7-8]
Dobrze przekazane informacje. Super materiały.
Podinspektor / Urząd Gminy [2021. 07.02]
Szkolenie przeprowadzone bardzo profesjonalnie.
Kierownik / Szpital [2021. 07.02]
Wykładowca doskonale przygotowany, bardzo przystępnie przekazuje wiedzę.
Referent / Szpital [2021. 07.02]
Bardzo przydatne, merytoryczne i zawierające ciekawe wyjaśnienia i casusy.
Inspektor / Urząd Gminy [2021. 07.02]
Bardzo dobre pod względem merytorycznym. Bardzo dobre materiały szkoleniowe.
Kierownik Gospodarczy / Zespół Szkół [2021. 07.02]
Szkolenie prowadzone przez wspaniałego wykładowcę. Bardzo dużo wiedzy, ciekawy i interesujący wykład.
Specjalista / Urząd Wojewódzki [2021.06.30-07.01]
Jestem bardzo zadowolona ze szkolenia Dobrze przygotowany prowadzący, miła, kameralna atmosfera. Wszystko na plus.
Dyrektor / Urząd Gminy [2021.06.30-07.01]
Szkolenie intensywne, dużo przydatnych i praktycznych informacji.
Kierownik / Biblioteka [2021.06.28-29]
Materiały bardzo przydatne. Przekaz czytelny i szeroki zakres wiedzy został przekazany.
Starszy Referent / Wojskowy Oddział Gospodarczy [2021.06.28-29]
Informacje przekazane w bardzo przystępnej formie. Wykładowca przygotowany do szkolenia na najwyższym poziomie.
Dyrektor / Szpital [2021.06.28-29]
Szkolenie prowadzone przez mec. Łukasza Mackiewicza zawsze jest na najwyższym poziomie. Organizacja szkolenia również na wysokim poziomie.
Inspektor / Urząd Miasta [2021.06.24-25]
Szkolenie bardzo ciekawe, poruszono aspekty praktyczne.
Inspektor / Urząd Gminy [2021.06.24-25]
Informacje zostały przekazane w sposób jasny i przystępny. Pozwoliły zrozumieć problematyczne kwestie. Dużo przydatnej wiedzy.
Specjalista / Ośrodek Sportu i Rekreacji [2021.06.24-25]
Szkolenie wysoce merytoryczne. Omówione zostały wszystkie kwestie jak również udzielone zostały odpowiedzi na zadawane pytania i rozwiane wszelkie wątpliwości, mieszane metody przekazu.
Szkolenie przygotowane merytorycznie i organizacyjnie na najwyższym poziomie.
Inspektor / Urząd Miasta [2020.02.19-21]
Bardzo wysoki poziom merytoryczny szkolenia. Wszystko na najwyższym poziomie, bardzo przystępny sposób przekazywania informacji.
Specjalista / Powiatowy Urząd Pracy [2020.02.19-21]
Pełen profesjonalizm. Wykładowca oraz sposób organizacji szkolenia na najwyższym poziomie
Koszt uczestnictwa 1 osoby w szkoleniu wynosi 2.980,- zł w przypadku finansowania szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych. W pozostałych przypadkach koszt szkolenia to 3.660,- zł brutto (VAT 23%) i obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa, pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja), zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych. Dopłata do pokoju 1-os. wynosi 550,- zł (VAT zw) lub 680,- zł (VAT 23%). Dopłata do noclegu z wtorku na środę (1 dzień przed szkoleniem): 570 zł (VAT zw) lub 690,- zł (VAT 23%) – za pok. 1-os, lub 370 zł (VAT zw) lub 470,- zł (VAT 23%) – za osobę w pok. 2-os. OPCJA BEZ NOCLEGÓW: 1.480,- zł (oraz odpowiednio 1.790,- zł w tym VAT 23%) – cena obejmuje udział w szkoleniu, przerwy kawowe, obiady, materiały szkoleniowe, parking. LICZBA MIEJSC OGRANICZONA.
Gwiazda Morza Resort Spa & Sport **** – luksusowy hotel usytuowany w pobliżu plaży. Oferuje bardzo komfortowe pokoje, apartamenty rodzinne oraz apartamenty typu premium. Wszystkie pokoje są klimatyzowane. Na miejscu znajdują się 4 baseny (jeden z nich – odkryty – usytuowany jest na dachu budynku i oferuje widok na morze), świetnie wyposażone sale konferencyjne, saunarium, instytut spa, sala fitness, siłownia i co niespotykane w hotelach – kilkupiętrowa ścianka wspinaczkowa. Restauracja N54 zaprasza na śniadanie i kolację. Druga restauracja, H12, znajduje się w pobliżu wejścia do budynku i specjalizuje się w rybach, makaronach oraz potrawach z grilla. Późną wiosną oraz latem goście mogą korzystać z wyjątkowych ofert Sky Baru i Forest Baru. Odległość od stacji kolejowej wynosi 500 metrów.
Bardzo dobry dojazd komunikacją publiczną (PKP – bezpośrednie połączenia z Trójmiasta w kierunku Helu, do Trójmiasta szybkie połączenia z każdego większego miasta w Polsce).
Bardzo dobry dojazd samochodem do Gdańska, potem obwodnicą Trójmiasta S-6 w stronę Półwyspu Helskiego.
do godz. 12.00 – kwaterowanie uczestników według dostępności pokoi, 12.00-18.00 – zajęcia (obiad: 13.00-14.00):
Blok I: Wprowadzenie
Specyfika udzielania zamówień publicznych w roku 2025. Zmiany wynikające z Ustawy deregulacyjnej oraz uruchomienia środków z KPO.
Zwiększenie efektywności procedur poprzez optymalizację planowania oraz właściwe szacowanie wartości zamówienia.
Planowane zmiany w przepisach.
Blok II: Prawidłowy opis przedmiotu zamówienia i jego szacowanie.
Obszary optymalizacji procedur: planowanie i szacowanie wartości zamówienia.
Wyjaśnienie relacji między budżetem a szacowaniem wartości zamówienia. Niezbędne informacje dla służb księgowych.
Kluczowe zapisy oraz niezbędne zapisy w regulaminach wewnętrznych w zakresie szacowania, z uwzględnieniem specyfiki „pracowników merytorycznych”.
Korzyści na etapie realizacji umowy wynikające z pełnego wykorzystania narzędzi ustawowych: prawo opcji, wznowienia, zamówienia podobne.
Opis przedmiotu zamówienia – współpraca z pracownikiem merytorycznym na etapie przygotowania postępowania i prowadzenia procedury. Prawo opcji w praktyce – najczęstsze błędy Zamawiających.
Optymalizacja zapisów specyfikacji. Unikanie niepotrzebnych zapisów a zwiększenie ilości składanych ofert.
Przygotowanie specyfikacji warunków zamówienia (SWZ) – zawartość SWZ w procedurze poniżej i powyżej progów unijnych. Optymalizacja warunków udziału i kryteriów oceny pod kątem zasady efektywności wydatków publicznych.:
Zasada efektywności jako fundament procedur zakupowych i uzasadnienie wymagań zamawiającego.
Warunki udziału w postępowaniu a wymogi stawiane wykonawcom. Odpowiedni poziom jakości a brak wykluczenia wykonawców, którzy są w stanie wykonać zamówienie. Warunki udziału a ryzyko korekt finansowych w zamówieniach współfinansowanych.
Wzorcowy dobór podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych. Konsekwencje żądania dokumentów niezgodnych z przepisami wykonawczymi.
Korzystanie z potencjału podmiotów trzecich – podmioty trzecie a obowiązek podwykonawstwa.
Zapisy dotyczące wadiów. Kiedy warto żądać wadium – argumenty za i przeciw?
Kryteria oceny ofert – cena 100% – zasady stosowania. Co bada organ kontroli w przypadku zastosowania kryterium ceny przekraczającego 60%.
Aspekty środowiskowe i społeczne jako element obowiązkowy w zapisach SWZ.
Wydatkowanie środków z KPO a wytyczne w zakresie konkurencyjności.
Optymalizacja projektu umowy pod kątem sprawności jej realizacji. Bezpieczne zapisy umów. Co możemy zmienić w naszych projektach – przykłady dobrych rozwiązań?
Blok IV: Badanie i ocena ofert, wybór oferty najkorzystniejszej.
Weryfikacja podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych. Weryfikacja prawidłowości składanych dokumentów.
Wadium wniesione przez konsorcjum. Wadium – wniesienie, zwrot, zatrzymanie. W jakiej postaci należy składać wadium wnoszone w formie niepieniężnej? Jakie są zasady zwrotu wadium „z urzędu” a jakie „na wniosek”? Zwrot wadium a możliwość wyboru oferty – zasady postępowania.
Oświadczenia oraz dokumenty składane przez podmioty, na których zasobach polega Wykonawca:
Zasady ograniczania udziału podwykonawców.
Zasady korzystania z zasobów podmiotów trzecich.
Podmiot trzeci a obowiązek udziału jako podwykonawca. Czy osoba fizyczna może być podmiotem trzecim w przypadku użyczenia zasobu wiedzy i doświadczenia.
Zasady wystosowywania wezwań przez Zamawiającego.
Czyn nieuczciwej konkurencji w zamówieniach publicznych w tym rażąco niska cena składowa a czyn nieuczciwej konkurencji. Jak konstruować wezwanie do wyjaśnień rażąco niskiej ceny. Kiedy zasadne jest ponowne wezwanie. Ocena złożonych wyjaśnień w świetle najnowszego orzecznictwa.
Badanie oferty konsorcjum.
Powtórzenie czynności badania i oceny ofert.
Wybór najkorzystniejszej oferty. Odrzucenie oferty – zasady budowania podstawy prawnej i faktycznej. Zaniechanie odrzucenia oferty a możliwe zarzuty organów kontroli.
Blok V: Sytuacje sporne na linii Zamawiający-Wykonawca
Sytuacje sporne na etapie poprzedzającym składanie ofert.
Błędy zamawiającego związane ze zbiorczym udzielaniem odpowiedzi na pytania Wykonawców.
Modyfikacje specyfikacji wynikające z działań Zmawiającego lub pytań Wykonawców.
Co robić kiedy pytanie nie jest pytaniem o wyjaśnienie treści specyfikacji.
Konsekwencje dla Zamawiającego braku udzielenia odpowiedzi na pytanie złożenie po ustawowym terminie a wskazujące na błąd Zamawiającego – strategie działań Wykonawców a bezpieczeństwo osób odpowiedzialnych w jednostce.
Sytuacje sporne po otwarciu ofert:
Ocena spełnienia warunków udziału w postępowaniu. Zasady stosowania wezwania do wyjaśnień a wezwania do uzupełnienia.
Oferta niezgodna z warunkami zamówienia.
Obowiązkowe poprawienie omyłek w ofertach – zakres działań zamawiającego – konsekwencje przedwczesnego odrzucenia oferty w przypadku zamówień współfinansowanych ze środków UE.
Błędy w zakresie badania i oceny w zakresie występowania rażąco niskiej ceny.
Kiedy wymagane jest nowe postępowanie o udzielenie zamówienia.
Blok VI: Niuanse proceduralne – Case Study.
3.
Dzień III – piątek, 25 kwietnia:
do godz. 9.00 śniadanie, 9:00-11.00 – zajęcia, 11.00 – II śniadanie; do godz. 11.30 – wykwaterowanie uczestników
Blok VII: Optymalna umowa w zamówieniach publicznych i jej realizacja.
Zapisy umowy utrudniające jej późniejszą realizację Elementy umowy generujące prawdopodobieństwo konfliktu sądowego z Wykonawcą.
Praktyczne problemy związane z realizacją umowy o udzielenie zamówienia publicznego – przegląd.
Zabezpieczenie i obrona interesów Zamawiającego w umowie a możliwe zarzuty organów kontroli w oparciu o nieprecyzyjne zapisy umów.
Bezpieczne zmiany umowy w przypadku współfinansowania ze środków UE.
Ogłoszenie o wykonaniu umowy a naruszenie dóbr osobistych Wykonawcy – Case Study.
Blok VIII: Podsumowanie szkolenia.
DOJAZD DO MIEJSCA SZKOLENIA
UCZESTNICY
Szkolenie przeznaczone jest głównie dla:
pracowników działów zamówień publicznych,
osób sprawujących nadzór nad procedurami zamówień publicznych w jednostce,
kierowników jednostek,
członków komisji przetargowych,
pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie lub prowadzenie postępowań do i powyżej progu stosowania ustawy,
pracowników różnych działów odpowiedzialnych za szacowanie i opis przedmiotu zamówienia,
wykonawców zainteresowanych pozyskaniem wiedzy praktycznej,
osób kontrolujących zamówienia publiczne,
innych osób zainteresowanych poszerzeniem, uaktualnieniem swojej wiedzy na temat zamówień publicznych w praktycznym stosowaniu.
METODOLOGIA
Szkolenie stacjonarne prowadzone jest metodą interakcyjną, metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia na numer faksu: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777 lub adres poczty elektronicznej: szkolenia@noweprzetargi.pl.
W razie dodatkowych pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777, 801 889 888.