noweprzetargi.pl

e-Doręczenia. Nowe zasady korespondencji elektronicznej  w organach administracji publicznej w 2025 roku.

Prowadzący:

mec. Marcin Adamczyk

Termin:

08.04.2025 (za 74 dni)

Czas Trwania:

1 dzień
6 godz. zegarowych - szkolenie trwa od 8:30 do 14:30

Miejsce:

ONLINE

Cena VAT zwolniony:

590 zł

Cena z VAT 23%:

600 zł

mec. Marcin Adamczyk

mec. Marcin Adamczyk

Radca prawny, członek Rady OIRP w Olsztynie (bieżącej kadencji). Ekspert Ministra Administracji i Cyfryzacji w ramach projektu „Dobre Prawo – Sprawne Rządzenie”. Jest adiunktem na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie. Mec. Adamczyk jest autorem i współautorem dziesiątek opinii prawnych publikowanych w ramach Bazy Dobrych Praktyk Administracyjnych na stronie internetowej Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji. Członek Grupy Roboczej ds. Ochrony Danych Osobowych działającej przy Ministrze Cyfryzacji. Jest Trenerem i z zakresu procedury administracyjnej oraz tematyki pokrewnej (RODO, informacja publiczna). Członek Etatowy Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie (w latach 2005-2011) – doskonale zorientowany w specyfice funkcjonowania podmiotów administracji rządowej i samorządowej. Ceniony za ciekawy a jednocześnie bardzo konkretny styl prowadzenia zajęć, znany z przejrzystych i jednoznacznych odpowiedzi na pytania. W chwili obecnej jeden z najbardziej cenionych ekspertów z zakresu procedury administracyjnej. W przeciągu ostatnich lat na terenie całego kraju przeprowadził kilkaset szkoleń z zakresu procedury administracyjnej, poszczególnych elementów KPA oraz RODO.

CELE SZKOLENIA:

Od 1 stycznia 2025 r. administracja publiczna, w tym JST, zobligowana jest do posiadania nowego adresu do doręczeń elektronicznych. Uczestnicy szkolenia dowiedzą się jak wyglądają  zasady doręczeń w okresie przejściowym, na czym polega hierarchia doręczeń, jakie są skutki doręczania na adres zwykłej poczty elektronicznej, jakie są konsekwencje wpisania adresu do doręczeń do bazy adresów do doręczeń  (dla podmiotów już wpisanych i tych, które się dopiero wpiszą). Ponadto zostaną również przedstawione skutki procesowe wynikające z nowych zasad, w tym m.in. chwila doręczenia oraz dowód otrzymania, jako moment, od  którego  liczymy terminy procesowe, zasady i skutki doręczania wydruków korespondencji. Uczestnik szkolenia  powinien  nabyć  umiejętności  pozwalające  mu  na  zgodne  z prawem  doręczanie  oficjalnej korespondencji.

 

KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA W SZKOLENIU:
Zmiany prawa zmuszają każdy organ administracji publicznej do stosowania nowych zasad doręczeń opartych o doręczenie elektroniczne. Brak umiejętności i brak wiedzy w tym zakresie, skutkować będzie paraliżem jednostki z uwagi na brak wejścia w życie wszelkich pism z uwagi na błędne doręczenie. Szkolnie jest konieczne dla wszystkich pracowników administracji publicznej, na-stawione jest na praktyczne zagadnienia i umiejętności niezbędne w pracy każdego urzędnika.

ZAKRES SZKOLENIA:

1.

Wprowadzenie. Geneza E-administracji i bezpieczeństwo E-administracji. Ustawa o doręczeniach.

  1. od kiedy JST musi posiadać adres do doręczeń elektronicznych?
  2. jak długi będzie okres przejściowy i jakie będą zasady doręczania korespondencji w jego trakcie?
  3. e-doręczenia – zasady doręczeń i ich skutki;
  4. rejestrowane doręczenie elektroniczne a publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego;
  5. baza adresów elektronicznych (dane przetwarzane w bazie, skutki wpisu do bazy adresów elektronicznych);
  6. nowe usługi (rodzaje) doręczeń: publiczna usługa rejestrowanego doręczenia elektronicznego, publiczna usługa hybrydowa;
  7. doręczenia elektroniczne z EZD i bez – jak przygotować organ do e-doręczeń?
2.

Definicje i skutki prawne rozumienia dokumentu elektronicznego:

Dowody związane z doręczeniem:

  • dowód nadania,
  • dowód otrzymania,

Archiwizacja dowodów doręczenia.

3.

Nowa zasada pisemności i jej konsekwencje:

    1. załatwianie sprawy „bez człowieka”;
    2. załatwianie sprawy on-line;
    3. rodzaje podpisów elektronicznych i ich prawne aspekty (w tym zasady podpisywania pism kierowanych do organów administracji w trybie k.p.a. a zasady uwierzytelniania pism wynikające z przepisów materialno-prawnych).
4.

Zasady składania podań utrwalonych w postaci elektronicznej:

    1. podanie utrwalone w postaci elektronicznej a dokument elektroniczny;
    2. nowy adres do doręczeń – kto go przyznaje, kto musi go mieć, jak wygląda, ile adresów będzie w jednej jednostce?
    3. konsekwencje prawne składnia pism na adres poczty do doręczeń (zwykłym mailem);
    4. pouczenie o zasadach prowadzenia korespondencji elektronicznej z organem;
    5. czy należy podpisywać załączniki składane przez ePUAP czy tylko pismo główne?
    6. jak weryfikuje się podpisy składane elektronicznie?
    7. od kiedy  liczymy  terminy załatwienia sprawy w przypadku wpłynięcia pism utrwalonych w postaci elektronicznej?
5.

Doręczenia elektroniczne po zmianach:

    1. nowa siatka pojęciowa (dokument doręczenia);
    2. hierarchia doręczeń:
  • publiczna  usługa  rejestrowanego  doręczenia  elektronicznego  –  zasady  prowadzenia  korespondencji, dowody z nią związane, omówienie schematu PURDE,
  • publiczna usługa hybrydowa – zasady prowadzenia korespondencji, dowody z nią związane,
  • PUH a art. 393 k.p.a.
  1. wyjątki od doręczenia elektronicznego;
  2. adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych i konsekwencje jego wpisania do bazy po nowelizacji ustawy o doręczeniach elektronicznych;
  3. jak należy doręczać korespondencję, jeśli nowy adres do doręczeń już jednostka posiada – na ten adres czy przez ePUAP?
  4. czy można (i do kogo) doręczać przez ePUAP?
  5. domniemane doręczenie w przypadku ePUAP po nowelizacji UDE;
  6. upoważnienie do odbioru i wysyłania korespondencji elektronicznej;
  7. rozliczenie finansowe doręczeń elektronicznych.
6.

Dyskusja – odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.

UCZESTNICY
METODOLOGIA
INFORMACJE DODATKOWE
ZAREZERWUJ MIEJSCE NA SZKOLENIU
CHCESZ WIEDZIEĆ WIĘCEJ NA TEMAT TEGO SZKOLENIA?