Trener i doradca w zakresie zamówień publicznych od ponad dwudziestu lat. Wykładowca studiów podyplomowych na Politechnice Gdańskiej. Jeden z 28 Atestatorów procedur udzielania zamówień przez zamawiających sektorowych, akredytowany przez Urząd Zamówień Publicznych do przeprowadzania okresowego badania procedur związanych z udzielaniem zamówień w celu wydania świadectwa atestacji (decyzja Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych nr AT/5521/05 z dnia 13 grudnia 2005 r.). Wykształcenie wyższe prawnicze, ukończył także kierunkowe studia podyplomowe na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Gdańskiego. Szkoli, doradza, sporządza opinie i ekspertyzy prawne oraz reprezentuje strony w postępowaniach przed sądami i Krajową Izbą Odwoławczą. Posiada szeroką wiedzę i bogate doświadczenie praktyczne w prowadzeniu postępowań związanych z udzielaniem zamówień publicznych.
Specjalista / .... [16.11.2021]
Nic dodać nic ująć – zawsze rewelacja.
Specjalista / Powiatowy Urząd Pracy [16.11.2021]
Jak zwykle szkolenie na najwyższym poziomie.
Specjalista / Urząd Gminy [16.11.2021]
Szkolenie w bardzo przejrzysty i dokładny sposób zobrazowało omawiane zagadnienia. Wiedza i informacje przekazane w ciekawy i interesujący sposób.
Starszy Referent / Uczelnia Wyższa [16.11.2021]
Szkolenie bardzo merytoryczne. Dużo szczegółowych informacji.
Starszy Inspektor / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej [16.11.2021]
Spotkanie merytoryczne, wykładowca komunikatywny.
Specjalista / Powiatowy Urząd Pracy [16.11.2021]
Szkolenie bardzo ciekawe i niezwykle przydatne.
Starszy Intendent / Dom Pomocy Społecznej [23.10.2021]
Bardzo duży nacisk na szczegóły ważne i często pomijane, jednak niezwykle istotne.
Kierownik / Zarząd Komunikacji Miejskiej [23.10.2021]
Materiały bardzo dobrze opracowane. Sposób prowadzenia szkolenia profesjonalny, warunki przeprowadzonego spotkania odpowiednie dla ilości osób szkolonych. Omawiane zagadnienia zgodne z tematem i zakresem szkolenia.
Inspektor / Urząd Gminy [21.10.2021]
Konkretne i przejrzyste informacje. Przydatne materiały szkoleniowe.
Inspektor / Urząd Gminy [21.10.2021]
Szkolenie przeprowadzone profesjonalnie.
Kierownik / Dom Pomocy Społecznej [21.10.2021]
Szkolenie o zakresie w pełni wyczerpujące temat najwyżej wykorzystywanych trybów postępowań.
Kierownik / Regionalne Centrum Krwiodawstwa i Krwiolecznictwa [21.10.2021]
Szkolenie profesjonalne, rzeczowe, kultura osobista prowadzącego.
Podinspektor / Urząd Gminy [19.10.2021]
Szkolenie przeprowadzony w sposób profesjonalny. Wykładowca zaprezentował szeroką wiedzę w temacie szkolenia.
Inspektor / Szpital Wojewódzki [19.10.2021]
Szkolenie bardzo przydatne. Profesjonalne podejście wykładowcy, konkretne informacje.
Specjalista / Uniwersytet [19.10.2021]
Szkolenie bardzo wartościowe. Dużo cennych informacji. Miejsce szkolenia atrakcyjne.
Zastępca Dyrektora / Powiatowy Urząd Pracy [12.10.2021]
Zarówno materiały jak i wykładowca – bardzo dobrze przygotowane. Szkolenie godne polecenia.
Inspektor / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej [12.10.2021]
Szkolenie wyczerpujące i bogate merytorycznie.
Specjalista / Powiatowy Urząd Pracy [12.10.2021]
Szkolenie przydatne, jak zawsze miło i sympatycznie. Duży poziom wiedzy wykładowcy, który w profesjonalny sposób został przekazany.
Specjalista / Powiatowy Urząd Pracy [12.10.2021]
Jak zwykle szkolenie na najwyższym poziomie merytorycznym.
Referent / Zarząd Dróg miejskich i Komunikacji Publicznej [29-30.09.2021]
Szkolenie prowadzone na najwyższym poziomie, ogromna wiedza z zakresu zamówień publicznych prowadzącego oraz przykłady praktyczne. Prezentacja czytelna i przejrzysta.
Kierownik / Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna [29-30.09.2021]
Szkolenie prowadzone na bardzo wysokim poziomie. Omawiane praktyczne przykłady z problematyki zamówień, bardzo przydatne.
Samodzielny Referent / zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej [29-30.09.2021]
Szkolenie prowadzone przez bardzo kompetentnego wykładowcę na wysokim poziomie. Bardzo wiele kwestii, wątpliwości, które miałam zostały rozwiane. Mała grupa jest dodatkowym atutem.
Kierownik / Straż Miejska [29-30.09.2021]
Szkolenie przydatne w pracy, zawierało dużo praktycznych uwag. Duża wiedza prowadzącego szkolenie.
Referent / Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej MSWIA [21.09.2021]
Szkolenie ujednoliciło posiadaną wiedzę z zakresu Prawa zamówień publicznych. Wykładowca posiada obszerną wiedzę dzięki, której na wszelkie pytania zostały udzielone odpowiedzi. Bardzo dobrze przeprowadzone szkolenie – satysfakcjonujące w 100 procentach.
Referent / Zakład Wodociągów i Kanalizacji [21.09.2021]
Szkolenie prowadzone w sposób czytelny, przejrzysty i łatwy do zrozumienia. Jakość przekazywania wiedzy i kwestie organizacyjne na bardzo wysokim poziomie.
Referent / Miejski Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej [21.09.2021]
Szkolenie bardzo interesujące. Wykładowca potrafi przekazać wszystkie niezbędne informacje w prosty i zrozumiały sposób początkującym jak i doświadczonym słuchaczom.
Starszy Inspektor / Dom Pomocy Społecznej [21.09.2021]
Szkolenie przygotowane i przeprowadzone bardzo profesjonalnie. Informacje, które uzyskałem pozwolą mi poprawnie sporządzić specyfikację.
Inspektor / Dom Pomocy Społecznej [21.09.2021]
Duży plus za prowadzenie szkolenia w sposób przejrzysty i zrozumiały oraz odnoszenie się w między czasie do pytań i uwag uczestników. Nie czytanie tylko suchych reguł znajdujących się w prezentacji.
…. / Powiatowy Zarząd Dróg [21.09.2021]
Szkolenie bardzo ciekawe i profesjonalne. Informacje przydatne i cenne, które mogą być wykorzystane w praktyce.
Kierownik / Centrum Kultury [28.07.2021]
Szkolenie oparte na praktyce co czyni je bardzo dobrym.
Podinspektor / Urząd Gminy [28.07.2021]
Szkolenie bardzo przydatne i w praktyce i w teorii. Wyczerpało ono moje pytania na temat zamówień publicznych.
Dyrektor / Centrum Kultury [28.07.2021]
Szkolenie cenne pod względem bezpośrednio przekazywanej wiedzy, świetnie uporządkowanej. Swoisty spokój prowadzenia szkolenia z atmosferą bardzo otwartą i wieloma przykładami.
Dyrektor / Dom Pomocy Społecznej [28.07.2021]
Szkolenie merytoryczne, prowadzone w sposób przystępny i oparty na przykładach.
Kierownik / Galeria Miejska [28.07.2021]
Rzetelnie przekazana wiedza. Szkolenie bardzo profesjonalne.
Kierownik / Dom Pomocy Społecznej [28.07.2021]
Szkolenie merytorycznie bardzo dobre. Prowadzący udzielał wszystkich odpowiedzi.
Specjalista / Nadleśnictwo [13.07.2021]
Wiedza przekazana w sposób profesjonalny. Udzielanie odpowiedzi w sposób wyczerpujący.
Ekspert / Szkoła Policji [13.07.2021]
Szkolenie przebiegło zgodnie z zaplanowanym harmonogramem. Bardzo dobrze dobrana tematyka oraz materiały szkolenia. Prowadzący szkolenie w sposób przystępny i profesjonalny przestawił zagadnienia stanowiące jego temat.
Podinspektor / Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej [13.07.2021]
Szkolenie przeprowadzone profesjonalny sposób. Wiedza przekazana w sposób zrozumiały. Dobre materiały szkoleniowe.
Sekretarz / Urząd Gminy [13.07.2021]
Dużo przydatnych informacji dotyczących praktycznej strony Prawa zamówień publicznych. Komunikatywny prowadzący.
Kierownik / Urząd Miejski [13.07.2021]
Szkolenie rzeczowe oraz merytoryczne, przydatne w pracy zawodowej.
Inspektor / Urząd Miejski [13.07.2021]
Szkolenie stacjonarne po 2 latach – to jest to!
Specjalista / Urząd Miejski [13.07.2021]
Szkolenie bardzo dobrze przygotowane pod względem merytorycznym. Wykładowca praktycznie odpowiada na wszystkie zadawane przez uczestników pytania i udziela wszelkich niezbędnych informacji.
Kierownik Referatu / Urząd Gminy [17-18.06.2021 ]
Rzeczowe, wyczerpujące informacje. Dobra atmosfera sprzyjająca dyskusjom poszerzającym zdobyte informacje.
Starszy Inspektor / Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej [17-18.06.2021 ]
Szkolenie bardzo szczegółowe, przydatne materiały, szeroki zakres informacji.
Inspektor / Urząd Gminy [17-18.06.2021 ]
Bardzo konkretne szkolenie z dużą dawką wiedzy. Prowadzący świetnie potrafił odpowiedzieć na nurtujące nas pytania.
Inspektor/ Urząd Miejski [2020.07.31]
Szkolnie na najwyższym poziomie. Bardzo duża wiedz i ogromne doświadczenie Prowadzącego. Możliwość zadawania pytań i uzyskanie odpowiedzi na każde zapytanie.
Referent / Gmina [2020.07.31]
Dobrze dobrany temat szkolenia biorąc pod uwagę tematykę zamówień publicznych. Wykładowca doświadczony z bardzo dobrą umiejętnością przekazywania wiedzy.
Kierownik / Przedsiębiorstwo Komunalne [2020.07.29]
Bardzo merytoryczne, profesjonalne podejście Wykładowcy. Wzorowe zasady bezpieczeństwa.
Specjalista / Zakład Usług Miejskich [2020.07.29]
Szkolenie bardzo konkretne, utrzymane w tematyce wykładu.
Specjalista / Zakład Usług Miejskich [2020.07.29]
Przydatne informacje przekazywane w sposób metodyczny i przemyślany przez osobę z wiedzą nie tylko teoretyczną, ale i praktyczną.
... / Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji [2020.07.10]
Wykładowca posiada bogatą wiedzę. Szkolenie poprowadzone ciekawie.
Podinspektor / Urząd Gminy [2020.07.08]
Dużo rzeczowych i konkretnych informacji. Bardzo dobry kontakt z prowadzącym.
Starszy Inspektor / Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji [2020.03.10]
Przekazanie informacji w sposób przejrzysty, ciekawy i bardzo przydatny w praktyce.
Szkolenie prowadzone w bardzo jasny i przejrzysty sposób. Prowadzący odpowiadał precyzyjnie na zadane pytania przytaczając przykłady ułatwiające zrozumienie danego zagadnienia.
Szkolenie merytoryczne, wyczerpujące i rzeczowe. Sposób przekazywania informacji bardzo czytelny.
ZAKRES SZKOLENIA:
1.
Wprowadzenie:
obligatoryjna komunikacja elektroniczna w świetle przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych
usługi zaufania i identyfikacji elektronicznej a komunikacja elektroniczna w postępowaniach o udzielenie zamówienia
e-Zamówienia – platforma dostępna także w zakresie modułu ofertowania
komercyjne platformy zakupowe – odpłatna alternatywa, ale czy warto?
2.
Platforma e-Zamówienia a dokumenty zamówienia:
dopuszczalne kanały komunikacji elektronicznej w postępowaniu – kiedy można odstąpić od stosowania środków komunikacji elektronicznej?
przygotowanie dokumentów zamówienia w aspekcie wymogów dotyczących komunikacji elektronicznej,
niezbędne minimum sprzętowe i programowe po stronie zamawiającego i wykonawcy,
czy personel zamawiającego musi dysponować kwalifikowanym, zaufanym albo osobistym podpisem elektronicznym?
informacje niezbędne do przeprowadzenia postępowania przy użyciu środków komunikacji elektronicznej, przygotowania, złożenia i otwarcia ofert – obligatoryjny element Specyfikacji Warunków Zamówienia ukierunkowany na faktyczne możliwości i wymagania platformy e-Zamówienia.
3.
Zajęcia praktyczne (przygotowanie, rejestracja i wszczęcie postępowania przy użyciu platformy e-Zamówienia):
rejestracja postępowania,
zamieszczenie ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych,
co z ogłoszeniami przekazywanymi do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej – czy użycie eNotices2 jest konieczne?
wszczęcie postępowania a strona internetowa prowadzonego postępowania,
udostępnienie Specyfikacji Warunków Zamówienia na stronie internetowej prowadzonego postępowania,
sposób składania ofert – właściwe ustawienia postępowania (m.in. w zakresie formularza interaktywnego),
wstępne oświadczenie – funkcjonalność JEDZ na platformie e-Zamówienia.
4.
Zajęcia praktyczne (wyjaśnienia i zmiany SWZ skutkujące koniecznością zmiany ogłoszenia o zamówieniu):
złożenie wniosku o wyjaśnienie SWZ – jak działa formularz do komunikacji?
udostępnianie wyjaśnień oraz modyfikacji SWZ na stronie internetowej prowadzonego postępowania,
zamieszczenie ogłoszenia o zmianie ogłoszenia zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
5.
Zajęcia praktyczne (złożenie i otwarcie ofert):
złożenie i wycofanie oferty – na co zwrócić uwagę?
powtórne złożenie oferty,
informacja o wysokości środków finansowych – ograniczenia platformy e-Zamówienia i sposoby ich obejścia,
upływ terminu składania i otwarcia ofert,
otwarcie ofert,
informacja o ofertach otwartych, a informacja o ofertach złożonych.
6.
Zajęcia praktyczne (badanie ofert):
badanie i ocena e-ofert – sprawdzenie poprawności każdego z dopuszczonych prawem podpisów elektronicznych, ocena poprawności oferty a problem wygasłych certyfikatów, dostępne narzędzia informatyczne, walidacja – czy jest konieczna?
dokument elektroniczny a elektroniczna kopia, poświadczanie elektronicznej kopii za zgodność z oryginałem – czy mogę mieć dwa takie same oryginalne dokumenty elektroniczne?
dokumenty „urzędowe” dostępne w postaci elektronicznej,
„pułapki” podpisu elektronicznego m.in. znacznik czasu – czy podpisanie oferty faktycznie jest tak skomplikowane?
weryfikacja i walidacja podpisu elektronicznego.
7.
Dyskusja – odpowiedzi na pytania uczestników szkolenia.
UCZESTNICY
Szkolenie przeznaczone jest głównie dla:
pracowników działów zamówień publicznych,
osób sprawujących nadzór nad procedurami zamówień publicznych w jednostce,
kierowników jednostek,
członków komisji przetargowych,
pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie lub prowadzenie postępowań do i powyżej progu stosowania ustawy,
pracowników różnych działów odpowiedzialnych za szacowanie i opis przedmiotu zamówienia,
wykonawców zainteresowanych pozyskaniem wiedzy praktycznej,
osób kontrolujących zamówienia publiczne,
innych osób zainteresowanych poszerzeniem, uaktualnieniem swojej wiedzy na temat zamówień publicznych w praktycznym stosowaniu.
METODOLOGIA
Szkolenie poprowadzone online za pośrednictwem przeglądarki internetowej z wykorzystaniem interaktywnych narzędzi: strumień video na żywo, prezentacje multimedialne, współdzielenie pulpitu, tablice interaktywne.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia na numer faksu: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777 lub adres poczty elektronicznej: szkolenia@noweprzetargi.pl.
UWAGA!!! Jeśli pracujesz zdalnie bez dostępu do pieczątek, skanera i osób decyzyjnych – wypełnij kartę zgłoszeniową i odeślij do nas. Na uzupełnienie formalności dajemy Ci 30 dni od dnia szkolenia.
Istnieje możliwość organizacji szkolenia w formule szkolenia zamkniętego – realizowanego na zlecenie zamawiającego we wskazanym czasie. Główną zaletą organizowanych przez nas szkoleń zamkniętych jest dopasowanie ich zakresu do indywidualnych potrzeb konkretnego klienta.
W razie dodatkowych pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777, 801 889 888.