Warsztaty Zamówień Publicznych: Praktyka i orzecznictwo przy udzielaniu zamówień publicznych w 2023 roku. Od planu zamówień do wykonania umowy z omówieniem przypadków dokonywania zmian umowy.
Prawnik, były członek Rady Zamówień Publicznych przy Prezesie UZP. Członek Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Konsultantów Zamówień Publicznych a w poprzedniej kadencji jego Prezes. W poprzednich latach pracownik Departamentu Prawnego Urzędu Zamówień Publicznych oraz Ministerstwa Finansów. Od lat bierze udział w procesie legislacyjnym związanym ze zmianami w systemie zamówień publicznych. Przez sześć lat był rzecznikiem dyscypliny finansów publicznych. Posiada szeroką praktyczną wiedzę z zakresu zamówień publicznych oraz tematyki związanej z finansami publicznymi. Znany i ceniony trener, doświadczony konsultant, ceniony za konkretny przekaz wiedzy i pewnie udzielane odpowiedzi na pytania.
Szkolenie bardzo rzeczowe, przystępne z odniesieniem do konkretnych przykładów i sytuacji.
Główny Specjalista / Urząd Miasta [14.10.2021]
Szkolenie przygotowane profesjonalnie – wysokie kompetencje osoby prowadzącej szkolenie.
Szkolenie bardzo merytoryczne i świetnie prowadzone. Porusza istotne i praktyczne zagadnienia. [14.10.2021]
Szkolenie bardzo merytoryczne i świetnie prowadzone. Porusza istotne i praktyczne zagadnienia.
Główny Specjalista / Ośrodek Przetwarzania Informacji [14.10.2021]
Szkolenie interesujące. Wykładowca posiadający ogromną wiedzę i potrafiący ją przekazać w sposób prosty i trafiający do słuchaczy.
Kierownik / Ośrodek Przetwarzania Informacji [14.10.2021]
Szkolenie w punkt. Wykładowca poruszył kluczowe zagadnienia, zgodnie z programem szkolenia.
Główny Specjalista / Ministerstwo [14.10.2021]
Praktyczne informacje, które przydadzą się podczas wykonywanej pracy. Wykładowca z umiejętnością przekazu i dzielenia się wiedzą, inspiruje do działania.
Radca Prawny / Urząd Miasta [14.10.2021]
Bardzo przydatne informacje pod względem praktycznym. Duże doświadczenie wykładowcy, syntetyczny przekaz informacji.
Główny Specjalista / Zakład Ubezpieczeń Społecznych [14.10.2021]
Szkolenie bardzo ciekawe. Informacje i materiały będą przydatne w pracy na zajmowanym przeze mnie stanowisku.
Zespół ds. Zamówień Publicznych / Starostwo Powiatowe [2021.09.08-10]
Szkolenie pod każdy względem bardzo dobre. Wszystko powyżej oczekiwań, począwszy od merytoryki a zakończywszy na komforcie.
.... / Sektor obronności [2021.09.08-10]
Bardzo wysoki standard i poziom szkolenia. Profesjonalizm i bardzo zrozumiały przekaz. Gratulacje!
Kierownik Sekcji Zamówień Publicznych / ....... [2021.09.08-10]
Szkolenie na najwyższym poziomie
Zastępca Głównego Księgowego / Sektor obronności [2021.09.08-10]
Szkolenie na bardzo wysokim poziomie. Atmosfera miła i przyjacielska. Wykładowca z ogromną wiedzą i doświadczeniem.
.... / Centrum Usług Wspólnych [2021.09.08-10]
Profesjonalne przygotowanie wykładowcy. Szkolenie przeprowadzone z zachowaniem najwyższych standardów.
Ekspert / Zamawiający sektorowy [2021.09.08-10]
Super prowadzący, super panowie z firmy. Bardzo merytoryczne, ogromna wiedza prowadzącego.
Najlepsze szkolenie w jakim miałam przyjemność uczestniczyć. Super prowadzący, wspaniali organizatorzy, miłe towarzystwo, odpowiedni zakres merytoryczny – czego chcieć więcej?
Główny Specjalista / Urząd Marszałkowski [2019.10.23-25]
Szkolenie merytorycznie jak zwykle na bardzo wysokim poziomie. Organizatorzy rewelacyjni, więc nie ma co narzekać.
Starszy Inspektor / Urząd Wojewódzki [2019.10.23-25]
Świetne szkolenie, w świetnym miejscu. Pełen profesjonalizm w każdym aspekcie.
Specjalista / Zarząd Dróg Wojewódzkich [2019.09.25-27]
Rewelacyjny prowadzący.
... / Kancelaria Prawna [2019.09.25-27]
Szkolenie merytorycznie dopracowane w każdym względzie. Wykładowca z ogromną wiedzą, którą potrafi przełożyć na praktykę.
Specjalista / Miejski Zakład Obsługi [2019.09.25-27]
Bardzo przydatne szkolenie prowadzone w sposób ciekawy. Przydatne materiały szkoleniowe (obszerne z ładną szatą graficzną).
... / Centrum Kultury [2019.04.10-12]
Szkolenie bardzo przydatne w pracy, przystępny przekaz wiedzy. Bardzo rzeczowy wykładowca, przedstawił temat dogłębnie i profesjonalnie, od teorii którą na każdym kroku popierał przykładami z życia.
... / Muzeum Sztuki [2019.04.10-12]
Szkolenie o bardzo ciekawej tematyce, wzorowo przygotowane merytorycznie i organizacyjnie. Materiały szkoleniowe zgodne z tematyką szkolenia, wykładowca z wiedzą praktyczną z zakresu elektronizacji zamówień publicznych.
... / Urząd Gminy [2019.04.10-12]
Bardzo dobrze przygotowany prowadzący. Szkolenie świetne merytorycznie. Bardzo przyjazna i otwarta postawa reprezentantów organizatora. Materiały szkoleniowe na wysokim poziomie.
... / Urząd Gminy [2019.04.10-12]
Szkolenie bardzo dobre merytorycznie. Bardzo dobry przekaz informacji. Wszystko na wysokim poziomie. Organizacje całego szkolenia oceniam na bardzo wysokim poziomie począwszy od hotelu i sali, kończąc na materiałach szkoleniowych i świetnym wykładowcy.
Koszt uczestnictwa 1 osoby w szkoleniu wynosi 2.680,- zł w przypadku finansowania szkolenia w co najmniej 70% ze środków publicznych. W pozostałych przypadkach koszt szkolenia to 3.295,- zł brutto (VAT 23%) i obejmuje udział w szkoleniu, materiały szkoleniowe, certyfikat uczestnictwa, pełne wyżywienie (śniadanie, obiad, kolacja), zakwaterowanie w pokojach 2-osobowych. Dopłata do pokoju 1-os. wynosi 590,- zł (VAT zw) lub 720,- zł (VAT 23%). Dopłata do noclegu z wtorku na środę (1 dzień przed szkoleniem): 490 zł (VAT zw) lub 600,- zł (VAT 23%). OPCJA BEZ NOCLEGÓW: 1.380,- zł (oraz odpowiednio 1.690,- zł w tym VAT 23%) – cena obejmuje udział w szkoleniu, przerwy kawowe, obiady, materiały szkoleniowe. LICZBA MIEJSC OGRANICZONA.
Miejsce szkolenia: Hotel Grand Lubicz ***** położony w Ustce w odległości zaledwie 500 m od brzegu morza, oferuje najwyższy standard wypoczynku. Obiekt położony na obszarze 2,5 ha, jest największym i najlepiej wyposażonym kompleksem tego typu na Wybrzeżu. Niewiele miejsc w tym rejonie może poszczycić się podobnym standardem. Wszystkie pokoje zostały urządzone w nowoczesnej stylistyce, zaprojektowanej z myślą o zapewnieniu komfortu i dobrego samopoczucia. Design oraz wyposażenie pokoi z pewnością sprostają najbardziej wymagającym gustom. Pobyt w Hotelu uatrakcyjni pobyt w strefie Spa & Wellness lub relaks w gabinetach masażu, na basenie czy w fantastycznym dwupoziomowym hotelowym aquaparku. Kompleks wodnej rozrywki w hotelu Grand Lubicz ***** obejmuje – na parterze: basen sportowy, basen rekreacyjny o powichrzeni niemal 500 m kw. ze zjeżdżalnią, sztuczną rzeką oraz leżankami wodno-powietrznymi, trzy 12-osobowe wanny z hydromasażem, brodzik, saunę fińską, łaźnię; na piętrze: basen rekreacyjny z basenem zewnętrznym o powierzchni niemal 400 m kw.
do godz. 11.00 – kwaterowanie uczestników według dostępności pokoi, 11.00-18.00 – zajęcia (obiad: 13.00-14.00):
Blok I – Wprowadzenie
Punkty krytyczne w procedurach prowadzonych w 2023 roku – najnowsze orzecznictwo i interpretacje przepisów.
Przygotowanie się do postępowania na dostawy, usługi roboty budowlane w szczególności w przypadku braku czasu na jej przeprowadzenie i jego wpływ na dalsze losy procedury:
Opis przedmiotu zamówienia – zasady dokonywania opisu zgodnie z przepisami ustawy.
Szacowanie wartości zamówienia – w tym ustalenie wartości zamówienia na roboty budowlane tego samego rodzaju na różnych obiektach, postępowanie przy udzielaniu zamówień nieplanowanych. Aktualne opinie i interpretacje.
Tworzenie wzorcowego dokumentu SWZ na dostawy, usługi, roboty budowlane. Specyfikacja warunków zamówienia – kiedy zamawiający zobligowany jest przygotować SWZ a jeśli nie SWZ to co?
Korzystanie z potencjału innego podmiotu w postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego – najciekawsze orzeczenia i opinie prawne w tym temacie.
Blok II – Zagadnienia problemowe mające kluczowe znaczenie dla prowadzonej procedury poniżej i powyżej progów unijnych W PRAKTYCZNYM, ĆWICZENIOWYM UJĘCIU w obliczu najnowszego orzecznictwa i pierwszych raportów pokontrolnych:
Opis przedmiotu zamówienia i szacowaniu jego wartości.
Szacowanie wartości zamówienia – projekty wieloletnie, projekty realizowane w partnerstwie – szacowanie w podziale na części.
Wybór trybu udzielenia zamówienia.
Elektronizacja zamówień publicznych.
Dobór i weryfikacja podmiotowych i przedmiotowych środków dowodowych.
Zapisy SWZ.
Dobór kryteriów oceny ofert – wpływ kryteriów i ich wag na rzetelność i celowość wydatkowania środków publicznych.
Warunki udziału w postępowaniu i poleganie na zasobach innych podmiotów.
Prace komisji przetargowej – właściwe powołanie komisji przetargowej i dokumentowanie jej pracy.
Ocena dokumentów składanych przez Wykonawców.
Badanie i oceny ofert – problem oczywistej omyłki, rażąco niskiej ceny, uzupełnienia dokumentów i oświadczeń.
Wybór najkorzystniejszej oferty, oferty wariantowe i równoważne.
Brak wymaganych postanowień w umowach o udzielenie zamówienia publicznego.
Prowadzenie i archiwizacja dokumentacji przetargowej.
Inne uchybienia stwierdzane w trakcie przeprowadzanych kontroli.
Blok III – UMOWY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH W OBLICZU BIEŻĄCYCH PROBLEMÓW. Ustawa z dnia 7 października 2022 r. o zmianie niektórych ustaw w celu uproszczenia procedur administracyjnych dla obywateli i przedsiębiorców.
Relacje stron przy zawieraniu umowy.
Elementy obowiązkowe i fakultatywne umowy w zamówieniach publicznych. Specyficzne postanowienia umów w zamówieniach publicznych wynikające z kodeksu cywilnego.
Prawa autorskie a umowa w zamówieniach publicznych.
Rękojmia a gwarancja?
Umowy wieloletnie w praktyce.
Podwykonawstwo przy wykonywaniu umów o zamówienie publiczne.
Nakaz współpracy zamawiającego z wykonawcą w trakcie realizacji umowy.
Klauzule abuzywne – czego nie wolno wprowadzać do treści umowy?
Nakazane postanowienia umów, klauzule indeksacyjne w zakresie zmiany umów dłuższych niż 12 miesięcy.
Klauzule waloryzacyjne w umowach na usługi i roboty budowlane. Inflacja.
Raport wykonania umowy – ewaluacja realizacji kontraktu.
Obowiązek ogłoszenia o wykonaniu umowy – praktyczne aspekty.
Sporządzenie ogłoszenia o wykonaniu umowy do Biuletynu Zamówień Publicznych – aspekty praktyczne.
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy – konstrukcja prawna – praktyczne postanowienia.
Realizacja umowy ze strony zamawiającego i wykonawcy – modele rozwiązań organizacyjnych.
Nadzór nad wykonywaniem umowy.
Zmiana umowy – przesłanki, dopuszczalność i forma. Kiedy i na jakich zasadach można aneksować umowę?
Zmiana umowy związana z drastycznym wzrostem wzrostu kosztów i wzrostu materiałów.
Zmiana umowy – nadzwyczajne okoliczności i okoliczności których nie można było przewidzieć?
Odstąpienie od umowy: ustawowe, umowne.
Rozwiązanie umowy – odstąpienie od umowy, wypowiedzenie umowy.
Rejestr umów w rozwiązania organizacyjne i regulaminy wewnętrzne.
od godz. 20.30 – kolacja
3.
Dzień – piątek, 21 kwietnia:
do godz. 9.00 śniadanie, 9:00-11.00 – zajęcia, 11.00 – II śniadanie; do godz. 11.30 – wykwaterowanie uczestników.
BLOK VI – cd. UMOWY W ZAMÓWIENIACH PUBLICZNYCH W OBLICZU BIEŻĄCYCH PROBLEMÓW:
Przykłady postanowień i klauzul umownych:
Klauzula waloryzacyjna,
Klauzule zmiany umowy,
Postanowienia dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
Klauzule dotyczące podwykonawstwa.
BLOK VII – Naruszenie dyscypliny finansów publicznych – wszystko co trzeba wiedzieć przed rozpoczęciem kontroli i postepowania o naruszenie dyscypliny finansów publicznych. Orzecznictwo.
BLOK VIII – Dyskusja.
DOJAZD DO MIEJSCA SZKOLENIA
UCZESTNICY
Szkolenie przeznaczone jest głównie dla:
pracowników działów zamówień publicznych,
osób sprawujących nadzór nad procedurami zamówień publicznych w jednostce,
kierowników jednostek,
członków komisji przetargowych,
pracowników odpowiedzialnych za przygotowanie lub prowadzenie postępowań do i powyżej progu stosowania ustawy,
pracowników różnych działów odpowiedzialnych za szacowanie i opis przedmiotu zamówienia,
wykonawców zainteresowanych pozyskaniem wiedzy praktycznej,
osób kontrolujących zamówienia publiczne,
innych osób zainteresowanych poszerzeniem, uaktualnieniem swojej wiedzy na temat zamówień publicznych w praktycznym stosowaniu.
METODOLOGIA
Szkolenie stacjonarne prowadzone jest metodą interakcyjną, metodą aktywnego uczestnictwa słuchaczy w zajęciach.
INFORMACJE DODATKOWE
Warunkiem uczestnictwa w szkoleniu jest przesłanie karty zgłoszenia na numer faksu: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777 lub adres poczty elektronicznej: szkolenia@noweprzetargi.pl.
UWAGA!!! Jeśli pracujesz zdalnie bez dostępu do pieczątek, skanera i osób decyzyjnych – wypełnij kartę zgłoszeniową i odeślij do nas. Na uzupełnienie formalności dajemy Ci 30 dni od dnia szkolenia.
Istnieje możliwość organizacji szkolenia w formule szkolenia zamkniętego – realizowanego na zlecenie zamawiającego we wskazanym czasie. Główną zaletą organizowanych przez nas szkoleń zamkniętych jest dopasowanie ich zakresu do indywidualnych potrzeb konkretnego klienta.
W razie dodatkowych pytań pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerami telefonów: (22) 225 28 42, (17) 85 33 777, 801 889 888.